Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Han är en Magic Man- vet inte vilka utbildningar han har-han ger mig massage, laserbehandlingar, känner av min kropp varannan vecka och åtgärdar det som behövs då jag tränar tufft 6 dagar i veckan. Jag använder knäskydd men har du såå ont ska du vila. Du måste uppsöka en Magic Man:) Ingen vanlig läkare som bara säger att du ska vila eller ger dig antiflammatoriskt. Jag tror på en osteopat och börja ät ingefära, i mängder! Jag äter en rot per dag som jag skär ner i smånitar i en glasburk och bär med mig iväskan. Ingefära = antiinflammatorisk
Okej det ska jag testa äter du den rå?
En vanlig läkare kommer bara säga till mej att sluta med de dumheterna jag håller på med och börja simma eller promenera...men hallå jag är bara 34 och jag vill träna!
Ja jag äter ingefäran rå och skippa läkaren -de tycker precis som du säger att du ska sluta träna. Nästa vecka ska jag göra en levande blodanalys- det ska bli spännande och se hur min kropp mår efter min kostomläggning :) Köp knäskydd!!!!
Flodis: tack för all hjälp och alla tips! Har fått tag på en osteopat, ska kolla mina inlägg också de kanske behöver rustas upp, kanske även läge att köpa nya skor... Har en sjukgymnast som är fantastisk, något av en magic woman som även ger akupunktur och på nåt konstigt sätt känner av hur hela kroppen mår men hon har tre månaders väntetid men jag fick tid i november! Fram tills dess tror jag att jag ska ta det lite lugnare med träningen och verkligen känna efter hur kroppen känns innan. Kan ju köra på med promenader, alltid ger dom väl nåt ur fettförbrännings synpunkt, de har ju hjälpt mej att tappa 20 kg... Dagens vikt: 86,4 kg.
Vikt idag 72,5
Skrev fel vikt. Ska vara 71,5
Vikten är idag 64,4
Här var det tomt. Flodis, är du på semester nu igen!?! Jag är så glad för att min vikt går neråt, även fast jag inte har sprungit på minst en hel vecka, pga otid & sjuk kropp; ont i huvudet, kräkkänsla & orolig mage! Tralalalala! Men viktrapportering först imorgon! See you then!
Hej CamillaQ, nej jag är hemma tills på måndag då drar vi med båten till Turkiet i 4 veckor MEN jag kommer att ha internet nästan hela tiden. Jag sitter djupt sjunken i min bok och redigerar för fullt, minst 6 timmar per dag. Sedan tränar jag på morgonen ett pass och på kvällarna springer jag, japp du läste rätt- springer minst 4 kvällar i veckan och det gör att jag tränar 10 pass i veckan ha ha ha. Började med 5:2 Dieten i måndags och kan bara säga hurra!!! Vilken effektiv sund diet!!! -0,7 kg hittills. Och jag mår hur bra som helst och fastar måndagar och torsdagar. I måndags drack jag bara te och vatten i 24 tim. Funkar hur bra som helst att träna på det ockås, tjoohooo. JAg är lyrisk. Har en fastedag i dag igen! Grattis CamillaQ, din kropp har ändrat ämnesomsättningen!! Tjohooo! 100 sidor kvar har jag att redigera av 420, beräknar vara klar på söndag i helgen. Sedan ska ett personligt brev skrivas och en testgrupp ska läsa boken. Därefter ska jag skicka in den till olika förlag. Bok nr 2 börjar jag skriva på i okt. Kram kram till alla, vi har sjukt varmt på Cypern med 37° i skuggan på dagarna. I helgen kommer det in en värmebölja och jag vill inte ens tänka på hur varmt det kommer att bli ha ha ha. 31° i poolen fortfarande och 30° i havet, ja vi älskar att bo här i Medelhavet. Pepp till er alla!