icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Veteran
    1732 inlägg
    9 december 2013 09:03

Åh Camilla, vilken enrgi du har!! KLart du fixat dina 69 till Påsk det är ju gööörlänge dit *ler*. Boken ska finnas ute i handeln runt 1 juni sedan kan allt hända på vägen. Idag fotar jag till boken och till min hemsida :) Spännande. I jan åker boken på tryck, läskigt värre ha ha ha. Dags att styla att bättra påläppglanset, om några få minuter är min fotagraf här!!! Pepp från Cypern!

• Veteran
    1732 inlägg
    9 december 2013 18:01

det är ca 230 kalorier per portion. Tomatsoppa med färska tomater, selleri och halloumi – 4 portioner 1 gul lök 2 vitlöksklyftor 1 tsk olivolja 1 burk konserverade ekologiska tomater (gärna hela) 1 msk torkad basilika 1 buljongtärning, grönsak 5 dl vatten Salt och svartpeppar 1 paket färgglada tomater 1 paket halloumiost, ca 150 g 1 msk olivolja 2 selleristänger Lite bladpersilja Skala och hacka lök och vitlök. Hetta upp en kastrull med olja och bryn löken i några minuter. Tillsätt hela tomater, basilika, buljongtärning och vatten. Låt koka upp och smaka av med salt, peppar och chiliflakes. Lägg soppan i en matberedare och mixa ihop eller använd en stavmixer. Koka upp soppan igen och smaka av med salt och peppar. Dela tomaterna och strimla sellerin. Skär osten i mindre bitar. Hetta upp en stekpanna med olja och bryn osten runtom i några minuter. Häll upp soppan i skålar och toppa med tomater, selleri och ost. Dekorera med en persiljekvist.

• Veteran
    1310 inlägg
    11 december 2013 19:58

Idag vägde jag, tro det eller ej, 69,9kg! Som jag längtat!!! Jag har inte kämpat jätte mkt, men längtat desto mer!!

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    11 december 2013 20:26

Grattis Camilla:)

• Veteran
    1732 inlägg
    11 december 2013 21:41

ha ha ha underbart CamillaQ, kanonbra kämpat i dessa juletider!!!

• På gång
    22 inlägg
    12 december 2013 13:09

Grattis Camillla. En seger över vågen :-) Själv känner jag mig lite orolig för morgondagens invägning. Det har varit en upp och ner vecka med väldigt lite fokus på mat och kalorier. Jag har i alla fall lyckats köra två fastedagar, hoppas det räcker.

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    12 december 2013 17:49

Grattis CamillaQ! Jeanette: här är en till som är orolig för invägning imorgon, pms och krasslig = ingen träning och för mycket godsaker, ingen bra kombination!

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    13 december 2013 08:46

Grattis CamillaQ! Alltid lika kul och motiverande att se att det händer saker i rätt riktning. Idag står vågen på 62,8 kg, och jag tycker det är helt ok med tanke på vilken ansträngning jag lägger ner nu, dvs ingen. Men eftersom jag inte rusar upp i vikt så tror jag banne mig att jag under året har lärt mig och vant mig vid mindre portioner. Är sjuk för tillfället och har inte haft tid att röra på mig på allt för länge nu, hoppas jag piggnar till i helgen så jag åtminstone orkar med en långpromenad. Ha det gott alla! Den där tomatsoppan kopierar jag och sparar i mitt lilla arkiv Flodis, lät som något i min smak!!

• På gång
    22 inlägg
    13 december 2013 09:51

Halloj. Glada nyheter här med. Trots en helvetesvecka stod vågen på 69,9 imorse även här :-) Tänk vilken grej det är rent mentalt att komma ned på nästa tiotal! Känns som att det är ganska realistiskt att kunna nå 63 kilo till påsk. Ha det bra alla och bra jobbat!

• Veteran
    1732 inlägg
    13 december 2013 10:40

Cannes, underbart att vi har samma smak :) DU kommer igen cannes, se till att bli frisk nu istället och tacka dig själv att du håller dig kvar på din vikt, grymt jobbat!!! Jeanette och Camilla, ni är grymma! Tror det eller ej men vi har sjukt kallt på Cypern, dunjacka är på och vinterkläderna är framtagna, de senaste 3 dagarna har varit en prövning. 9° i sovrummet i morse......ja det säger väl allt ha ha ha I förrgår började jag med en utmaning, är ni sugna på att hänga på???? 100 squats per dag i 100 dagar och 50 crossfit crunches varje dag utöver den vanliga träningen. Körde ett grymt pass med min PT imorse, jag är stark som en oxe ha ha ha Igår hade jag matlagningskurs här hemma, vi gjorde grymma rätter och bakverk, recept finns på min blogg :) http://blogghelenaanderson.blogspot.com/ Strax ska vi åka in till vårt nya shoppingcenter och byta en hel del kläder som jag har köpt- ibland blir det bara sååå fel *ler* Ha en härlig Lucia på er alla och njut av livet- det går inte i repris! Kärlek!