Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Veckans vikt 61 kg, helt ok även om det är 0,5 upp från förra fredagen. Jobbar mer på att vara stabil och lära mig det än att gå ner 1 kg, som det är idag till "målet":).
Fredagens vikt: 70,7kg
CamillaQ, det här huset har våra vänner köpt i Höllviken http://www.svenskfast.se/hemnet/pages/ObjectView.aspx?objectid=464QKI4H4OIHTP7O ETT STORT GRATTIS TIL DIN VIKT IDAG!!!! TJOHOOOO!!!! Pepp från 32° Cypern!
Cannes- du har rätt tänk :) JennyC du går ju ner bra varje vecka- om 10 veckor har du gått ner drygt 10kg till och då ska du se att du kan börja jogga med bra knäskydd/stöd. DU rockar fett- du har gått ner 2 siffrigt, fortsätt i samma takt så kommer du känna dig så snygg till jul- jag lovar!!!! CamillaQ jag säger det igen- underbart att du har hittat din väg till ditt mål!!! Jag tränar 9 pass varje vecka och jag kör både 5:2 och 16:8- trivs med livet och älskar mina träningsmorgnar. Boken är klar och jag är sååå stolt!!! Trodde aldrig jag skulle klara av at skriva en bok på 435 sidor. Men nu är jag taggad och ska skriva minst 9 till. Idag kommer goda vänner från Gbg som sak stanna i 8 dagar- kul så nu ska jag förbereda middagen och efterätterna. Kämpa på tjejer och gör bra val i helgen! Pepp från ett soligt och somrigt Cypern!
Hallå alla entusiaster, kul att det går så bra för många just nu! Själv är jag också supernöjd - idag stod vågen på 68kg, precis när man misströstat och stått stilla på 69,5 i flera veckor. Detta är till stor del tack vare detta forum kan jag säga. Det var tufft att komma tillbaka efter sommaren och behöva skriva att man gått upp några kilo och få ändra tillbaka sina framgångar i viktlistan. Men alternativet hade varit att hoppa av för att slippa skammen men då hade jag högst troligen tappat allt. Så istället var det bara att tugga i sig och börja om från början och det känns ju fantastiskt att trägen vinner. Nu har jag nått målet till 21 sep och nu är det bara att köra vidare. Idag kkommer jag köra 6km löpning. Sen ska vi äta gott ikväll och fira med ett (2!) glas gott vin!! Låter superhäftigt Flodis att du nu ska få svart på vitt på dina insatser som författare!! Och visst är det härligt att ungarna flyger ut ur boet och testar olika saker. Min 19-åring jobbar nu 7 månader på cykelringen och sen ska de ut o resa. Lite avundsjuk blir man...:-) Ha en härlig helg alla! Pepp på er
Mallan K helt rätt inställning- bättre att bita i det sura äpplet och starta om på nytt igen- var annars hade du slutat och hur hade det känts att börja om på nytt efter jul igen med fler kg övervikt? Hejja dig , du rockar fett *ler* Underbart att ungarna hittar på lite bus innan de blir allvarliga- och kul för vår del att åka till Australien i jan och hälsa på dem :) Pepp från Cypern! Denna bakar jag nu *2 , jag använder honung i stället för sötströ. mums och "sockerfri" Raspberry chocolate brownie Brownie: 20 gram smör 1 ägg 1 dl mandelmjöl 1 msk kokosmjöl 2 msk sötströ 1 msk kakao 10 gram pecannötter 1 krm vaniljpulver 2 msk vispgrädde Topping: 40 gram ricotta/mascarpone ½ -1 tsk sötströ ½ krm vaniljpulver 20 gram hallon Brownie Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret. Grovhacka pecannötterna och blanda de övriga torra ingredienserna. Rör ner ägg, smör samt grädde. Fördela smeten i en smord och bröad (med nötmjöl/kokos) 12-cm springform. Topping Blanda ricotta/mascarpone med vanilj och sötning. Klicka ovanpå smeten. Toppa med hallon. Rör runt toppingen en aning i chokladsmeten. Grädda mitt i ugnen i ca 15 minuter. Låt svalna och servera med grädde!
Dagens vikt 64,2 kg. Kör 5:2 fastan. Dom 2 dagarna jag fastar funkar bra men tror jag måste försöka ha bättre koll dom andra dagarna. Helgerna är fortfarande svåra tycker jag. Älska både mat, vin och godis och har svårt att låta bli och äter gärna för mycket. Duktiga ni är! Håller med MallanK att det var jobbigt att komma tillbaka efter semestern men nu känns det ändå bra att man är här och läser om alla framgångar. Visst ska vi klara det till jul?? Härligt Flodis med din bok. Spännande:) Kul för din son. Nu ska jag bara jobba en natt och i morgon ska vi på fest! Ha en bra helg!!
Flods: tack snälla och du är supergrym som tränar som en riktig gladiator! Hoppas ni alla får en bra helg!
Fredagens vikt 69,5
Jag har inte haft någon tillförlitlig våg men i går blev jag skannad där man såg både fett, vatten, vikt, muskelmassa, metabolisk ålder. Då vägde jag 69,5.