Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Att börja fasta en vecka på bara grön juice behöver du vara mentalt inställd på, förbereda dig på att det inte alltid kommer vara lätt och att du behöver vara nogrann med hur du bryter din fasta. Jag tänkte på måndag att göra en grön smoothie med vilda växter, svarta vinbär och lite avokado till lunch. För det är lite komiskt att man bryter ofta en fasta med just en grön juice, iallafall tycker jag det är skönt att ta den första dagen efter fastan att börja dagen med en grön smoothie. Om du inte fastat tidigare kan en vecka bli för häftigt för kroppen prova en dag eller prova tre dagars halvdagars fasta, där du dricker grön juice fram till lunch. Hur mycket juice bör man dricka? Där skiljer sig åsikter åt. Jag dricker cirka 1,5 liter grön juice om dagen som jag späder ut med vatten 25 vatten/75 grön juice. Så hur gör du en grön juice? Först behöver du en råsaftscentrifug eller allra helst en slow juicer, vår Green Star är grym:) För cirka 1,5 liter grön juice: 2 selleristånd ( fänkål) 2 gurkor ( zucchini, eko vattenmelonskal utan köttet) 2 citroner ( lime) 2 knippen persilja ( vilda blad, sallad, spenat) Ibland tar jag i ett halvt äpple och någon gång grapefrukt för att spetsa till juicen något. Det du ser inom parentes är förslag vad du kan byta ut med eller lägga till) Jag känner efter en vecka att jag är lugnare, mer uppfylld på något sätt och det som slagit mig vid varje fasta är att jag bara har energi att vara just HÄR. Jag har ingen energi att oroa mig för morgondagen, tänka vad som händer sen – livet liksom flyter på på något finurligt sätt väldigt smooth. Maten är ett kraftfullt verktyg i mitt och ditt liv. De gröna bladen är exceptionella för mineraler, klorofyll och aminosyror. Happy Green Juice Fast!
samma vikt denna veckan, vad 17 är det som händer...Antar att jag måste börja äta ännu mindre, suck. Är nu inne på fjärde veckan med tung styrketräning. Kör i grabb hörnan =) Kör bara med skivstång och riktigt tungt så det ska bli spännande att se vad det kommer ge för resultat. Möjligen att jag måste lägga till cardio också men jag har fått för mej att det ska gå att tappa med vikt enbart med hjälp av styrketräning...nån som vet?
Japp det går hur bra som helst att tappa vikt med riktigt tung styrka :) Tänk bara på att äta bra, sova bra, dricka mycket vatten :) Kör hårt!
Flodis: tack det ska jag =)
Vikt idag 71,7
Jag är nöjd med dagens vikt, ligger på 61,5 kg. Över förväntan faktiskt, har semester men försöker leva som jag vill att det ska fungera framöver, och det funkar ju för mig! Ha det gott!
Vad duktiga ni alla är :) Pepp från ett hett Cypern! P.S Min bok är klar på söndag, whiiiiiiii över 400 sidor!
Flodis. Grattis till din bok. Trevlig helg:)
TACK AMOE :)
Stort grattis Flodis! Vikt 73kg