Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Jag gillar Side, så du kommer nog gilla Turkiet och klart det är varmt, du kommer ha mellan 27-32°. Vi är i underbara Kas nu och jag älskar den här lila charmiga byn. HAr äntligen fått tummen ur och köpt Voltarenkräm till min axel. Tränade ett tufft styrkepass med mina 2 st 10kg kettlebells på bryggan igår, funkade perfekt. Ikväll blir det också träning. Ligger i en skön solstol precis vid vattenbrynet och njuter av livet. Jag ska redigera min bok och strax bryta min 16 timmars fasta med en smarrig tonfisksallad. Vad glad jag blir att ni alla verkar ha hittat ERT sätt att gå ner i vikt på, tjohooo! Knappt en månad kvar till september målet, nu ger vi järnet!!!! Vi kommer hem till Cypern 15 sept så jag MÅSTE sköta mig på vår resa :) Men 5:2 kombinerat med 16:8 kommer att funka perfekt. Pepp från ett hett underbart Turkiet!!!!
Idag har jag sprungit tillsammans med min sambo, vi tog en runda på 7.7 km. Han fick väl mer eller mindre lunka och jag springa :) Men det var kul att springa tillsammans, dottern var inte hemma så vi kunde passa på att köra samtidigt för första gången. Nu blir det strax lite grillat och nåt gott att dricka till det :) Ha en fin lördag! ps. kul att höra madde att det funkade med att jobba natt under en fastedag, var det jobbigt?
Duktig du är Cannes! Nej det var inte speciellt jobbigt att jobba natten under fastedagen. Sparade 100 kcal som jag tog innan kl. 24 sen åt jag frukost vid halv 6 tiden på jobbet. Så det gick bra i alla fall. Här ska också grillas och lite vin får det bli till det:)
Duktiga ni är! Flodis: kan du inte skriva in det senaste målet på våra namn? Som dt är nu får man gå tbx & leta bland alla sidorna?Det är "bara" det mittersta talet som behöver bytas ut till det senaste målet. Jag hittade mitt mål till 21 september: 70kg Det tycker jag sporrar en mer än de gamla siffrorna. Ny resa bokad: till Teneriffa på novemberlovet med mina barn, en vännina & hennes två barn! Det ligger i Playa de Americas, direkt vid havet & med huvud-shopping-gatan i direkt anslutning. Lollo & Bernie till min 6 åring, ungdomsavdelning & aktiviteter till 10 åringarna & 16 åringen. Sist men inte minst, ett motions rum till de två mammorna! =)) Kan inte bli bättreSka bli så nice!
camillaq tack för påminnelsen. Kan ni alla uppdatera era mål igen tack. Vad ska ni väga per den 21 sept resp 24 dec :) Bara 2 mål kvar tjejer!!! Underbart med en resa mitt i vintern CamillaQ :) Ngt att längta till.Vi drar i januari på en längre en , tjohoo. Men vad gött Cannes att du var ute och lubbade med gubben din, heja heja heja! Ikväll blir det träning på bryggan igen, tabataintervaller med mina två 10 kg kettlebell. Pepp från ett hett Turkiet! Fastade igår btw och det funkade fint fint, min man fastade också och han gillade det. 24 timmar med bara te och vatten :)
Såg ni inslaget i TV4 i söndags? Jag tycker det var riktigt bra! OCH kostrådgivare Henrik Viberg Forsberg tog upp de som jag själv rekommenderar, både 16:8 och 5:2. Jag personligen reagerar lite över att 5:2 fastan nu handlar om vad man kan äta för sina 500 kalorier (kvinnor) istället för att faktiskt fokusera på det som fastan handlar om egentligen: Att INTE äta! Att ta ett brejk från matfokus. Att småäta under sin fastedag skapar bara hunger för de flesta + ett matfokus och som sagt fastar du så fastar du. Både Henrik och forskare rekommenderar att för att få störst nytta av fastan så tar man en brejk från mat under 24 timmar och då lägger man upp det så att man antingen äter frukost, en rejäl portion så man blir mätt och sedan ingenting fram till nästa dags frukost eller så gör man som jag som äter middag och sedan fastar till middagen därpå. Detta gör att man slipper fokusera på mat, man avdramatiserar mat så skippa kalorifixeringen runt dina fastedagar! Det är den riktiga fastan som hjälpt mig så mycket i min aptitreglering och numera matnonchalans, inte att hitta hur jag bäst kan fördela 500 kalorier. Visst innebär även det att man på sikt går ner i vikt men för att få ut de gynnsamma hälsoeffekterna och gynnsamma effekter på matbeteende så rekommenderas att att man har en verklig fasta och inte sprider ut kalorierna över dagen. Det kan ta upp till 2 veckor innan hormonerna som styr hunger är med på noterna men när det är gjort så kommer du antagligen känna pigg, energirik och få ökad ork dina fastedagar! Men värt att nämna, som också kom fram i programmet: Periodisk fasta är inte för alla! Du ska få en mindre matfokus inte större! - See more at: http://56kilo.se/mer-om-fastan-52-och-168/#sthash.JwOwlPXZ.dpuf
Jag håller med dig helt och full kring matsynen på fastedagarna Flodis. Vill ha så enkelt som möjligt och just slippa tänka mat dessa dagar. Alla receptböcker som säkerligen börjar poppa upp som svampar känns väldigt onödiga. Mina mål, jag kör på med mina 60 kg både sept och dec. Är ju där jag vill landa och hålla mig!
Tränade för dressyrtränaren igår & vi var båda mkt nöjda med prestatiionen, det enda jag inte tycker om med förbättrad kondis , är att jag inte svettas lika mkt & då känns det inte som om jag tränat lika hårt! =( Jag gillar ju att svettas mkt vid träning, det är en del av bekräftelsen! Men jag red ytterligare en häst i skogen så förbrända motionskalorier har det blivit en del iaf! Pepp på er alla fantastiska människor som kämpar!
Härligt Cannes, 60 kg underbart! Ni andra då, vad har ni för mål 21 sept och den 24 dec??? CamillaQ, njut av din förbättrade kondis! :) Nu puttrar vi vidare mot Öludeniz, kram och pepp om en skön dag! Ikväll slutar jag att äta kl 19.00 efter middagen för att fasta i 24 timmar! Bara vatten och te :)
Mitt mål 21 sep blir 68kg.Sen har jag sista 5kg fram till jul. Igår sprang jag för första gången sen bristningen i vaden 5km på raken, om än i mkt långsamt tempo. Men är superglad att jag inte har problem så att jag kan börja träna på allvar igen. Har beslutat att köra halvklassikern i år så nästa grej blir Lidingöloppet 15km den 1 oktober. Så viktigast för mig nu är att ta det lugnt o inte stressa så att det inte blir backlash med vaden. Fastandet denna vecka har funkat toppen. Och billigt blir det! En köttsoppa för 17kr till lunch istället för bricklunch för 90 spänn... kanon