Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Det blev ingen vikt i går, låg hela dagen med magsjuka/migrän. Mår halvdassigt i dag också så det blir soffhäng i dag. Duktiga ni är som kämpar på! PEPP!!
Usch då, det låter inget vidare, krya på dig madde!
Önskar er alla en härlig Första Advent! Sitter själv uppe och klockan är bara 06.00, mysigt. Lyssnar på julradion och har tänt upp en massa ljus och adventsstjärnor. Julstämningen infinnes fastän vi har 25° :) Resan till Sverige är bokad, ska fira jul på Gotland med familjen- längtar verkligen! Ska bli mysigt att hinna umgås med sonen och hans flickvän i Stockholm innan de åker till Thailand och träffa goda vänner och äta middag på Rolfs Kök, mums! Har snart fastat i 24 timmar, gör min "liverflush" och den är klar runt lunch idag. Skönt. INgen glögg för min del men vad gör det? Jag får ju lukta på den ialla fall :) Kram från Cypern!
Flodis: du är grym! Veckans vikt: 82,1kg
Du är grym JenneC, 11,5 kg minus tjohooooooo!
Ni är grymma allihopa! Alltid lika härligt att läsa om era medgångar! Jag har äntligen hittat tillbaka till mina 70,3kg sedan semestern & det känns skönt! Om det var värt det? Ja, det tycker jag! Jag tar det med ro! Jag rider, tränar & tävlar. Jag tror jag hittat min favorithäst i en av med ryttarhästarna. Det är ett alfa-sto (ledarsto & ganska tjurig mot andra hästar, lite tjurig mot människor oxå, men inte dum. Hon vill bara visa att hon bestämmer...) 170cm i mankhöjd, (där man lägger sadeln), mkt framåt vid ridning & mkt reglerbar, positiv till all ridning. Men det bästa är att hon inte bockar etc, för det gör min egen & det tycker jag inte om. Hon kostar "bara" 90 000kr men vilken fantastisk häst! Från första ridturen har jag gillat henne skarpt. Det gör ju säljaren oxå, tyvärr! Ja, ja! I helgen har jag köpt mig en ny säkerhetsväst, eftersom jag hoppar ett par hästar & man ramlar av ibland & min gamla väst inte var så skön & då använde jag den inte. Men denna var dyrare & skönare! Så det känns bra! Ikväll ska jag hoppa den nya hästen på träning, om den blir av! Ska bli så kul! Ha det gott!
Julbord med jobbet? eller tom två? Regel nr 1: för att slippa frossa i dessertbordet, se till att bli mätt på protein och grönsaker först, med tanke på att proteinet mäter bäst och hungern dämpas. Grönt på det kommer ge en ännu mer "jag är tillfredsställd"-känsla. Proteiner och grönt på julbordet: - ägg - charkuteri - lax i alla former - sill - ostar - skinka - köttbullar - kalvsylta - rödkål - grönkål - nötter - mörk choklad Sen bestäm i förväg: vad kan jag inte vara utan? vad är jul för mig? vad vill jag absolut smaka på? Gå efter det. (Det här är bara mina rekommendationer sen gör man förstås hur man vill)
Underbart att läsa CamillaQ - du är grym!
Flodis: tack! Det går så sakta tycker jag men det går åtminstone... CamillaQ: vad roligt att läsa om din ridning! Jag red i 6 år som flicka men kom aldrig riktigt över att jag tyckte att hästar var lite läskiga =)
Detsamma, Flodis! Tack JennyC, kul att någon tycker om det man skriver! ;/