Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Härligt CamillaQ! jag ligger ju i samma nivå som du så det är peppande att höra att det går så bra för dig!! Låter mycket gott Flodis, får bli en helg bonus. själv gjorde jag en Texas no bean chili igår som puttrade i 4 timmar och smakade himmelskt. Den ska vi spara till imorgon och göra riktigt god tacos med guacamole och en massa grönsaker.
Mums Mallan K, måste googla på det och se vad för smarrigt du har lagat :)
Idag var det desto roligare att ställa sig på vågen, 60,5 kg! Det lönar sig att kämpa på i vanlig ordning! Jag har varit mer noga de senaste två veckorna med maten, även om jag tyckte att jag skötte mig så smet det ner något lite mer då och då emellanåt än vad jag reflekterade över först. Inga stora mängder och inget skräp, men ändå. Och så har jag tagit mig ut på springturer oftare igen, det finns inga genvägar :) Nu är det helg och det lät ju väldigt gott det där MallanK, kanske kan bli något för morgondagen, är svag för dessa grytor. Hoppas det går åt rätt håll för er andra också! Ha det gott!
Cannes, du har tappat 9 kg totalt sedan vi startade- ett stort GRATTIS till dig. Du verkar ha hittat din väg och som du säger - det finns inga genvägar- man måste ha ett underskott på Kcal annars går man ju inte ner. Idag har jag tränat med min Pt igen, skönt att vara igång. Tredje passet för veckan ( i rad ) och det känns underbart. Imorgon är det thaiboxning igen och jag ska inviga mina rosa boxningshandskar *ler* Idag kör jag 24 timmars fasta och det funkar hur bra som helst. Dricker mkt te och vatten. Ikväll får jag äta middag så det är inte alls synd om mig. Älskar mina fastedagar! Pepp till er alla och ha en skön nyttig helg med massor av träning. Fredag den 13:e är det idag och njut av dagen!
Vågen har stannat på 69,5 verkar det som så jag står kvar som förra veckan. Nedan länken till chilin som jag fick av en kompis; http://blogg.loppi.se/elsiesparon/2011/04/17/texas-no-bean-chili/ Sen har jag letat efter ett recept som du la in Flodis på stifado. Är supersugen på att testa detta så om du har det lättillgängligt får du jättegärna lämna det igen. Ikväll blir det 7km i spåret och sen chili med en massa tacos. Ha en härlig helg!!
MallanK tack för länken på chilin, ska absolut testa denna vackra skapelse nästa vecka då vi har goda vänner här :) Stifadon hittar du här: http://www.recept.nu/jamie_oliver/soppor_och_grytor/kott/jamie_olivers_grekiska_kottgryta/ Idag fastar vi 24 timmar men vi får äta middag kl 19.00 igen då den är över. OCh det är bra då jag tränar thaiboxning imorgonbitti. Ska ta tag i min löpning nästa vecka då jag chockstartat kroppen den här veckan med träning 5 dagar på raken :) Pepp från Cypern! P.s 32° har vi idag- hääärligt!
Dagens vikt 64,4 kg. Segt neråt men det går åt rätt håll i alla fall. Förra helgen var ingen bra helg så jag hoppas att det går bättre den här helgen. Har ingen planerat utan ska jobba på lördagnatt och då går det alltid lättare att hoppa över en massa onyttigt. Har i alla fall klarat av mina 2 fastedagar den här veckan fast det var jobbigt att jobba så många nätter och fasta. Nu är det bara en måndag kvar tills vi åker till Turkiet och skulle så gärna vilja gå ner ett par kg till. Kämpa, kämpa!!
Härligt madde att det går neråt, tålamod är väl vad vi alla saknar när det gäller viktminskning :) Åh snart Side, underbara Side och underbara Turkiet- njut! Vi har 32° idag och det är hett- puhh- kvavt!
Vikt 71,0
Amoe- jag är så nyfiken- hur bär man sig åt att tappa 0,1 kg varje vecka i snart ett år??? Så exakt 0,1 per vecka????