Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Camilla Tycker du inte att det verkar som flodis älskar att baka Tack flodis även från mig att du har den här länken Mycket positiv läsning från alla
72,5 idag
87,5 dagens vikt och dotter med hög feber, ingen höjdare i värmen...men det får bli mycket vätska i lill skruttan!
Nu är min andra son här och det är underbart. Vi har kokhett på ön med hög luftfuktighet och 31° i poolen och 28° i havet-ingen svalka någonstans. Det är hur svettigt som helst att träna varje morgon men det är underbart när det är gjort. IMorse gjorde jag 100 armhävningar på tå, 100 inverted rows, 100 kettlebellsswings med 24kg och 100 jumpsquats med 9 kg på 25 min! Tufft men skönt efteråt som sagt! Idag ska jag skriva ett par timmar. Bulldegen står redan på jäsning och sedan ska jag baka en chokladkladdis till min PT som fyller 40 år imorgon. NI har rätt tjejer, jag ÄLSKAR att stå i köket och baka och laga mat!!!! Ikväll ska vi ut med några svenska vänner och lyssna på ett Beatles coverband i Pafos Hamn och äta en bit mat, mysigt. IMorgon blir det boxning och sedan min PTS 40 års fest på kvällen, kul kul! Jag är överlycklig för jag har fått min nya MacBook Air, den rockar fett ha ha ha! Pepp och sol från Cypern!
Vikt idag 69.5. Nu sticker vi ut på landet för att slappa. Ingen dator, utedass, vad mer kan man begära. Jag tar semesterpaus o återkommer i mitten av augusti. Har med mig mitt träningsprogram så jag kan hålla formen. Synd bara att jag hittat det godaste rose vinet ever; domaine de collavery - ljust Provencevin för 79kr flaskan. Ett kap! Rekommenderas varmt i samband med 30 min träning... Så försvinner de kalorier man förbrukat... Ha en härlig sommar på er!
Vikten igår, 61,5 kg. Har semester och har släppt lite på matkontrollen, rör på mig iallafall så det inte ska skjuta iväg för mycket på vågen :). Har satt "tak" för vikten och kommer hålla koll på den så gott jag kan. Visst är det gott med lite kallt rosé när värmen är här! Ha det gott alla under sommarn och semestrar!
73,6kg idag. Tog lite semester från datorn förra veckan! Nöjd med vikten då hela familjen hade semester förra veckan, detta är min sista jobbe vecka sen är det semester i 3veckor!
Gojibärets historia: Gojibär (eng wolfberry ) härstammar från centrala Kina och är nära besläktat med tomaten. Den har en rödorange färg när den är färsk och får en mörk röd färg när den torkas. Gojibär har ätits i över 5000 år i Kina pga dess goda hälsoeffekt. Den har till och med använts inom kinesisk läkekonst för att behandla olika besvär som bland annat synproblem, ledproblem, huvudvärk etc. Gojibär går även att odla i Sverige. Vad innehåller Gojibäret? Innehåller 19 olika aminosyror - varav åtta tillhör de essentiella aminosyrorna (livsnödvändiga). Innehåller mer än 21 spårämnen så som germanium, zink, järn koppar, kalcium, selen och fosfor Hög mängd antioxidanter. Rik på vitaminer som Vitamin A, B1, B2, B6, C och E 500 gånger mer C-vitamin per viktenhet än apelsiner. Vilket gör gojibäret till den näst största C-vitamin källan efter camu-camu-bäret. 6 ggr mer betakaroten än i morötter. Essentiella fettsyror som minskar inflammationen i kroppen och ökar hjärnans funktion. Innehåller Beta-sitosterol som visat sig sänka kolesterolhalten och motverka prostataförstoring. Betain som används av levern för att producera ett ämne som heter kolin. Kolin minskar stressen, förbättrar minnet, stimulerar muskeltillväxten och skyddar mot ohälsosamma leverfetter. Linolsyra som bland annat främjar minskning av kroppsfett, samt ökar muskeltillväxt. Linolsyra hjälper också till att upprätthålla och stärka immunförsvaret. Gojibärets många fördelar: Blir starkare och får mer energi Bättre immunförsvar Bättre hud Får bättre syn Ökad sexlust Ger bättre sömn Ökar kroppens produktion av vita och röda blodkroppar Minskar stress och oro Förbättrad hjärtfunktion Sänker ditt blodtryck Sänker ditt kolesterol Förbättrar din blodcirkulation I kroppen Vad kan ja använda Gojibär till? Du kan: Lägga i några gojibär i ditt te för bättre smak och även få i dig fler nyttiga näringsämnen Äta dem som ett nyttigt tilltugg istället för chips och godis Äta det som ett nyttigt mellanmål Mixa ner dem i smoothies (bra efter träning för att öka mängden antioxidanter) Blanda ner i olika sorters sallader Använda gojibär som decoration
Rogann: Flodis älskar att baka!
Jag använder mina gojibär i muslin, smakar nästan som russin då! Nu vill min kropp väga mindre, för fast att jag "bara" rider en häst & ingen joggning går jag ner! Mycket konstigt, jag äter som jag brukar mitt i veckan. Men det är bara att tacka & ta emot, ju! (-0,7kg)