Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Tack för receptet Flodis. O herre gud vad den ser smarrig ut!! har blivit hooked på grytor på senaste. Jamie Oliver har även nån slags chiliconcarne med högrev som blir som en pulled pork på nåt sätt. Vet att jag har det nånstans, ska gräva o ser om jag kan hitta...
Åhh får googla på det receptet MallanK- låter ju ljuvligt, mums!!! Good Luck! Körde det tuffaste thaiboxningspasset ever idag- jisses säger jag , jag ver en blöt fläck efteråt. Nu ska jag iväg på tjejlunch, 8 galna tjejer ha ha ha. Mysigt i vår hetta- 32° och hög luftfuktighet. JAg ska äta en kyckling och mangosallad och dricka 1 glas vitt- thats all- det blir min frukost. Pepp från Cypern!
idag sprang jag en mil. Har nu bara 2 veckor innan Lidingöloppet så nu måste jag öka distans o tempo så jag klarar av 15km. Kände mig riktigt stark o vädret var härligt. Nu ska höstvädret dra över Sverige framöver har vi hört så det gäller att njuta ordentligt ikväll.
MallanK: vad kul att jag peppar dig! Jag känner mig så himla slank & kläderna sitter pösogt nu, & det är inte snyggt! Men gud vad jag är nöjd! Nu har jag beställt nya byxor på jobb...en storlek mindre! Har ju väntat länge på detta moment! Nu äntligen är det här! Tävlade idag med min fina häst, dressyr! Jag tävlar dock ej mot de andra efter som vi fortfarande övar! Så jag tänkte att vi hamnar på sista plats, men inte det, vi hamnade på näst sista plats! Tänka sig att någon var sämre än oss. Men som sagt, jag är ändå så himla nöjd trotts näst sista platsen, för vi gjorde ändå en bättre runda än tidigare rundor, på många sätt! Pepp pepp! Ny tävling nästa helg!
Veckans vikt: 84,3 kg Vad roligt Camilla!
Grattis till er alla, CamillaQ för din viktnedgång- att köpa kläder i en ny stl är wow!!! MallanK, jag hade alrig pallat att springa 1 mil- GRATTIS!!!!!!! JennyC- nästan 10 kg fett är borta- hur känns det??? NI är grymma!!!!!!!!!!!!! Pepp från Cypern- nu ska jag sticka iväg och träna sedan har våra vänner kommit hem så vi ska umgås med dem !!!! KUl kul!
Du kommer fixa lidingöloppet ska du se MallanK! Kan bara hålla med om att springvädret är perfekt nu med den klara sköna luften. Härlig känsla det där när man märker att kläder blir lite för stora, sååå kul att köpa nytt till sig själv, heja dig Camilla! Onsdag redan, veckorna flyger fram så jag hinner nästan inte med. Går det bra för er? Här flyter det på som det ska :)
Japp här på Cypern går det som det ska- mao bra. Idag fastar jag för andra gången den här veckan ( 24 tim ). Tränade ett tufft PT pass i morse med tuuuuuung styrka- åh vad jag älskar mina träningsmorgnar. Vi har också fått höst fastän vi har dryga 30° i skuggan om dagarna- men det är mer moln, de hotar om ngn enstaka regnskur och vindarna är svalare och det blåser mer- men jag klagar inte- vi njuter och badar i havet. Om en vecka skickar jag in min bok till 14 förlag-spännande värre- fast vi är mer och mer på att starta ett eget förlag- får se vad vi bestämmer oss för. Ska ta ett par veckors brejk innan jag börjar med min andra bok. MIn son har landat i Australien och han trivs som fisken i vattnet- han har fått jobb på en flyttfirma och får 1100 kr / dag- helt sjukt vilka löner de har down under. Pepp på er alla!
Låter spännande för din son, Flodis! Å så kul med din bok! Lycka till! Tack för alla peppningar! Gött! Jag känner mig smal & slank!
Flodis: spännande med boken och er förlags planer! Det känns väldigt bra med viktnedgången men det är lite konstigt det där - jag känner mej fortfarande väldigt tjock... Inte alls lika missnöjd som jag var för 20 kg sen men ändå väldigt missnöjd fortfarande, vill bli ännu smalare och framförallt mycket mer vältränad. Men jag försöker skynda långsamt, känner ju fortfarande av mina knän så vågar inte träna förrän jag fått överlägga med min sjukgymnast i början av november. Fram tills dess får jag nöja mej med härliga höstpromenader i den sköna luften som nämndes ovan och kanske kanske vågar jag mej snart på att börja jogga lite försiktigt nu när jag inte är så super tung längre. Veckans vikt: 83,1 kg så ytterligare lite nedåt alltså.