Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Bra beslut cannes, man ska lyssna på sin kropp!!! Duktigt gjort att bege dig ut i höstmörkret och det regnrusk ni hade i går, IMPAD!!!
Duktiga ni är:) Ett stort Grattis till alla som kämpar! Här går det så där, har inte riktigt orkat sista tiden, vet inte varför det ska vara så men hoppas att jag hittar tillbaka motivationen snart. Har jobbat en del extra och blir lite jobbigt med fastedagarna när jag jobbar natt. Ha en riktigt skön helg!
Glömde ju vikten var 64 i dag.
madde65, testa att kör 16:8 istället, jag har gått över till den igen för att min kropp gillar den fastan bättre ;) Pepp!
Vikt idag 74,3
Tack för alla grattis =) Kämpa på madde - det kommer perioder med jämna mellanrum "but that to will pass" som min mamma brukar säga! Jag har ju kört 16:8 nu sedan i juni och tycker det funkar bra ( jag som älskar frukost trodde aldrig jag skulle vänja mej vid att inte äta det . Ni som har hållit på med 16:8 ett tag: vilka förändringar märker ni av i ert mående och i er hälsa?
Jag är också en älskare av 16:8, har kört det nu i 1,5 år och mår toppen. Reglerar min aptit och min vikt och har ett bättre förhållande till min mat. Magen är lugnare då den får mycket vila MEN jag har helst slutat med mjölkprodukter och gluten samt socker. Är såå mycket piggare. Juicar mycket och har en bra balans av rawfood, juiceing, fisk, kyckling och grönsaker. Balans är viktigt. Platt mage, drömvikt, mer ork, inget sockersug + att kroppen mår bra = är sällan sjuk. Stark som en oxe har jag också blivit då jag orkar träna på ett annat sätt, jag ger 100% när jag väl tränar och utmanar mig själv! Humöret lugnare, nästan ingen PMS. Fördelarna är många och jag kan inget annat än säga att jag mår prima. Inge mer jojo bantning för min del tack, det här är min livsstil! JennyC, vi äter visst frukost, break- fast, efter 16 timmars fasta är ju vår frulle *ler* Igår när jag hade gjort middag var jag inte ett dugg hungrig så istället för att kompisäta med maken så tog jag en kopp te med kokosolja i. Japp, kroppen bestämmer och inte "vanan", bara för att man ska hålla ngn sällskap vid maten. Jag lyssnar på kroppen och gör den till viljes :) Pepp från ett underbart Cypern, 27° och strålande sol :) Skönt att fortfarande gå barbent och barfota, love it! Kram och se till att lyssna på din kropp!
Jag har i alla fall bestämt mig för att jag måste bli bättre på att skriva upp allt jag äter. Helgen har varit hemsk om man räknar intaget av onyttigheter. Har i alla fall varit ute på promenad 1 1/2 timme i dag och det känns skönt. Ska i alla fall försöka köra 5:2 fram till jul. Har funderat lite på 16:8 Flodis men vet inte om det skulle funka bättre för mig. Ska man inte försöka ha samma ätmönster varje dag då? Blir konstigt eftersom jag sover ibland på dagen och då hinner jag inte äta något. Kanske tänker fel? I dag är det i alla fall fastedag och jag är ledig. Skönt!!
flodis: om jag hade lyssnat på min kropp hela tiden och gjort den till viljes hade det inte slutat väl ;-)
madde65, nu ska jag testa att köra 5:2 i kobination med 16:8 fram tils vi åker till Australien i början av januari. Idag är det fastedag och jag kommer att dricka vatten och grönt te så länge jag kan, helst till middagstid sedan blir det en lättare broccolisoppa til middag och så fortsätter jag "fastan" tills morgonen därpå. Fredag blir min nästa fastedag. De andra dagarna kör jag 16:8. Ska bli intressant att se hur kroppen svarar på det här upplägget. När man kör 16:8 ska man som du säger köra fastan och ätfönstret ungefär under samma tider. Pepp och kämpa på! JennyC, hade jag lyssnat på min kropp som du menar hade jag sett ut som en Flodis nu ha ha ha, säkert en 180 kg, min hjärna älskar KOLHYDRATER!!!