Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Du är grym Camilla och vsst är det härligt med utmaningar - även i djurens värld :) 21 ° och strålande sol idag på Cypern, på lördag drar vi till Stockholm och Gotland, brrrr!
Helt rätt tänkt, Flodis! Vi ska tänka positivt ist för negativt! Det försöker jag med hela tiden & oftast lyckas jag! Jag tänker ofta: det kunde varit värre! Flodis, ditt "brrrrr" får du hålla i för så är det här i Sverige...brrrr....
Vikten idag, glömde väga mig! Gissar på 70,5kg!!! Julgodis & julfika everywhere i turn! Men glad att det är jul! Idag ska jag försöka knyta ihop snäcken med alla julklappar, så att dom är färdigköpta!
Morgonen går i frustrationens tecken. Vågen stod på 70,9 kg imorse och jag fattar inte varför! Har haft tre fastedagar denna veckan och stenkoll på kalorierna de övriga dagarna. Inte varit över 1500 en enda gång. Jag har verkligen ansträngt mig extra för att få lite extra luft under vingarna inför julmaten eftersom vi ska bort och jag inte kan kontrollera tillagningen själv. De är matglada vår värdar ........ Ska försöka ta rådet att ändå inte grottta ned mig i nederlaget. Ibland tar det tid för kroppen att ställa om.......... kanske måste dricka mera vatten......... röra på mig mer, även om jag faktiskt promenerat mer denna veckan. Nu dröjer det två veckor innan jag är tillbaka på "min" våg på en fredag så jag hoppar nästa fredagsvägning. Hur som helst. Hoppas det går bättre för er andra! Ha en riktigt God Jul allihopa!
Vikten idag, 62,7 kg. Visst är det så Camilla, julgodsaker överallt, tur att det inte är så hela året :) Jag känner igen din frustration Jeanette, hade en sådan period i våras där jag gjorde allt enligt plan men det hände absolut inget på vågen, det tog några veckor, sedan släppte det! Så håll ut så ska du se att det ger resultat även på vågen! Jag går på ledighet nu och det känns såå bra. Behöver vara ledig ett tag nu. Ha det gott alla!
Grattis allihopa! 20 december idag och vi har nått vårt sista mål för i år! Hur tycker ni året har varit? Är ni nöjda? Vad kunde ni har gjort bättre? Vad har varit bra? Och dåligt? Vad ska ni ta tag inför nästa år som rullar igång 1 Jan 2014? Ta 10 min och fundera igenom hur ni vill att ert 2014 ska vara. Gör upp planer för er träning, kostplan , mindset etc. Idag har jag tränat min allra sista PT träning för i år, nu gäller det att vara stark och träna hemma varje dag istället. JAg vet att jag har svårt för det men den här gången ska jag banne mig lyckas. Annars blir det för tufft för mig att komma tillbaka i mars till min PT träning och thaiboxning. Så 6 dagar / veckan ska jag köra ett stentufft program alldels själv - det blir en utmaning - men jag ska fixa det! Resan är bokad, först sticker vi till Bangkok i 5 dagar innan vi flyger vidare till Sydney, i början av Jan drar vi- tjohooo! Sol och värme here I come *ler* Min stora son är i Bangkok samtidigt så honom kommer vi att träffa, mysigt värre! Imorgon drar vi till Sholm och sedan på måndag till Gotland! Vill tacka alla som har deltagit i det här årets utmaningar, ni är grymma tjejer!!! Njut av en skön Jul och njut av era avstick men kom direkt tillbaka till er kostplan igen och lägg till några tränigspass, gärna på Julafton :) Tränar man så äter man generellt mindre. God Jul på er alla! Peppkram från Cypern!
Jättekul att vara här det här året. Har gått upp och ner. Har inte kommit till ditt fokus Flodis och kommer nog aldrig komma dit heller:) Vill ju så gärna hålla vikten och kunna äta allt utan att överäta och tappa fokus. Snart nytt år och nya utmaningar! Skulle vilja träna mera. Min svåger och jag har ju utmanat varandra att springa kanallöpet i maj. Just nu har jag jätteont i mina fötter och har till och med jobbigt att ut och gå med hunden. Men det är ju långt kvar till maj eller hur?? Ha en riktigt god jul och nyår så hörs vi nästa år! Kram Madde
Flodis glömde säga att du är en inspiration här och hoppas att du peppar oss nästa år!!
Självklart ska jag peppa er under hela 2014 så lätt kommer ni inte undan he he he *ler* Nu ska jag städa huset sedan ska jag träna, pepp från ett soligt Cypern!
En gång i tiden (thank God att jag lär mig och är villig att förändras) så skulle jag sagt så här: välj med omsorg det ni äter på julafton. MEN! idag säger jag :ät precis vad ni vill på julafton MEN se upp med resten av december- det är där fällrona ligger: julbord på julbord, Lussebullar på Lucia och hela december, pepparkakor varenda advent- ni vet själva. Det är inte vad du äter mellan jul och nyårsafton som räknas utan från nyårsafton till jul. Läs igen. ÖVERALLT kommer det stå vad man ska välja på julbordet, vänta bara och se. Dietisterans råd, kostrådgvarnas råd, alla randoms råd osv osv. Att följa alla dessa råd kommer bara ge dig dåligt samvete och ångset när du väl ska fira julafton med dina nära och kära. Det är ett fängelse! Sluta tänka i termerna "diet" och börja tänka mer "balans". Vill du träna på julafton? Go on. Men bara för att du vill det, INTE för att gottgöra något, inte för att förbränna det du ätit på julafton (du kommer ändå inte i kapp,det krävs rätt mycket träning) Tänka lax och skinka och hoppa korvar? God! hur många korvar orkar man äta anyway? Det handlar om en enda dag per år.EN. En sak om du inte gillar prinskorvar och avstår men en annan om du gillar prinskorvarna men suckar: alla äter men jag kan inte. Vaddå inte kan? Det är det som är problemet! Kom igen, njut av maten, familjen, Kalle Ankan, men dagen efter: tillbaka till rutinerna. Nu pratar vi balans.