icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    3 oktober 2013 19:55

Jasså det är fler det känns lite trögt för just nu? Samma här, är inne i en period när jag känner mig hungrig/sugen och känner att jag vill ha godis och mat. Och jag tror jag har bestämt mig för att ge det några dagar och inte stå emot utan äta det jag vill ha för någon/några dagar. Jag är säker på att efter någon dag så känns det onödigt och jag vill tillbaka till "normalläge" igen, absolut inte mer än till på lördag..sen får det vara bra :)! Hur gör ni när ni kommer i sådana lägen, orkar/vill ni stå emot och kämpa på eller slinker det ner mer onyttigheter än vanligt?

• Veteran
    1732 inlägg
    3 oktober 2013 22:14

Cannes, jag tror att vi är inne i en höst/vinterfas där kroppen vill ha tyngre mat och inte så mkt sallad som i somras. Jag känner likadant fastän vi fortfarande har det varmt här på Cypern. När jag är sugen/ hungrig så gör jag bra val- äter mer kött/fisk och skippar kolhydraterna. Jag bakar någon sockerfri efterrätt, spana in den här bloggen som har gudomliga sötsaker. Jag byter ut söströ mot honung istället :) http://bakasockerfritt.se/ Man behöver inte äta så mkt- bara en liten bit- blogerskan ovan bakar sina kakor i en 12 cm form- perfekt- blir inte så mkt kvar som man kan palla av ;) Pepp på er alla som kämpar"

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    4 oktober 2013 07:25

Jag tycker också det känns trögt nu! Jag har exakt samma vikt denna veckan som förra: 83,9 kg. Fast jag tycker jag skött mej och till och med kommit iväg till gymmet 2 ggr denna veckan efter att ha varit skadad i nästan 3 månader så händer det nu ingenting... Så himla frustrerande. Jag vet ju sedan innan att min viktnedgång oftast kommer liksom i skov och så står jag still ett tag och sen tappar jag ett par kg till men det är ändå så himla segt när dessa platåer kommer - jag vill se resultat för att bli peppad att kämpa vidare... Cannes: jag tänker precis som du:unnar mej ett par dagar och sedan upp på banan igen, oftast är det inte så gott som jag minns det =)

• Veteran
    1732 inlägg
    4 oktober 2013 10:28

Kanelbullar – 6 bullar Deg: 1 ägg 30 gram rumsvarmt smör 1 dl mandelmjöl 1 msk kokosmjöl 1 msk fiberhusk 1 msk pofiber 1 msk sötströ 1 krm vaniljpulver ev. lite vaniljpulver Kanelfyllning: 30 gram smör 1 ½ krm kanel 2 tsk sötströ Toppa med: uppvispad äggvita hackade hasselnötter ev. sötströ Deg Sätt ugnen på 150 grader. Blanda alla torra ingredienser och rör ut med rusvarmt smör. Vispa upp ägget och blanda med degen. Låt svälla i ca 10 minuter. Lägg degen mellan två bakplåtspapper och kavla ut den till en fyrkant som är ca 10X20 cm (ev. lite mindre). Kanelfyllning Värm smöret i ca 5 sekunder i micron så att det blir mjukt. Blanda med kanel och sötning. Bred fyllningen på den utkavlade degen. Rulla ihop degen försiktigt från kortända till kortända (så att den blir så tjock som möjligt). Dela längden i ca 6 bitar och lägg på en plåt med bakplåtspapper eller i bullformar. Tryck ut dom en aning. Vispa upp äggvita och pensla över. Hacka hasselnötter och strö över detta samt lite sötströ. Grädda bullarna mitt i ugnen i ca 20 minuter. Känn efter när de är klara!

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    4 oktober 2013 12:46

63,4 kg i dag. Jippi tog ett skutt neråt i alla fall den här veckan!!

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    4 oktober 2013 18:18

Härligt madde! Det är det som är så bra med denna gruppen tycker jag, att när det går trögt som för mig nu, så släpper det för nån annan, man gläds åt den och får positiv energi och lite jävlar-anamma igen! Jag tar en paus denna veckan, vägde mig aldrig i morse. Återkommer på fredag med vikt :)

• Veteran
    1732 inlägg
    4 oktober 2013 19:17

GRATTIS Madde !!!

• Veteran
    1001 inlägg
    4 oktober 2013 20:09

Står kvar på 73 kg som förra veckan.

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    4 oktober 2013 21:27

Härligt Madde!! Det är mycket konstigt med vikten tycker jag. Förra fredag stod vågen på +2kg och idag är jag tillbaka på 68kg. Delvis beroende på att jag åt kolhydrat rikt inför Lidingöloppet men det är ju underligt att det diffar såå mycket. Det är det som är livsfarligt, förra veckan tänkte jag att det blir superjobbigt att komma tillbaka men nu när jag kör 2 dagars fasta i veckan så rätar det ut sig. Så jag har kommit fram till att inte fokusera så mycket på veckovikten utan istället se på längre sikt. Jag är också fast besluten att köra 5:2 fram till jul för att få ett långsiktigt resultat. Tack Flodis för ett alternativt kanelbulle recept!! Ha en härlig helg!

• Veteran
    1310 inlägg
    5 oktober 2013 07:57

Så himla skönt, MallnK!