Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Dagens vikt 72,7kg & nöjd!
flodis: haha jag har ingen hemlighet! bara envis som 17 =) stötte på en gammal bekant som sa: du kan ju inte förvänta dej att väga samma efter att du har fött tre barn som du gjorde innan. Såklart svarade jag: varför inte det??!! Men det är riktigt riktigt kämpigt nu....de första 19 som jag tappat var nog ändå enklare än de 11,6 kg som jag har kvar... Just nu känns det som att det inte händer nånting och att det går sååå långsamt men bara att kämpa på. Jag hatar att vara konstant hungrig så att gå på nutrilett eller nåt annat är inte för mej. Men ni har inspirerat mej att börja med 16:8 fastan så förhoppningsvis ska den hjälpa mej i mål!
Jag äter mindre portioner nu än förut + massor av grönt Men om det kunde vara lika när man vill sluta röka, då skulle jag vara ännu gladare Pepp till er andra Kul att din bok börjar bli klar
Hej alla, Hoppas att ni har haft en underbar sommar o semester! Själv är jag jag tillbaka från en fantastiskt härlig sommar och lång ledighet. Dock skötte jag mig inte lika bra som ni andra tycks ha gjort när det gäller matintaget så det kommer stå plus på invägningen på fredag... men jag hoppas att även syndare får komma tillbaka och kämpa vidare......:-). Kul att läsa att flera kör 5;2 dieten, det ska jag också börja med imorgon som en startkur att gå ner sommarkilona med. Låter jätteintressant! Jag missade tv-programmet som sändes i SVt i "Dokument utifrån" där man berättade om studier på denna fasta. Länken på svt Play är borttagen, så om nån av vet vart man kan hitta en länk till programmet på nätet så blir jag jätteglad! Perfekt att ha hjälp av matdagbokens kaloriberäkning för att ha koll på 500 kalorier så nu ska jag starta upp med det och vara noggrann igen. Foten i kläm - jajamän
Hej! Här har sommaren varit bra. Sen det här med vikten och maten har inte varit någon höjdare. Har tappat allt över sommaren, för många grillkvällar med vin och för mycket fika med glass och godis. Har gått upp massor kilo över sommaren!! Skönt att höra att det är flera MallanK som inte har skött sig i sommar:) Men nu tar vi nya tag och ser framåt! Har också kört i gång med 5:2 och hade min första fastedag i går. Var jättehungrig när jag gick och lade mig men somnade till slut i alla fall. Har bokat resa till Turkiet i oktober och vill så gärna gå ner mina kilo som jag gått upp över sommaren. Kul att läsa att det är många som håller vikten, en motivation att läsa om er. För även om jag inte varit aktiv så har jag varit inne och läst om eran sommar. Nej nya tag nu och varför ska det vara så himla lätt att trilla dit och tappa kontrollen??
http://shape4life.se/shape-43/ Klicka på länken så finns TV programmet ang 5:2 dieten där :) Igår kom vi till Alanya med vår båt. Vi har 100° i skuggan och 31° i havet- det är sjukt varmt. Vi ska nu njuta av vår båt och kuska runt längs med kusten upp till Bodrum i en hel månad. Skönt skönt! Jag tutar och kör med 5:2 dieten och den passar mig perfekt! Kram från ett underbart Turkiet!
Flodis - stort tack för länken till programmet, ska kolla ikväll. Njut av semestern, här börjar väl snart löven gulna...:-). nej jag skojade, vi har det riktigt härligt fortfarande i Sverige.
Ha ha ha njut av er brittsommar och jag håller tummarna att ni får en underbar september :) de gulna löven hinner tids nog komma men hösten är en vacker månad med massor av sprakande färger. Kram kram!
Här kommer lite tips till er som vill komma i form! Ta gärna till ett anteckningsblock och skriv ner! Fundera på VARFÖR vill du komma i form – visualisera målet. VARFÖR är du inte i den form du vill vara? Vad kan du göra annorlunda? Hur ska du komma dit? Vad behöver du göra för att komma dit? Förändring bygger på egna insikter. Fokusera på vad du vill åstadkomma, nya vanor kräver upprepning så var konsekvent! Glöm inte att alla förändringar innebär bakslag. Framgångsstegen ser ut så, det är viktigt att komma ihåg så att, man inte ger upp för att man inte gör allt 100% perfekt. Nu kirrar vi detta!!! KRAAAAAAAAAM!!!! För att förtydliga: Att fasta 24 timmar betyder inte att man inte äter något, jag äter varje dag! :) T.e.x. Sö: 16:8 dvs äter min frukost vid 11 och äter sista målet klockan 19. Må: Fastar fram till middagen ca kl 19, då har jag fastat i 24 timmar om jag slutade äta ca 19 kvällen innan. Jag äter 1 måltid med vanlig lågkolhydratkost. Ti: 16:8 dvs äter min frukost vid 11 och äter sista målet klockan 19. On: 16:8 dvs äter min frukost vid 11 och äter sista målet klockan 19. To: Fastar fram till middagen ca kl 19, då har jag fastat i 24 timmar om jag slutade äta ca 19 kvällen innan. Jag äter 1 måltid med vanlig lågkolhydratkost. Fr: 16:8 dvs äter min frukost vid 11 och äter sista målet klockan 19. Lö: 16:8 dvs äter min frukost vid 11 och äter sista målet klockan 19. Alla tider är ca tider, jag tar aldrig klockan eller räknar timmarna. Pepp från ett hett Alanya!
Kul att det är fler här som kör 5:2, och madde65; en resa i oktober är ju en perfekt morot! Bra med tid för att det hinner hända lite. Jag har varit ute och sprungit lite nu i kväll, var inte alls sugen på det, att stanna hemma och slöa hade jag mer lust med, men jag stack iväg och efter ångrar man ju aldrig att man har motionerat :)