icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Veteran
    1682 inlägg
    30 december 2013 17:04

Hej Flodis Har haft det lite struligt fram o tillbaka Fick se att den här tråden är igång och undrar om jag är välkommen att fortsätta

• Veteran
    1732 inlägg
    30 december 2013 17:20

Hej Rogann, självklart är du välkommen!!!! Gott Nytt År så hörs vi igen den 1 januari 2014. Peppkram!

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    31 december 2013 10:49

Gott Nytt År till er alla här, hoppas vi får ett lika trevligt 2014 som 2013 var här i gruppen!

• På gång
    22 inlägg
    1 januari 2014 12:18

God fortsättning allihopa. Hoppas ni hade en bra kväll igår :-) Ställde mig lydigt på vågen imorse vilken visade på 72,5, lite tråkigt, men jag är nog fortffarande full av oxfile och grejjor från igår. Mitt mål för invägning på Långfredagen är 65 kilo. Lyckas jag kommer jag att väga lika nästan lika mycket som när jag tog studenten för många år sedan. Ha det bra alla

• Veteran
    1732 inlägg
    1 januari 2014 15:08

Härligt Jeanette, inte många som vågar ställa sig på vågen idag ha ha ha. Vi hade en galen kväll igår med alldeles för många sliskiga drinkar ha ha ha men tack och lov ingen blykeps idag :) 20° och strålande sol och inte heller har det blivit Ivanhoe eller backhoppning och inte blir det pizza till middag heller. Hoppas ni hade en lika rolig Nyårsafton som jag! Jeanette, härligt mål och klart du kommer att lyckas! Jag ställde mig på vågen och den visar 60kg, jag är nöjd där så mitt mål 2014 är att få mer muskler och en tightare kropp! Pepp från Cypern!

• Veteran
    1732 inlägg
    1 januari 2014 15:18

Tänk! Ett nytt år, en helt ny dag- bladet är oskrivet och allt känns nytt och spännande! Du vill mycket och planerna är stora. För just det här året ska bli THE bästa året – eller hur? Visst tänker du så nu? Tänk tillbaka: har du tänkt så förra året? året innan? var är du idag? blev det som du har tänkt dig och planerat för? eller har träningsplanerna havererat? Låt mig hjälpa dig lite. Det finns en rätt enkel metod. För att nå dina träningsmål så måste du se över dina vanor. Det är just vanorna som kommer hjälpa dig att nå målen. Vi är vad vi gör dagligen. Att gå från helt otränad till vältränad på 3 månader kräver en del ändrade vanor. Samma med maten, för att hålla dig flytande så måste du ha vissa vanor- t ex lära dig planera din kost och ta med matlådorna vart än du går. Hur osannolikt och nördigt än det låter. I alla fall nu. Vänta och se, snart är du där :-) Du vill uppnå en viss kropp. Identifiera vad som krävs för att få den. Vilka vanor behövs för att uppnå den? Tänk ”dagliga vanor”. Tänk ”basics”. Tänk ”enkelhet”. (Mitt eget exempel: för att skriva färdigt min nuvarande bok så måste jag göra det dagligen. Jag har en deadline att passa. Jag ser till att skriva varje dag, det är viktigt för mig). Fråga dig själv: vilka vanor krävs det från mig för att uppnå mina kroppsmål? Var mycket specifik. Vad ska du träna? Vilken tid? Hur långa pass? Att ”jag ska till gymmet” är otydligt men ”mellan kl 19 och 20 är jag på gymmet och kör spinning med instruktören Klara” är mycket tydligare. Eliminera alla eventuella hinder som kan stå i vägen för dina mål. Ta bort åtaganden som kan överlappa din träningstid. Meddela vännerna och familjen om att denna tid är superlivsviktig för dig och du vill verkligen fokusera på det. Se till att du har allt redskap du behöver. Det är viktigt att vara taggad men vad hjälper det om du står där och upptäcker att du saknar vissa moment som hjälper dig att genomföra det du har bestämt. Som t ex gymkort eller hantlar för att kunna träna hemma. Ett annat exempel: för att börja äta rätt så kanske ska du börja med att ändra på vilken sorts mat du köper hem? Ibland går folk för hårt fram och bränner ut sig snabbt. Det blir too much på en gång. I dessa fall brukar jag föreslå att ta en sak i taget. T ex: handla din veckomat på lördagar, laga matlådorna och planera träningen på söndagar. Allt behöver inte göras på en och samma dag. Ett annat förslag är att sätta igång med 30 dagars utmaning. Du kanske undrar redan nu om vad som kommer hända dag 31? No worries. 30 dagar är tillräckligt lång tid för att etablera några vanor. Du kommer även börja bryta med dina gamla die-hard hjulspår. Du kommer dessutom lyckas i 30 dagar på raken – är inte redan det bra nog? Det borde ge dig mer motivation att fortsätta dag 31, 32 eller 45. Du kommer få feedback från dina egna resultat och om vad som kommer hända om du fortsätter med dessa nya vanor. Sen är det inte alltid man orkar tänka ”365 träningsdagar!!!”. Det är enklare med 30. Det är enklare att tänka: 8 dagar på raken, 15 dagar på raken, 21 dag på raken. Det blir svårt att sluta. Sluta efter 238 dagar? NO WAY!

• Veteran
    1310 inlägg
    2 januari 2014 07:23

Så sant, Flodis! Tack för den inspirationen! Min man & jag hade en liten diskussion då han sa till mig: "-Om du hade gått & tränat på gym lika många timmar som du är i stallet hade din kropp sett annorlunda ut." Jag: "-Ja, fast jag vill ju tycka det är roligt varje timme jag tränar oxå" Han: "-Fast jag tycker du har världens finaste kropp" Jaha, vad svarade jag på det? "-Tack!" Min vikt nu är 72kg & jag vill väga 69kg som slutmål denna perioden!

• Veteran
    1732 inlägg
    2 januari 2014 08:24

http://free-downloadsxx.blogspot.com/2013/02/insanity-workout-free-download-full.html Klicka på länken och ladda ner 14 olika 30-40 min träningsfilmer med världens bästa PT, sjukt jobbiga. Jag har precis tränat cardio nr 5 här hemma, perfekt och snabbt! Nu blir det dusch och sedan ska jag skriva om ett kapitel på boken. Tjolahopp!

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    2 januari 2014 11:30

Gott nytt år till er alla! tack Flodis för ditt inspirerande inlägg! Desvärre har jag gjort illa ryggen nu i jul och är hemskt ledsen för det...läkaren trodde att det kanske kunde vara diskbråck - någon här som kan nåt om det och vad det kan innebära? Jag inser ju att med den smärtan jag har nu kan jag inte träna och då måste det istället bli fullt fokus på maten. Vad är typiska middagar hos er? Har nämligen lite idétorka och tar tacksamt emot tips. Jag kör som dej Jeanette, kör ingen speciell diet ( håller mej till 16:8 och hungern på morgonen har faktiskt blivit mycket bättre med tiden ) utan räknar kalorier.

• Veteran
    1682 inlägg
    2 januari 2014 11:47

Tack Flodis för dina kloka råd Blev en timmas promenad i skogen