Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Flodis: ha ha därav nicknamet?!!
Exakt jennyC....de kom sig att mina gamla gamla gamla grannar som var runt 25 års åldern hade ett party i trädgården och de bjöd över mig och min kompis som satt på altanen. Vi tittade på varandra och bara skakade på huvudet för vi kände oss som flodisar bland alla supersmala snygga tjejer. Sedan dess är jag en Flodis *ler*
Flodis: haha! Men det är du ju verkligen inte nuförtiden!! Veckans vikt: 82,6 kg - alltså exakt samma som förra veckan. Frustrerande! Har ju skött mej superbra hela veckan! Jag drar ner på kolhydraterna rejält mån-fre och äter lite mer kolhydrater på helgen, ex matpaj om jag känner för det, men jag håller fastan varje dag och äter små portioner. Jag har en unnar dag i veckan till godis eller om jag ska på kalas. Irriterande frustrerande!
Ja jennyc, smeknamnet hänger kvar då jag älskar små flodisar ha ha ha. Ibland hamnar man på en platå fastän man sköter sig, lägg in en eller två 5:2 dagar i veckan om du ligger kvar på platån mer än 3 veckor- jag gjorde det och då började det hända grejer. :) Kämpa på och lycka till med allt! Kram från ett soligt och skönt Cypern, 26° :)
Dagens vikt står kvar på 66,8kg Jobbar som en galning då jag ska byta tjänst inom företaget (Electrolux). Det är som att gå på permenent sommar semester ni vet... allt måste vara klart. I helgen ska jag gå på mitt virtuella gym, ska bli mycket intressant...:-)
Detta behöver du till ett JULBRÖD: 4 dl mandelmjöl ½ dl kokosmjöl 5 msk psyllium husk eller fibehusk ½ dl krossat linfrö 2 tsk bakpulver 1 tsk havssalt 1 msk fänkålsfrö 1 msk anisfrö ½ msk pomeransskal (mald) 6 ägg 2 dl vatten 1 msk lönnsirap Så här gör du Sätt ugnen på 200 grader Stötta fänkålsfröna och anisfröna lite lätt i en mortel Mät upp och blanda samman de torra ingredienserna i en bunke Vispa samman äggen, vattnet och lönnsirapen i en annan bunke Häll äggblandningen över de torra ingredienserna och rör samman till en smet Klä en avlång brödform med bakplåtspapper Klicka i smeten och tryck till så att den fördelar sig i hela formen Avsluta med att jämna till brödet med hjälp av lite vatten och en sked Grädda brödet mitt i ugnen i 45 minuter Låt brödet vila några minuter och vänd sedan upp det Låt svalna på galler under en handduk Ät och njut av härligt Julbröd i Jul! Paleo så gott och så enkelt!
Åhh MallanK, ska bli såå spännande att höra om ditt virtuella gym, måste berätta hur ett sådant pass var!!! Lycka till!
LÄS! http://ulrikadavidsson.se/kost-for-olika-aldrar-medverkade-pa-tv4-i-dag
Dagens vikt 61,9 kr. Denna veckan har jag struntat i att fasta och min panikhunger har försvunnit, så skönt!! Var ute och sprang igår efter jobbet och det kändes riktigt bra, blev 4 km, men ändå, får bli mer i helgen :) Ha det gott!
Flodis: intressant länk! Hmmmm,ja kanske ska testa 5:2 om platån håller sej fast men den skrämmer mej lite, verkar sjukt jobbig! Mallank: berätta hur det var!