icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Veteran
    1310 inlägg
    22 september 2013 20:43

Flodis: vill du ändra min septembermål vikt även i intron överst på sidan. Där det står 75 ska det stå 69,9. Men till december målet vill jag att du skriver 69kg. Jag klarade inte att gå ner till 69,9kg till 21 september, har fortfarande några hg att gå ner!! Så 69kg till 24 december borde inte vara omöjligt!

• Veteran
    1310 inlägg
    22 september 2013 20:49

Flodis: när jag gick in på hus länken fanns huset inte kvar! Kan du skicka en länk eller gat adressen, så kanske jag vet var det är?

• Veteran
    1732 inlägg
    23 september 2013 09:56

CamillaQ jag kom precis på gatanamnet,Boltensternsväg 41b. Länken är dessvärre borta. Jag har ändrat din vikt Camilla men jag behåller 65kg som målvikt till jul. Jag skulle vilja ha era nya mål nerskrivna igen , det tar för lång tid att gå igenom alla inlägg. VAd ska ni väga i december? Tjolahopp från ett busy och hett Cypern

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    23 september 2013 11:44

Jag sätter målvikten till 60 kg till jul. Allt under det får bli en bonus. Tycker fortfarande helgerna är jobbiga. I dag är det fastedag och det känns bra i alla fall. Så länge jag håller mig till dom varje vecka känns det som det går åt rätt håll i alla fall. Nu ska jag ut och gå en långpromenad med hunden i solen!

• Veteran
    1732 inlägg
    23 september 2013 12:12

Madde jag fastar också idag 24 timmar- skönt. TRänade i morse och sedan tog vi en powerwlak och stannade efteråt och badade i havet- ljuvligt. Vi har goda vänner här hemma på besök nu i drygt en vecka så det blir massor av god mat och dryck- men jag försöker äta LCHF aktigt och hoppas jag inte ska gå upp för mycket ha ha ha. Vi har det varmt och skönt, 30° och sol- underbart! Pepp från ett underbart Cypern!

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    23 september 2013 13:28

Låter helt underbart Flodis:) Tror nog inte det är någon risk att du går upp, verkar vara så stabil i din vikt och tränar så mycket så du kan nog unna dig det där extra. Härligt att ha kommit till det stadiet! Längtar till Turkiet nu även om det har varit en helt underbar höst här med massor av sol och värme,

• Veteran
    1310 inlägg
    24 september 2013 06:28

Flodis: jag håller helt med Madde65, tror inte det är någon som helst fara att du går upp. Tror nog det var ironi i ditt "ha ha ha" Skönt att bada i havet & tänker att jag nog ska åka på semester till Cypern, ni verkar ju ha varmt & soligt typ hela året! Men jag har 34 dagar kvar sen åker jag till Teneriffa med mina underbara barn, min vännina & hennes två barn! & vi hoppas ju så klart på sol & värme!

• Veteran
    1732 inlägg
    24 september 2013 11:16

Åhh det låter ljuvligt CamillaQ, glöm inte att inhandla en ny bikini då du sannerligen kommer att tappa den gamla *ler* Idag har vi poolhäng och i kväll ska vi ner till hamnen och titta på folk och ta oss ett glas / fast jag ska vara nykter och köra / sedan ska vi till vår favvorestaurang och äta deras underbara mat. Jag älskar deras skaldjurssallad och laxsallad, mums! Imorgon ska vi köra 4 hjuling hela dagen och åka runt på olika badstränder i Akamas och bada, titta på sköldpaddorna som lägger sina ägg på Turtle beach- coolt. Simma i grottor och bara njuta av den häftiga naturen uppe i bergen. Jag har precis ätit kesoplättar och jag älskar dem!!! Har ni testat? 1 portion – (2-4 plättar) 1 ägg 100 gram keso (1/2 liten burk) 0,75 msk fiberhusk En nypa salt. Mixa allt med stavmixer och klicka ut 4 stycken i panna med kokosfett (utan smak). Stek på ganska svag värme (50%) en relativt lång stund tills botten är fint gyllengul och plättarna stabila nog att vända. - See more at: http://56kilo.se/kesoplattar/#sthash.1675rg5k.dpuf Jag lägger skinka och tomat mellan pannkakorna och en del kanske vill ha en ostskiva :) Nu ska jag slänga mig i poolen :) P.S Har tränat tufft thaiboxning idag- sjukt jobbigt med blodsmak i munnen :)

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    24 september 2013 18:33

Flodis: låter jätte roligt hoppas ni får en härlig dag med sköldpaddorna! I Göteborg är hösten som den är när den är som vackrast - sol och klarblå himmel och en härligt krispig, frisk och klar luft - åh vad jag önskar att jag kunde jogga nu! Men powerwalks med vovven i skogen duger gott det också =) Vad svårt med decembermålet, jag har ju gott ned så himla ojämnt... Jag har hela tiden haft som mål att ha tappat alla graviditetskilon senast när min son fyller 1,5 år och det gör han 18/5 nästa år - då ska jag alltså väga 76,4 kg igen eller mindre. Nu har jag ju bara 6,5 kg kvar dit så förhoppningsvis ska det väl gå lite snabbare =) Jag tror att mitt mål till jul får bli: 78 kg!

• Veteran
    1310 inlägg
    25 september 2013 10:25

Flodis: Bikini inhandlad. Vågar inte annat än lyda dig!! *ler*