icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Veteran
    1682 inlägg
    21 juni 2013 20:05

67,1 idag

• Veteran
    1732 inlägg
    23 juni 2013 10:53

Då byter jag namn på tråden till Från Påskafton till den 21 september :)

• Veteran
    1732 inlägg
    23 juni 2013 10:57

Grattis M-L till din viktnedgång....Midsommartider och allt! Vi har stadiga 35° i skuggan och vi njuter av livet! Midsommar var fantastisk kul och det var länge sedan jag skrattade så mycket, förlängde livet med ett antal år! Jag bakar och fixar för om en vecka kommer barnen till vår underbara ö!! Njut av sommaren, jag förstår att ni alla har semester och är tillgänglig när ni kan. Jag finna här och kommer att vara aktiv!!! Tjingelong och pepp på er alla! Nya tag mot våra nya mål som är den 21 september!

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    23 juni 2013 14:06

Min vikt i fredags morse var 61,1 kg. Lite mycket av det goda nu i helgen, men har varit ute och sprungit nu och planerat kommande veckas mat, så det är bara att köra på igen :)

• Veteran
    1732 inlägg
    24 juni 2013 10:03

Visste du att backträning gör dig snabbare? Det behöver inte vara så komplicerat att bli snabbare i spåret. Löp i uppförsbackar och bli snabbare. En studie från Nya Zeeland, där 20 vältränade löpare fick genomföra fem olika typer av backträning. Oavsett vilken typ av backträning de körde visade de efter sex veckor att de blivit snabbare i ett testlopp över 5 km. I snitt blev de två procenten snabbare, vilket motsvarar ca 30 sek, på 5 km. De som körde hårdast i backarna förbättrades något mer än de övriga. Kanske inte låter så mycket i tid, men du får tänka på att dessa var vältränade löpare

• Veteran
    1732 inlägg
    24 juni 2013 12:23

it chokladmousse med yoghurt: 6-8 portioner 300 gram vit choklad 2 deciliter vispgrädde 1 ägg 2 deciliter turkisk yoghurt Bryt chokladen i bitar och smält i ett vattenbad. Under tiden vispar du grädden i en skål och ägget i en annan skål. När chokladen är precis smält så vispa ned den i det vispade ägget. Vispa sedan ned yoghurten i chokladblandningen. Och vänd till sist ned yoghurtblandningen i den vispade grädden. Häll upp moussen i desssertglas och ställ kallt i några timmar. Limemarinerade jordgubbar: 0,75-1l jordgubbar 1lime 2msk flytande honung Riv skalet på limen och pressa ur saften. Blanda skal, saft och honung i en skål. Skiva jordgubbarna och blanda med marinaden, låt stå minst 15 min, gärna 1 timme. Servera jordgubbarna i en skål vid sidan av. Såååååå gott!! kram

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    24 juni 2013 20:16

Hej alla, Har varit borta en vecka på midsommarfirande. Härligt härligt (och soligt!!) kors i taket. Vikten är oförändrad på 68,9 så nu får det vara nya tag mot målet september. 2 veckor kvar till vansbrosimningen så det är det som gäller nu. Grattis till er som nått målen! och PEPP till oss andra som får ta oss i kragen och inte tappa momentum nu inför sommaren.

• Veteran
    1732 inlägg
    25 juni 2013 18:24

Italian Creamy Chicken Paleo Pasta 1 port ca 180-200 g grillad kyckling 1 zucchini, strimlad i en Lurch spiralo eller med en potatisskalare 1 stor morot ca 8 st körsbärstomater 2 vitlöksklyftor, finhackade 2 msk Cococnut Aminos 1 msk torkad rosmarin 2 dl vispgrädde (full fat) - om du inte vill äta mjölkprodukter så ta kokosmjölk Himalaya pink salt / Havssalt Svartpeppar Färsk timjan eller andra örter (min rosmarin var helt död btw) Kokosolja att steka i Gör så här Fin fördela kycklingen och stek i kokosoljan ihop med vitlök tills lätt gyllenbrun. Häv i zucchini och morot - vänd runt. Häll på grädden samt coconut aminos. Låt koka samman och smaka av med salt och peppar. Om du inte har coconut aminos så går det säkert lika bra utan, bara att det inte blir riktigt samma smak. Coconut aminos ger en liten soja liknande smak som är väldigt god! Vid servering, toppa med tomaterna och färsk timjan eller valfri ört, eller ingen alls. Your choice! EAT! :)

• Veteran
    1732 inlägg
    25 juni 2013 18:25

Underbart med en simning framför sig.....medela oss hur kallt det var och hur det gick ;) Nyfiken! Nya tag och nya mål!

• Veteran
    1682 inlägg
    25 juni 2013 19:24

Hej alla Har hållit på 2 dagar med 17-dagars Det har gått bra så här långt