Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Kämpa på Madde. Skönt med en fastedag. Jag började ikväll kl 19.00 och kan således äta middag när vi kommer hem.
Kämpa på Madde. Skönt med en fastedag. Jag började ikväll kl 19.00 och kan således äta middag när vi kommer hem.
Flodis: då förstår jag!
Målet för nästa gång får bli 21 eller 22 december tycker jag! Vad tycker ni andra?
Låter som en bra ide innan jul. 20 dec är ju en fredag eftersom vi har fredagar som vägdag:)
Tack Flodis! Fastedagen i går gick bra. Lite jobbigt att inte äta något på jobbet men det går om man ger sig sjutton på det. Mycket vatten och te.
Glömde bort det där med fredagar :) Då låter 20 december kanonbra!
20 dec låter perfekt tycker jag. Imorgon kör jag en fastedag igen, i måndags testade jag att äta lite mer till lunch för att sen bara hålla mig till te och vatten. Det kändes faktiskt bättre så, ska testa imorgon igen och se om det var tillfälligt eller om det känns bra även imorgon. I söndags sprang jag 5 km och igår 6 km i skogen, det är så underbart att ta en skogstur nu med denna härliga höstluft! Min favorittid för löpning, helt klart.
Beundrar er som står ut med 5:2. Jag har testat men det var inget för mig. Kände mig väldigt låg psykiskt på fastedagarna och stressade min kropp med massor av kaffe, tuggummi, the, Loka mm för att stå ut med hungern. Det blev inte alls bra!
flodis: Jag läser teolog programmet på Göteborgs universitet och i det programmet ingår ett års språkstudier, man får välja på hebreiska eller grekiska - kravet är att man ska kunna läsa antingen gamla eller nya testamentet på original språk nämligen... Det är roligt men otroligt svårt och det är ju inte den enda kursen jag läser denna terminen heller; läser dessutom en distans kurs om ateism för att få ihop 100 %. Men trots ett pressat schema så sköter jag maten ( träningen ligger lite på is just nu p.g.a skada så det blir promenader bara ) och kör matdagbokens kickstart nu i 4 veckor och det är kul- massa nya härliga recept att testa på och även nya tränings tips.