Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
70,6kg, ändå bra! Eftersom jag känner samma som ni! Jag är mer sugen.
Kanelbulle-muggkaka 1 port 1,25 dl (50g) havregryn malt till ett mjöl 1 msk kokosmjöl 1 msk stevia strö/sukrin 1 tsk bakpulver 1/2 tsk kanel 1/2 tsk kardemumma 1 msk lättkesella/kvarg 1 tsk vaniljarom Kanel-rippel: 2 msk sockerfri pannkakssirap (eller honung) 1 tsk kanel Vaniljkräm: 100 g lättkesella/kvarg 2 msk Philadelphia 3% 2 tsk stevia strö/sukrin 1/2 tsk vaniljarom 1. Mixa ihop ingredienserna till muggkakan med en stavmixer. Häll smeten i en smord stor mugg eller skål. 2. Blanda ihop pannkakssirapen och kanelen och ringla hälften över smeten. 3. Ställ in i micron på högsta effekt och "baka" den i ca 1-2 minuter. Håll koll så det inte svämmar över. 4. Rör ihop ingredienserna till vaniljkrämen. Vänd över kakan på en tallrik, häll över vaniljkrämen och resten av kanel-ripplet.
Idag var jag ute o sprang 10km. Kändes härligt eftersom det inte fanns några backar så det gick över förväntan. Idag har jag köpt ingredienserna till Jamie Olivers köttgryta som jag fick av dig flodis så den får vi njuta av på tisdag! Mums.
Är det nån mer som vill försöka lägga ner sig lite mer denna veckan för att försöka få till lite mer motivation igen? Jag börjar veckan med en fastedag och vill göra bra val under veckan, äta efter planerna och motionera. Ska försöka motivera mig själv genom att tex läsa träningsbloggar och tänka efter vart det är jag vill komma, att jag absolut inte vill börja smyga uppåt på vågen! Komma tillbaka till beslutsamheten jag hade under våren. Hoppas någon/några vill vara med lite mer aktivt här igen:)
Jag är på Cannes. Jag fastar jag med hela dagen idag- ska dock äta middag efter jaghar fastat 24 timmar kl 19.30. Det blir en lättare middag , kesoplättar- har ni inte testat det här receptet så gör det!!! 1 portion – (2-4 plättar) 1 ägg 100 gram keso (1/2 liten burk) 0,75 msk fiberhusk En nypa salt. Mixa allt med stavmixer och klicka ut 4 stycken i panna med kokosfett (utan smak). Stek på ganska svag värme (50%) en relativt lång stund tills botten är fint gyllengul och plättarna stabila nog att vända. - See more at: http://56kilo.se/kesoplattar/#sthash.G9KshF2W.dpuf Mums, vad goda de är. Äter de säkert 4 ggr / veckan! Imorse var jag uppe kl 07.00 och tränade med min PT apjobbigt pass- AMRAP 2*10 min. Följ mig på bloggen vettja :) Där finns min träning och nyttiga recept på lite av varje :) http://blogghelenaanderson.blogspot.com/ http://blogghelenaanderson.blogspot.com/ Jag har beställt nya träningskläder- ahhhh - älskar det!!! Behöver lite mer långärmat nu till vintern i funktionsmaterial. Ikväll ska jag ut och springa, endast 5 km men heller det än inget alls. Mina knän pallar inte längre sträckor....bra och skylla på dem ha ha ha MallanK- du rockar fett! 10 km- tjohooo! Kom igen nu brudar- drygt 2, 5 mån kvar till målet i jul. Pepp från ett soligt Cypern- nu ska jag ha poolhäng och läsa ut min bok!
Om ni inte har bakat denna Äppelkaka- så gör det nu!!! MUMS! 8 bitar 3 dl mandelmjöl Strösötning motsvarande 75 gram socker (vad du använder här är valfritt) 125 gr smält smör 0,5 dl vispgrädde 2 tsk bakpulver 1 tsk ekologiskt vaniljpulver 4 ägg 4 syrliga äpplen 50 g smör 2 msk kanel Sätt varmluftugnen på 180 g eller 200 g vanlig ugn. Smörj en springform. (Jag har en på 22 cm) Vispa ägg och sockerersättning luftigt och vitt, smält smöret. Vispa ner smör och grädden i äggsmeten. Blanda de torra ingredienserna och rör ner och blanda ordentligt, häll upp i formen. Skala och kärna ur äpplena och klyfta. Stek i smör några minuter. Pudra över kanel och låt allt småputtra någon halv minut. Fördela äpplena över smeten och tryck ner dem lite. Grädda i nedre delen av ugnen i ca 45 minuter. Lägg eventuellt över aluminium efter halva tiden. Servera med vaniljgrädde (vispad grädde smaksatt med vaniljpulver och ev. lite sötning) - See more at: http://56kilo.se/min-fantastiska-appelkaka/#sthash.7c1G0Hkv.dpuf
Kul att se din blogg Flodis, och vilka gossiga katter du har :) !! Det har gått bra idag, tog mig en lugn springrunda även om jag fastar idag, det funkar :). Nu ska jag ta mig en kopp te och varva ner lite.
Flodis: vilken härlig blogg du har & underbara bilder! Igår sprang jag 1 mil! Det gick mkt bra trotts att jag inte sprungit sedan i augusti! Jag har inte hunnit springa, har valt att rida flera hästar istället! Nu tänkte jag leta upp en häst att låna/hyra ett par gånger i veckan för att träna & tävla med. & då slutar jag rida en av de andra jag hjälper till på, som jag inte får träna & tävla med. Spännande med nya hästar!
Tack för att ni gillar min blogg :) Vad härligt CamillaQ, en hel mil- impad. Jag kom aldrig ut och sprang igår för min darling ville PW istället, och så fick det bli. Idag sak jag dock föröka komma mig ut - om det inte är för varmt och kl 18.00 ska vi äta middag med goda vänner istan- så vi får se. Jag har iallafall kört ett stentufft thaiboxningspass i morse så jag har fått min beskära del. Idag kör jag 16:8 och ska snart juica mig en grön kiten jävul he he he. I grönt äpple 1 citron 6 cm ingefära Den är stark och den är perfekt för kroppen - ingefära är ju antiinflammatorisk :) perfekt för mig som tränar tufft varje dag. Idag ska jag bara ha poolhäng och läsa en ny bok - så underbart skönt. Värmen har komit tillbaka så det är bikini som gäller, kanske också ett dopp i havet som är ljuvligt nu! Pepp på er alla!
Kul att läsa din blogg Flodis och få ett ansikte till den som skriver:) Härligt Camilla med både hästarna och att orka springa 1 mil. Undra om jag nånsin kommer orka det. Nu jobbar jag sista natten i natt sen är jag ledig fram till vi åker på lördag. Ska bli skönt att hinna med och röja lite hemma, packa och handla lite. Har mellansonen som ska vara hemma med alla djuren så det behövs handlas hem lite till honom. Får lite dåligt samvete att han ska vara själv hemma (han är 19 år) men han läser och det är inte lätt att ta ledigt en vecka mitt i terminen. Men svider ändå lite i mammahjärtat:))