Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Härligt CamillaQ, 70 kg den 21 sept är inte fy skam :) Njut av dina hästar och sommaren !
Sötpotatis proteinmuffins 6 muffins 1,5 dl (50g) havregryn 100g lagad sötpotatis (jag kör den i micron i ca 5-7 minuter) 0,5 msk kokosmjöl 1 skopa (25g) whey complete vanilj 1 msk stevia strö 1 tsk kanel 1 tsk bakpulver 2 äggvitor 1 dl osötad mandelmjölk (märke Alpro, men annan valfri mjölk funkar också bra) 1. Sätt ugnen på 175 C. 2. Mixa ihop alla ingredienserna med en stavmixer tills du får en slät smet. Häll smeten i muffinsformar och grädda i ugnen i ca 16-18 minuter. Ta ut och låt svalna.
Mocha blåbär och hallonparfait 1 port Mocha-lager: 1 dl (ca 30g) havregryn 1 tsk kakao 1 msk whey complete choklad (kan uteslutas) ca 2/3 msk chiafrön 1 dl osötad mandelmjölk (eller valfri mjölk) 1/2 msk stevia strö Blåbärs-lager: 125 g lättkesella 75 g minikeso (eller mer kesella, men keson gör att det blir mindre syrligt) 50 g blåbär 1/2 msk stevia strö Hallon-lager: 25 g hallon en nypa stevia strö 1 krm vaniljpulver Topping: 10 g (ca 2 msk) Ezekiel granola (köpt på Iherb), men annan müsli går lika bra.
Jag kommer inte vara nere på 60 som var mitt mål, men ligger stadigt runt 61,5 så jag är sååå nöjd ändå. Det får, som jag sagt tidigare, ta tid bara jag håller mig runt samma vikt och tar skutt neråt med jämna mellanrum :). Så mitt mål ligger kvar, ner till 60 kg och sen hålla mig där.
Så undviker du midsommarfällorna Midsommar. Maten och alkoholens högtid. I alla fall för många. Jag får massa frågor om hur man ska göra på midsommar. Kan jag äta sill? Vin då? Så här kommer en liten guide på lite bättre alternativ med mindre kolhydrater. Sill Sill är ju fisk, så det ju vara ok. Men vänd på burken. Frans löksill innehåller 22% gram kolhydrater /100 gram. Kör på rökt makrill i stället. Supergott och lågt kolhydratsinnehåll. Eller så ställer du dig frågan; “Hur ofta äter jag 70% choklad”? Är svaret “då och då”, kan du gott äta lite sill. 70% choklad brukar ligga på runt 35% gram kolhydrater /100 gram. Alltså mer än sill. Färskpotatis Byt färskpotatisen mot sparris och extra salad. Sparris är gott att grilla. Ringla över olivolja, citron, + salt och peppar. Jordgubbstårta Klassikern jordgubbstårta kan bytas mot jordgubbar och grädde med vaniljpulver. Vaniljpulver brukar stå i bak-hyllan i mataffären. AlkoholI år kom det ett nytt vin på systembolaget “LCHF-vinet” Local Rosé (79388). Ett rosé-vin med mindre kolhydrater, endast 0,2 gram kolhydrater per glas!
Jag vill önska alla en trevlig midsommar!!!
Glad midsommar! Jag har inte nått målet och jag tror kanske det är lika bra att jag slutar försöka. Kanske ska ge det lite tid i stället. Känns inte som någon mening att bara rapportera att inget hänt vecka efter vecka. Jag önska er andra lycka till i alla fall!
Min vikt idag 72,8. Jag har inte heller nått min målvikt. Trevlig midsommar önskar jag till Er alla.
Nu tar vi nya tag tjejer! 21 september är det tredje delmålet sedan är det bara ett kvar i år.....så 6 månader att ta dig till din drömvikt.... Glad Midsommar till er alla!!!! Peppkram från ett 35° Cypern !!
Hej på er! Min vikt blev 101 kg...alltså nådde jag inte målet. Nu är det semester och om ett par timmar styr vi bilen mot Grekland, så jag kommer inte att vara så aktiv itråden under dem kommande 4 veckorna. Återkommer efter resan om det är ok! Trevlig midsommar till er alla!