Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Lämnar vikt idag då jag jobbar hela helgen, ny vikt: 81,2kg.
Många TROR att de äter bra men något är ju "fel" ändå, eller hur? Rensa maten från dessa tjuvar som innehåller salt, socker och tillsatser, lite här och där blir mycket på en vecka. - smaksatta creme fraiche - smaksatta riskakor - såser på burk/tub - margarin - glutenfritt bröd (många köpta sorter är gjorda på majsmjöl t ex) - russin - falukorv (processat kött) - köpta köttbullar (processat kött) - för mycket skinka (processat kött) - ketchup - smaksatt Skyr (socker) - vaniljyoghurt (socker) - All bran (socker) osv osv. Denna mat no way kan räknas som "bra". Utgå ifrån maten som ÄR ingrediens i sig eller som består av 1-2 ingredienser. Håll dig till 80/20 eller 90/10 regeln, dvs 80-90% där du kan styra innehållet, ibland kan man inte styra , tex när du äter ute, reser, blir bjuden på något. Enkla steg som kan göra stor skillnad.
Grymt JennyC MINUS 12,4 KILO so far!!! Kan du hamna under 80 sträcket innan 20 dec så hade det varit grymt kul, vilken inspirationskälla!!! Grattis! Hur går det för er andra, har ni tappat motivationen????? Nu ska jag förbereda inför matlagningskursen som jag ska ha nästa vecka, Helenavänlig mat lär jag ut att laga och baka :) Utan socker, frukt, gluten , mejeriprodukter från kossan! Mums! Idag fastar jag, kör en 5:2 mellan varven annars kör jag alltid 16:8. Pepp från ett soligt Cypern, shorts och barbent :)
Flodis: usch vilket obehagligt väder ni har =) Här hemma i Göteborg väntar vi på att stormen ska slå till med massor av regn och eventuellt även snö... Tack för dina hejja rop, de värmer! Sedan sonen föddes 18/11 förra året har jag tappat 25,5 kg och det känns riktigt bra. Nu har jag 4,8 kg kvar tills jag är där jag var när jag blev gravid och jag får se hur det känns när jag kommer dit, kanske vill jag ned ytterligare. Jag är 34 år i år och har fött tre barn och har bestämt mej för att vara i mitt livs form om 2 år. Du är en stor inspirationskälla för mej Flodis! Du har också fött barn och är i ditt livs form nu trots att du passerat 20 =) Hur lång tid tog det för dej att komma i så bra form från det att du började träna? Jag måste börja försiktigt då kroppen protesterar lite efter senaste graviditeten och förlossningen och därför har jag satt ett såpass långsiktigt mål för min formtopp. Jag håller med dej att det hade varit grymt kul att spräcka 80 kg gränsen innan jul och jag ska göra ett försök! Men klarar jag det inte tills dess så kommer det sen det vet jag!
Sol och 20° är obehagligt så här i december JennyC ha ha ha. Om du är ungefär lika lång som mig så tycker jag ditt mål borde ligga på runt 65kg, nu var jag taskig jag vet. Sorry, men jag tror din kropp hade uppskattat det, du får ta den tid du behöver för att nå dit. Du har kämpat på som en liten gnu och jag vet att du fixar det och jag kan finnas för dig här hela tiden. Jag började träna stenhårt med min PT 3 dagar i veckan i april förra året, tränade även hemma ett par ggr / vecka såsom löprundor och tränings DVD:er / ( Annika Sjöös ). Sedan i våras kör jag stentuff träning 6 dagar i veckan, korta men intensiva pass. Jag äter bra och powerwalkar varje dag. Om jag jämför mig själv från förra sommaren så är det en stor skillnad fastän vågennästan står på detsamma. Fett% har minskat och jag har en tight kropp och är stark som en oxe. Magen är bota och änglavingarna, magkonturerna syns MEN jag kämpar också som en gnu. MItt mål är att vara en fit 50 åring ( har mååånga år kvar ha ha ha ) Men jag vill åldras och vara stark och ha en vältränad kropp som kan möta eventuella sjukdomar osv i framtiden. Kör hårt JennyC och jag är den första som hejjar på dig. Kram från Cypern!
Härligt Jenny och jag håller med dig att Flodis är en stor inspiration. Bra att följa nån som håller linjen konstant om man själv sviktar nån gång. Har tyvärr gått upp några hekto senaste veckan men det rättar jag till tills nästa vecka. Viktigast är ju som vi enats om att inte släppa efter utan att fortsätta som vanligt. Ser fram emot att få lite snö snart så man kan åka skidor. Pepp på er alla!
Så inspirerande ni är både Jennyc & flodis! Det är så sunda tankar & på längre sikt, det gillar jag! Fast det är klart att man vill ha gått ner massor på en dag, men då är det inte hållbart! Pepp på er! Min fredagsvikt är fortfarande 70,3kg Ha en trevlig helg!
Jag håller med:) Alltid kul att läsa om er allihopa. Här står jag och stampar känns det som, orkar inte riktigt ta tag i det så jag står nog över fram till efter jul och se om jag kommer igång igen då. Har haft en riktig svacka med det mesta just nu känns det som men förhoppningsvis hittar jag tillbaka. Ha en trevlig helg!
Hallå alla kämpare! Vad säger ni ska vi köra ett år till så vi alla väger in oss 1 januari "som vanligt"? Jag är gärna på och tycker det är kul nu när vi har "lärt känna varandra". Vi är ju en söt liten grupp och visst sjutton ska vi kunna nå våra mål nästa år, eller vad säger ni??? NI som kämpar på mot målet till den 20 dec - kör hårt - ni fixar det. Ni andra som inte är motiverade, se till att hitta tillbaka så ni kan vara med på nästa års race :) Är det något ni tycker vi ska förändra nästa år? Vad vill ni ha mer av och mindre av? Jag har precis kört ett stentufft pass med min PT, grymma "a minute in a minute" rundor. Här ska ni får ett stalltips, gå in på den här länken och signa upp er för ett nyhetsbrev, gilla deras Facebook sida så får ni ett nytt träningspass varje dag som ni kan göra hemma. De är grymma!!!! Träning ska vara enkel och jag älskar att träna hemma!!! Julkramar från Cypern! http://www.dailyhiit.com/start-bodyrocking https://www.facebook.com/BodyRock.Tv?fref=ts
Flodis: jag är på nästa år också! Men ajajaj 65 kg vette sjutton alltså...så lite vägde jag inte ens när jag gick på basket gymnasiet och körde stenhårt 6-7 dagar/vecka.... Känns som att man måste väga varenda liten ärta för att lyckas hålla vikten då?? Hur lång är du förresten? Vi kan väl börja med att jag går ned till 75 och så tar vi det därifrån sen ;-) Jag har ett program från sjukgymnasten som jag ska köra varannan dag som jag tänker varva med power walks 3 ggr/v så här till att börja med, vad tror du om det? Vet att det låter lite fjantigt men vill ta det lite lugnt eftersom jag haft och tidvis fortfarande har väldigt ont.