icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Veteran
    1732 inlägg
    25 juni 2013 19:36

Underbart Rogann, berätta gärna vad den går ut på och hur du mår under tiden.

• Veteran
    1682 inlägg
    25 juni 2013 19:54

Den här har 4 faser a´`17 dagar varje fas Det går ut på att man till slut ska behålla sin målvikt ( förlåt 3 faser sedan är man i mål ) Första 17 dagarna ska man inte äta kolhydrater bara protein. Det är så mycket att skriva Till slut när man är i mål ska man lära sig äta så man får behålla idealvikten Jag ska klara det här!!!!!!

• Veteran
    1682 inlägg
    25 juni 2013 21:15

Att jag ska gå ner till min idealvikt och stanna där sedan

• Veteran
    1310 inlägg
    25 juni 2013 22:19

Rogann: det låter farligt! Nä, skämt å sido! Lycka till hur som helst.

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    26 juni 2013 14:11

Hej! Hemkommen från en varm och härlig vecka i Bulgarien med massor av sol och bad =) Jag kör på med PF men märker att jag blir väldigt trött på eftermiddagarna, nån mer som upplever detta? Jag var piggare när jag åt var tredje timme tycker jag....då hade jag mer jämn energi över hela dagen. Jag är rejält hungrig på förmiddagen så ofta blir det en rätt stor lunch, kan det vara därför jag blir trött? Förut åt jag 300 kcal/måltid men det kan jag ju inte göra nu för jag äter ju oftast bara 3 ggr/dag och jag klarar mej inte på 900 kcal/dag när jag tränar. Så därför äter jag större måltider nu än jag gjorde innan. Kan det vara så att det här med PF inte passar mej?

• Veteran
    1732 inlägg
    26 juni 2013 14:18

Jag vet inte JennyC , du måste själv känna efter om du vill köra PF eller inte. det är bara du själv som kan avgöra om det passar dig och ditt levnadssätt, ingen annan. Mår du bra och du trivs med PF kör på annars hoppa av.

• Veteran
    1732 inlägg
    26 juni 2013 17:41

Krumelurerna kan ätas med pålägg som en vanlig tekaka, eller med sylt och bär, mer som plättar, och då gärna nybakade och fortfarande lite ljumma. Vi åt dem med grädde och hemgjord svartvinbärssylt. 3 stora ägg - delade i gulor och vitor 100 g ricotta 100 g Philadelphia 3 krm salt ½ msk vit balsamvinäger 2 tsk fiberhusk 1 tsk bikarbonat Dela äggen i gulor och vitor i varsin bunke. Vispa äggvitorna med salt och vinäger till ett hårt skum. Blanda äggulorna med ricotta och Philadelphia och vispa ihop till en fluffig smet. Blanda ned husk och bikarbonat, och vänd sedan ned äggvitefluffet. Blanda om väl, och klicka ut 8 krumelurer på bakpapprad plåt. Platta ut och jämna till dem lite. Jag satte in krumelurerna i 175 graders ugnsvärme och sänkte genast värmen till 150. De var klara efter knappt en halvtimme. Låt svalna under bakduk.

• Veteran
    1310 inlägg
    26 juni 2013 22:43

Flodis: Krumelurerna måste provas, låter jätte goda! /Tack!

• Veteran
    1732 inlägg
    27 juni 2013 18:02

Vassego CamillaQ. Idag har vi åkt 4 hjuling med goda vänner i Akamas och badat och solat på Turtle Beach, massor av ägg var lagda i sanden och de var omringade av burar.....underbart! Vi har VAAAAARMT....som brukligt den här årstiden. Tränar fortfarande 6 dar / veckan och tiiidigt på morgnarna men det är såå hett och jag svettas sjöööar och åter sjööar--måste återhämta mig med resorb, magnesium och kokosnötsvatten annars funkar jag inte alls. PÅ söndag kommer barnan whiiii vad kul!!! Ska ihjäl dem!!! Pepp från Cypern

• Veteran
    1732 inlägg
    27 juni 2013 18:03

Blueberry Almond Pie 4-8 port 3 ägg 1 dl lönnsirap 2 msk rå honung 1/2 tsk vaniljpulver 0.8 dl kokosolja, smält 3.5 dl mandelmjöl 1 tsk glutenfritt bakpulver 1/2 tsk bikarbonat 1/2 tsk Himalaya pink salt eller havssalt ca 1.5 dl frusna blåbär 1.8 dl hackad mandel + 2 msk Gör så här Sätt ugnen på 175 grader. Smörj en pajform på ca 20 cm i diameter med kokosolja. Vispa ägg, lönnsirap, vaniljpulver och kokosolja till en fluffig smet med en elektrisk handvisp. Rör ihop mandelmjöl, bikarbonat och bakpulver i en stor skål så det blandar sig väl. Häll i den torra mixen i den blöta och vispa till en jämn smet. Vispa ner den hackade mandeln. Fyll pajformen med smeten och skrapa ur allt med hjälp av en slickepott. Strö över blåbär och 2 msk hackad mandel. Grädda i ugnen ca 30 min eller tills den ser gyllenbrun och fin ut. Låt svalna lite och servera som den är eller med en klick vispgrädde, turkisk yoghurt eller något annat du gillar.