icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Veteran
    1310 inlägg
    29 september 2013 20:46

Flodis: kul med grottsimmning! MallanK: lycka till på loppet.

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    30 september 2013 23:08

Tack för alla lycka till hälsningar - men oj oj oj, idag är träningsvärken är ett faktum...:-) Men totalt sett gick det bra. Jag sprang i team med min kollega och vi gjorde de 15 km på 1h 47min, så nästan precis på 7-minuterstempo per kilometer. Inte nåt skryttempo precis, men målsättningen var ju bara att klara av det och orka springa hela vägen. Vi gick bara vid 2 tillfällen och då bara typ 20 steg för att hämta andan i en värstingbacke. Resten var spring hela vägen. Härlig känsla att gå i mål, känns fantastiskt att man kan stretcha kroppen på en så relativt kort period. Idag har jag kört fasta och det behövdes nog efter en veckas kolhydrats laddning...

• Veteran
    1732 inlägg
    1 oktober 2013 06:20

GRATTIS MallanK- sååå impad av din prestation- tjohoooooooo! 22° på Cypern nu på morgonen - hösten är ett faktum - men vi har har runt 29° på dagarna så jag ska väl egentligen inte klaga ha ha ha. Skrev ut boken igår- impad och vilken hög!!!! Peppkram Helena

• Veteran
    1310 inlägg
    1 oktober 2013 06:42

Grattis till er alla, vad duktiga ni är! Jag känner att jaghar en liten svacka, får nog se till att komma ut på en joggingrunda snart!

• Veteran
    1732 inlägg
    1 oktober 2013 06:46

Oj CamillaQ- jättepepp till dig- se dig själv i bikini framför dig.- du ska ju snart till värmen- ut och jogga med dig- du älskar ju dina turer :) Pepp från Cypern- nu ska jag träna thaiboxning! Tjohoo!

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    1 oktober 2013 20:34

Bra jobbat Flodis och Mallan!

• Veteran
    1310 inlägg
    3 oktober 2013 06:43

Tack Flodis!

• Veteran
    1732 inlägg
    3 oktober 2013 09:53

8 bitar – 1 brödkaka 4 ägg 1dl grädde eller creme fraiche 50 gram smält smör 1 dl kokosnötsmjöl 4 msk fiberhusk 2 tsk bakpulver ett par nypor salt Smaksättning 1: 1 tsk brödkryddor Smaksättning 2: 2 tsk mortlade kumminfrön och frön att strö över Smaksättning 3 för julbröd: 1/2 tsk av varje malen – kanel, kryddnejlika och ingefära ev lite fibrexflingor att strö ovanpå Gör så här:Brödkaka i bitar Vispa äggen fluffigt i några minuter. Tillsätt den valda smaksättningen/ kryddorna, det smälta smöret och grädden, blanda väl. Blanda övriga torra ingredienser och blanda ner det väl. Ta upp degen och forma den till en stor bulle på en bakplåtspapperklädd plåt. Lägg ev ett bakplåtspapper över och kavla försiktigt ut till 15-20 cm i diameter stor kaka. Stryk den med lite vatten och forma samtidigt till kanterna, tryck med vass kniv ett (bryt)kors och strö ev fibrex över, eller om du valt kumminfrön. Grädda i 175 grader i ca 20 min. Svalna på galler under bakduk.

• Veteran
    1732 inlägg
    3 oktober 2013 12:18
  • Utmärkt medlem
    635 inlägg
    3 oktober 2013 16:45

Det går så trögt!! Tycker jag sköter mig skapligt. Fastar mina 2 dagar och överäter inte en massa dom andra dagarna men det händer nästan ingenting. Ett par hg per veckan eller inget alls. Tränar väl inte massor utan det blir mest promenader. Hade så gärna velat gå ner lite mera till vi ska åka till Turkiet men det känns omöjligt.Fy vad lätt det är att tappa fokus när det händer så lite;( Ja i morgon är det vägdag och har som vanligt vägt mig massor däremellan så jag vet att det är ungefär samma vikt som förra veckan. Men ska inte ge mig utan försöka att fortsätta köra 5:2 fram till jul i alla fall. Blir inget när vi är i Turkiet utan då blir det att äta och dricka gott i en vecka:) All inclusive:)) Nu ska det bli en promenad i solen innan det försvinner sen har jag en jobbnatt kvar den här veckan. Nästa vecka är det 3 nätter och sen blir det semester. Längtar!! Pepp till alla som kämpar!!