icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    13 december 2013 18:17

Grattis Jeanette o Camilla. Här är det status quo sen förra veckan. Alldeles för mycket på jobbet nu. Längtar till juuuuul!

• Veteran
    1001 inlägg
    13 december 2013 20:51

Vikt idag 74,2. Samma som förra veckan. Trevlig helg!

• Veteran
    1310 inlägg
    16 december 2013 06:16

Tack för att ni finns! Ni är grymma allihopa! Bra jobbat Jeanette. Att stå kvar på samma vikt ett tag är inte så dumt, det är en prövning i sig & det är juletider när man gärna äter lite extra av det goda! Klappa er på axeln & invänta nästa ryck att gå ner lite till. För mig är det verkligen babysteps som har funkat bäst & att stå kvar på sin vikt & stabilisera sig. Kämpa på & ta det piano! Som min tränare säger: "Trägen vinner" Flodis: Alltid lika kul & inspirerande att läsa vad du gjort, ska göra & om dina utmaningar! Lycka till, till er alla där ute! Kämpa vidare!

• På gång
    22 inlägg
    16 december 2013 10:37

Erövrade en fobi igår när jag tillbringade en hel dag på badhotellet i baddräkt utan att känna att alla stirrade på mig i all min oformlighet. Köpte ny baddräkt i söndags och kunde gjort volter av lycka när jag var tvungen att gå ner till en stl 38. Första gången sedan -92. Undrar varför det är så viktigt med siffrorna? Ännu bättre är ju att jag har mycket mindre ont i både rygg och höfter, börjar känna mig pigg på livet igen. Idag är det fastedag, inte för att jag frossade igår, men det blev ett par cider på färjan tillbaks till Göteborg. Ha det bra alla !

• Veteran
    1732 inlägg
    16 december 2013 11:54

Åhh vad härligt att läsa Jeanette, stl 38 på baddräkt vet inte ens om jag hade kommit i den. Solen skiner här på Cypern och vi njuter av 20°, äntligen! Lördag sticker vi till Sockholm och sedan vidare på måndag till Gotland, mysigt att fira jul med familjen. Då har jag valt lektör som även ska korrekturläsa min bok och omlsaget har jag också börjat med, tjohooo. Ska bara sålla bland alla offerter på de tryckerier vi har gjort en förfrågan på, förhoppningsvis åker boken på tryck i januari *ler stolt * Nu ska jag fortsätta med mit julfix , kram på er alla duktiga, på fredag har vi kört ett helt år IGEN!!! Var tar åren vägen????? Hade utvecklingssamtal med min PT idag inför 2014, tuffa mål är uppsatta, perfekt för mig som älskar utmaningar!!! Kram på er alla!!!

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    16 december 2013 20:36

Grattis CamillaQ och Jeanette! Grymt spännande med din bok Flodis - håller tummarna!

• Veteran
    1310 inlägg
    17 december 2013 06:40

Jeanette: grattis till nya storleken. Visst är det skönt att kunna njuta av sin kropp! Igår njöt jag av vad jag åstadkommit med en av mina hästar som jag hjälper till att rida. Det är en häst som ska säljas men han reds inte så ofta innan, men nu rider jag honom 3dagar/vecka & så är det ngn praktikant som rider honom mest för motionens skull. Jag har ridit honom sedan i oktober & när jag började rida, var han stel & oböjbar & hade handbromsen i hela tiden. En mkt osäker häst som någon spöade skiten ur & då slutade han hoppa hinder! Så mitt projekt var att han skulle bli "häst" igen & bjuda framåt utan handbroms! Många gånger har jag tänkt: det blir nog inte bättre! Men just då har det ändå ljusnat & så igår när jag & en kompis hoppade lite hinder, så förvandlades han till en "vanlig" häst. Han släppte handbromsen & vågade blomma ut! Vilken fantastisk känsla. Helt obeskrivlig!

• Veteran
    1732 inlägg
    17 december 2013 06:41

wow vad coolt, vad duktig du är Camilla!!!

• Veteran
    1310 inlägg
    18 december 2013 06:27

Ja, Flodis, jag har underskattat mig själv, känner jag nu! & så har jag en försvår häst själv! Det inser jag när jag rider 4 andra som inte är så svåra! I lördags kändes det som att jag bara hade min egen att träna hoppning med, men nu känns det som att jag har 2 till & det är ju det jag har fiskat efter länge nu! Riktigt skön känsla!

• Veteran
    1732 inlägg
    18 december 2013 13:48

Vi är vad vi tänker. Switcha från "vad jag vill undvika" till "vad vill jag uppnå?". Från: jag får inte ta min pepparkaka till : vad ska jag ta för att uppnå mina viktmål? Om du hela tiden "förbjuder" dig själv och fokuserar bara på det du inte "får"- du kommer sabotera dig själv förr eller senare. Men om du ändrar det till " jag tar det som gör att jag uppnår mina viktmål" så kommer du automatisk tänka positivt, du "tillåter" dig själv att ta något annat. Ju mer du tänker på det negativa desto svårare blir det att ändra till det bättre.