Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Underbart Johsab81- Grattis till din nya vikt!!!!!! You rock- keep going on! Tack! Pepp från Cypern
Grattis till boken Flodis!
Tack för alla gratulationer ang min bok. Jag sitter i skuggan vid poolen och har börjat det största arbetet- redigering. Siktet är att vara utgiven till Bokmässan 2014 :) Pepp till er alla!
Har kört styrketräning nu i 1 månad och reslutatet: ont i kroppen! Ont i axlar och knän... och ingen bra smärta typ träningsvärk utan smärta som gör ont hela tiden, när jag dammsuger sitter på huk mm.... Suck! Kan det vara så att jag inte är gjord för styrketräning? Eller har jag helt enkelt ökat vikterna för snabbt? Jag blir så himla less - skulle ju köra styrka nu eftersom jag är lite för tung för löpningen men om inte det heller funkar vad ska jag göra då...? Trött på att bara promenera har gjort det nu i 8 månader sedan sonen föddes.
Jag har likadant jennyc- jag äter msm och Genacol som lindrar. Musklerna blir överarbetade och hinner inte reparare sig innan nästa träningspass. Du kan fortfarande köra på tung styrka MEN du ska inte träna de musklerna där du har ont- låt de vila. Mina axlar får vila nu en månad och jag kör bara ben och mage och använder knäskydd såklart. Pepp från Cypern
Flodis: vad är det för knäskydd du har? Typ vulkan skydd eller nåt annat? Vad är msm och genacol? När det kommer till knät känns det inte som det är musklerna som gör ont - jag har ont rakt in i knät och det är brännande smärta när jag böjer för djupt...
Hm jag har likadant när det gäller knäet- gå till en osteopat så hjälper han dig :) Men om du har en sådan smärta så måste knäet få stöd med hjälp av ett vulkanskydd eller likande. fråga på apoteket eller hälsokosten eller din osteopat. http://collagen.se/vanliga-fragor-om-genacol http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/msm-lignisul
Flodis: vet du vad det är för fel på ditt knä?
Både ja och nej- det är en blandning av minisken och uttänjda ledband-men jag ska till magic peter på lördag så jag ska fråga igen ;)
Är han osteopat? Men hur klarar du av att träna så hårt med smärta?