icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Veteran
    1310 inlägg
    2 juli 2013 06:19

Fast nu är jag uppe & vänder på 76kg igen, dock så går jag ner, men så blir det när helgen kommer & jag inte hinner jogga, men ändå har gäster!

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    2 juli 2013 18:10

Fy vad svårt det blivit att hålla vikten. har gått upp 750g så jag skippade att skriva in förra veckan. Följer slaviskt ett naprapat program för att stärka vadmuskeln igen och förbereda för löpning men det är så trist att inte kunna springa en meter. På lördag är det tjejvansbrosimningen, i dagsläget står termometern på 15.6 grader... iiiiiiii......

• Veteran
    1310 inlägg
    3 juli 2013 06:12

Stackars dig MallanK! Min vikt går neråt & nu är jag snart ner på mina 73kg igen! Men idag stod dock vågen på 74kg! Så det får bli veckans vikt!

• Veteran
    1732 inlägg
    3 juli 2013 09:28

MallanK, jag hade frusit ihjäl!!!! Jisses vad kallt. Lycka till :) You rock. Barnen är här och de tränar med mig på morgonen, de är superduktiga för passen är jobbiga, jag lovar!!! Idag gjorde vi först 5varv riktig tung styrka av 4 övningar sedan körde vi 200 splitsquat och 200 dropsquat, ja ni fattar vad jobbigt för benen, speciellt då vi hade två tuuunga övningar för benen innan med 30 kg :) Undrar om de kan gå imorgon he he he Jag ska fortsätta skriva på boken idag och sedan ska vi ner och bada vid Coral Bay stranden. Ikväll blir det hemmagjord frutti de mare med LCHF pasta och BBQ och sedan ska vi åka in till hamnen i Pafos och njuta av en drink och titta på folk :) 35° i skuggan och 31° i poolen, vi klagar inte :) Pepp till er alla!

• Veteran
    1732 inlägg
    3 juli 2013 11:48

Nutella längd ala LCHF 1 längd Ingredienser 4 ägg + 1 gula 30 gram smält osaltat smör 1 msk bakery+ sötning 1 dl kokosnötsmjöl 0,5 tsk kardemumma 1 tsk bakpluver Fyllning: 0,5 dl grädde eller creme fraiche 30 gram smör 2 rutor lindt 90% choklad 1 dl rostat hasselnötsmjöl ev. 1 msk bakery+ Lite hackade hasselnötter Gör så här: Flyllningen: Värm upp grädde och smör, låt chokladrutorna sedan smälta i den. Blanda ner hasselnötsmjölet och ev sötningen. Ställ åt sidan. Längden: Vispa ägg + gula fluffigt i några minuter. Häll i det svala smälta smöret och blanda väl. Blanda de torra ingrediensrna väl och blanda sist ner dem i smeten. Häll/bred ut degen på en plåt klädd med bakplåtspapper, bred ut den lite med blöt slickepott, ca 15-20 lång 10-15 cm bred. Lägg ut nutellan i en bred rand över längden och vik över kanterna lite, du kan också imitera en fläta lite genom att vika in lite ojämt. Se till att den blir ”lite hög”, puffa upp den lite. Pensla med uppvispad äggvita och strö över hackade nötter. Grädda i 175 grader i ca 20-25 minuter. Känn på den så den känns torr och färdiggräddad.

• Veteran
    1310 inlägg
    4 juli 2013 06:15

Mmmmmm, låter gott Flodis! -Kör du slut på dina barn? Hehe! Oj, jag glömde att vi har vägdag på fredagar! Då kanske jag hinner ner till förra veckans vikt...

• Veteran
    1732 inlägg
    4 juli 2013 11:48

Ha ha ha ja verkligen CamillaQ, men de gillar det he he he. Idag har jag boxas ett superpass, en timme tuff träning. Nu har vi poolhäng och jag skriver på min bok. Efter lunch ska vi till turtlebeach och bada och spana in alla sköldpaddsägg som ligger där. Pepp!

• Veteran
    1001 inlägg
    5 juli 2013 06:58

Dagens vikt 72,7

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    5 juli 2013 09:35

Dagens vikt: 88,1 kg

• Veteran
    1682 inlägg
    5 juli 2013 09:47

Hej alla viktkompisar Så var det dags att lämna dagens vikt Jätte nöjd är jag 64,7 inte illa