icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    15 juni 2013 09:13

Hej på er, gårdagens vikt blev 101, 7 kg..helt ok med tanke på att jag under senaste 2 veckorna har vare sig tränat, kört PF etc. Jag kommer förmodligen inte komma i mål till midsommar, men nära på. Om en vecka har jag semester och på väg mot Grekland med bilen:) och som jag längtar... flodis: vilken av GR`s stauranger ska ni besöka. I december var jag på Maze grill och det var rikttigt bra..ja i London finns mycket att både se och shoppa, jag hade drygt 1 kg kvar i packaget på invägningen, trodde att jag hade lyckats shoppa mig till övervikt på bagaget:) ha en superbra resa i London!

• Veteran
    1310 inlägg
    17 juni 2013 11:25

Japp, nu är man tbx i verkligheten & kylan! På Kreta var det varmt & soligt hela veckan & jag tror inte jag varit så solbrun på 20år! En härlig resa & morgonens vikt 73,3kg har gått upp lite men ätit allt & inte motionerat sen jag åkte! Nöjd med det! Denna vecka blir det till att försöka hinna rida 2 hästar/dag. Puh! men roligt!

• Veteran
    1732 inlägg
    18 juni 2013 14:14

Då var vi också hemma efter härliga dagar i London. Vilken stad! Inte sista gången vi åkte dit vill jag lova. Trodde termometern skojade med mig i morse när jag åkte till boxningen. 35,5° kl 07.00!!!!!!! Nu har vi 38° i skuggan och det blåser heta Sahara vindar från Afrika. 28° i poolen tack och lov så det har blivit många dopp!!! Sjukt varmt MEN jag klagar inte. Hellre varmt än kallt. Som jag frös i London, skulle ha behövt vantar i söndags!! Idag ökar jag mitt fastefönster när det gäller PF och jag kommer framöver fasta mellan 19-20 tim / dygn och alltså äta typ mellan 16.00-21.00. Det är för varmt för att äta....så jag juicar nu ett par dagar och lär nog fortsätta med det i kombination med svalkande sallader. Hjärnan funkar inte idag så det har inte blivit mycket redigering av boken...för hoppas att min hjärna funkar imorgon istället. NU ska jag svalka mig med ett dopp! Hej hopp och pepp! Fixar ni målet på fredag?????????? Har ni tänkt ut ett nytt? Peppkram från ett sjukt hett Cypern!

• Veteran
    1732 inlägg
    19 juni 2013 08:55

Hello Green Smoothie Min signaturdrink har fina effekter, den gör kroppen fräsch och sinnet skärpt Jag rekommenderar ekologiska ingredienser: 3 dl vatten, grön grönsaksjuice eller svalt chagate, 50 gram babyspenat, 1 mogen banan, ½ avokado, 3 msk tinade havtorn, 1 apelsin (riv gärna i lite av det yttre skalet), 1 äpple, 3 msk färsk citronjuice, krydda med malen ingefära eller kardemumma efter smak Mixa allt slätt i en kannmixer/blender. Välj om du vill ha en matigare smoothie eller om du vill optimera med tillskott (se förslag nedan). Fyll upp på glas. Njut! Ju färskare desto bättre Drick ett eller två stora glas som frukost (tills du blir belåten) och spara det som blir kvar till mellanmål. Smoothien förvaras bäst i en glasflaska eller burk med lock i kylen upp till två dagar. Ökad mättnad Mixa ner: 1 msk chiagelé (chiafrön blötlagda i vatten 20 min eller över natten) eller 1 skopa raw rårisproteinpulver (Sunwarrior vanilj) för ökad mättnadskänsla. Tillskott Tillsätt 0,5 msk superfoods: Clean Greens eller Vitalise (Pukka herbs), vetegräsjuicepulver, korngräsjuicepulver, spirulina, chlorella, råa kakaonibs, maca, mesquite eller lucuma. Eller 1 msk blötlagda torkade bär som gojibär, inkabär eller mullbär (Alive Foods Market). Variation Du kan med fördel variera eller kombinera spenat med andra gröna källor: romansallad, grönkål, mangold, maché, frisé, mizuna, krasse, ruccola, maskrosblad, nässla, rödbets- och morotsblast, broccoli, stjälkselleri, groddar, skott och kryddörter som mynta, persilja, citronmeliss eller basilika.

• Veteran
    1732 inlägg
    19 juni 2013 08:56

34° redan, hot ho hot! Bikinin är på och jag ska ha en blandad dag, skriva på min bok och baka tårtor till Midsommar, det blir både söta och raw :) Självklart har jag tränat i morse med mina 2 PT.ar , de är het galna som ni vet. Tung styrka och det var sååå svettigt och apjobbigt men men kul! De höjer ribban för varje dag känns det som! 2 dagar kvar till MIdsommar!!! Vad ska ni hitta på? Fixar ni målet???? Pepp!

• Veteran
    1732 inlägg
    19 juni 2013 08:59

Denna Raw tårta ska jag baka idag,mums mums! http://jfinecuisine.tumblr.com/

• Veteran
    1732 inlägg
    19 juni 2013 09:40
  • Utmärkt medlem
    635 inlägg
    19 juni 2013 11:31

Här har det varit segt ett bra tag nu, men har inte gett upp än i alla fall. Har varit både student och födelsedagsfirande så det har ätits gott länge nu. Har i alla fall rört på mig en hel del, kommit i gång och springa lite även om det går långsamt:) Fortsätter med samma mål Flodis, ska ner till 60 kg även om det kommer ta tid. Känns som en ganska bra platå just nu men snart är det semester och då brukar det bli lite mera vin och många grillkvällar. Ni är så duktiga alla som kämpar på och alltid kul att läsa om er! PEPP!!

• Veteran
    1732 inlägg
    19 juni 2013 11:38

Madde65, du fixar att ta dig ner till 60kg till den 21 sept :) Ha det som ett nytt mål så slipper du känna att du mår dåligt för att du unnar dig livets goda. Peppkram!

• Veteran
    1310 inlägg
    19 juni 2013 12:13

Jag minns inte vilket mål jag satte till midsommar...men gissar på 71-72kg. Som sagt denna vecka står jag still på mina 73,3kg eftersom jag inte hinner jogga utan rider 2 hästar ist! Härligt att rida! Jag är jätte nöjd med min viktminskning över lag, jag tycker det är bra att det går långsamt för då stabiliserar den sig emellan. Men jag fortsätter neråt & satsar på 70kg till nästa delmål!