Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Hej alla och god fortsättning på er! Först vill jag också tacka Flodis för all pepp och engagemang från din sida under förra året. Det är verkligen superbra att få läsa om det här med mat och träning och om igen - alltid är det nåt som inspirerar och fastnar. Nu är jag tillbaka från mitt juluppehåll med nåt extrakilo i bagaget. Typ. Desto viktigare att börja om direkt, precis som du skriver Flodis. Får se imorgon bitti hur man ligger till men jag har kört igång med 5:2 och kan även tänka mig att köra en rivstart så man får en kick-start i viktnedgången. Även om jag ätit till mig vikt i jul så har jag tränat väldigt mycket också på gymmet med löpband o stryketräning. Under 2013 gick jag ner totalt 10kg med hjälp av denna tråd och 2014 är året när jag ska gå i mål på 63kg. Målet är att detta ska ske till påsk och sen ska jag bara glida omkring resten av året på min underbara målvikt. Och njuta av mig själv...:-)
Håller med MallanK Tack Flodis för du håller oss i gång:) Har börjat den här veckan med 5:2 igen och ska försöka att köra det tillsvidare. Har också lyckats gå upp ett antal kg under jul och nyår eller rättare sagt under hela dec. då jag tappade allt. Förstår inte varför det ska vara så svårt att inte trilla dit hela tiden. Har inte riktigt hittat mitt tror jag utan vill nog tro att jag kan äta allt och unna mig utan att gå upp i vikt igen. Duktig du är MallanK som ändå har tränat under jul/nyår. Här har det bara blivit mina vanliga promenader. 10 kg är inte dåligt att ha tappat under det gångna året. Nu tar vi nya tag och fixar det i år eller hur? I morgon är det vägdag i alla fall och det kommer bli plus på vågen men skam den som ger sig!! Till påsk vill jag ha som mål 60 kg. PEPP till er som kämpar på !!
Härligt att ni gillar mina inlägg tjejer, tack för all cred! Ni alla ska ha cred då ni kämpar på bra, JUle är över och nu tar vi nya tag på Påsken, på´t igen bara! Vi har startat vår långresa och nu är vi i Bangkok och är jetlaggade som tusan. Sovit 12 timmar inatt och vaknade kl 12.00 lokal tid, ha ha ha. Kör periodisk fasta i kombination med 5.2 på vår resa och jag ska träna minst 5 dagar / veckan. Igårkväll gick vi 26 000 steg och det blev 2,3 mil i hettan, skönt att se staden till fots, älskar att se storstäder till fots och att röra på oss. Idag ska vi se templen och ta en välbehövlig massage, mina fötter och vader behöver def en knådning ha ha ha. Ha det super tjejer, vägdag idag och jag står fortfarande på 60 kg, nöjd! Carpe Diem Helena
Vi har pulsklockor, jagar tider på milen, mäter våra resultat, lindar måttband kring kroppen, går upp i ottan för PW tills skosulorna brinner, blänger på kalorimätaren på konditionsmaskinen, provar smaljeansen, äter mat, väger mat, räknar mat, hatar mat, drömmer om framtida resultat, blir frustrerad över att framtida resultat inte kommer idag eller helst igår, tar i mer för att förbränna mer, skyndar till nästa pass, nästa klass, tittar på folks muskler, provar egen biceps, mäter, springer, rusar och mäter. Självklart är det både bra och effektivt att mäta sin träning och få motivation genom resultaten och allt det där. Men när tränade vi för känslan sist? Känslan av att gå på ett spontant danspass och skaka rompa för att det är roligt och härligt? Skrattade oss genom en löptur i skogen, njöt av att solen strålade dig i pannan eller stannade upp mitt i en serie benböj för att fånga ögonblicket där du kände dig så jävla stark. När tänkte vi att vi tränar inte för något annat än att det får oss att må så enormt bra. Att det gör oss pigga och frisk och det är det viktigaste. När sprang vi lite långsammare för att det var så härligt väder att det var viktigare att njuta av stunden än att pressa sig till ett nytt personbästa. Ibland behöver vi pausa från jakten på resultat och förbättring, ta av oss pulsklockan och träna för känslorna. ,. för endorfinerna, för självkänslan, för dig själv.
Låter härligt Flodis! Här har det börjat snöa nu och ska bli kallare:) Usch känner inte alls för det! Vågen stod på 66,4 i dag. Mycket plus efter jul men som sagt nya tag fram till påsk nu. Ha en skön helg! Pepp
Nej kylan och snö känns som det kvittar. vägningen idag, 63,5 kg så det går åt rätt håll! Ha en bra fredag!
Flodis: ja man behöver komma ihåg att älska träningen imellanåt! Hoppas ni har en härlig resa. Veckans vikt: 81,2 kg. Grymt besviken...har haft en bra vecka skött maten och fastan och kommit igång med mina hundpromenader igen efter ryggskadan. Länge sedan jag blev så här besviken över vågen och dess siffror...
Det kanske är hormonerna som spökar jennyc? Du ska se att vågen visar ett annat resultat på fredag nästa vecka, kämpa på och ge inte upp så ska du se att du vinner matchen :) Idag har vi gått och gått, 31479 steg eller 26,3 km i hettan. Mina fötter aj aj aj trots bra skor ha ha ha. Avslutade kvällen med en timmes fotmassage, mina fötter fnittrade av glädje. Fastade i 20 timmar idag, och jisses vad gott det var med mat efteråt, äkta thailändsk mat, mums. Beställde in en vattenmelon smoothies men den gick inte att dricka, usch så söt, måste ha sockrat den hej vilt!!! Strax blir det sängen och imorgon är det dags för andra äventyr här i Bangkok! Pepp på er alla, vad duktiga ni är. Härligt cannes att du nästan har tappat ett halvt kilo, bra jobbat MEN glöm inte bort att vågen är egentligen hatad, man ska mäta sig om man tränar stenhårt, muskler väger mer än fett! Pepp från Thailand!
Hejsan, bra jobbat alla. Syns det inte på vågen så syns det i alla fall på kläderna om man gör rätt. Själv hade jag tänkt träna denna veckan men har haft frossa varannan dag, så jag struntade i det. Dessutom tenta idag så att vila och ta hand om mig själv fick gå före. 70,8 stod vågen på i morse, så jag är ganska nöjd. // Jeanette
Tack Flodis, vet att vågen inte säger hela sanningen..meen visar den neråt blir man ju glad och blir lite extra peppad :), nu är jag hemkommen från en joggingtur, ingen längre tur att skryta om, men det är för att komma igång igen, och det bästa var att det var skönt och inte lika jobbigt som häromdagen. Härligt MallanK att du tappade hela 10 kg, tror säkert att du når målvikt inom några månader! Jag har inte dragit igång med 5:2 igen sen jag avbröt på senhösten, men ska köra igång igen, det fungerade bra för mig förra våren. Längesen jag gjorde gröna drinkar och jag känner att jag längtar efter dem igen :).