icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    7 november 2013 18:18

Nu har jag laddat upp bild! Det är från en träningstur inför vansbrosimningen i somras. Så fort jag hinner ta nåt SNYGGT kort ska jag ladda upp det istället...:-)

• Veteran
    1732 inlägg
    7 november 2013 18:20

Åhh vad härligt, Underbar bild MallanK :) Tack, alltid kul med ett ansikte!

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    7 november 2013 22:12

TAck tack. Ska be nån av sönerna ta nåt seriöst kort nån gång. Blir liksom bara inte av. Väkommen tillbaka CamillaQ - nu har du nåt att leva på ett tag framöver...:-) jag har kört min andra 5:2 dag idag och det känns helt ok. Fastedagarna bara kommer och går och det känns inte som nån större uppoffring. Jag är inte supernoga, men för att prata hästspråk så känns det skönt att göra en halvhalt dessa dagar och framförallt längtar jag till frukosten dagen efter!

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    8 november 2013 06:29

Å vad härligt. Idag står vågen på 66.8 så minus 800g. Äntligen, det har stått stilla så länge.

• Veteran
    1732 inlägg
    8 november 2013 07:05

Grattis MallanK :) Igår lekte jag kock och skar av mig toppen på pekfingret, AJ!!! Ska tillbaka till läkaren på måndag igen...japp det går att skriva ändå med 9 fingrar *ler* Jag har kommit på några fler projekt som jag ska variera mig med mellan mina böcker ( och jag som trodde jag hade jobbat klart i mitt liv ha ha ha ) Ja ja bra att stimulera hjärnan lite :) Igår hade vi en liten höstdag med 27° och en regnskur på eftermiddagen, idag strålar solen igen på en klarblå himmel, sitter ute och dricker mitt morgonte ( hettvatten med citron och ingefära ) 3 veckors detox snart avklarad :) Mår toppen! INte många veckor kvar nu till slutmålet och då har det faktiskt nästan gått ett år!!! Ett helt år tjejer!!! Har ni motivation att kämpa eller är ni redan nöjda? Har ni kommit dit ni vill eller? Nu ska jag ta och skriva ett par kapitel! Peppkram från ett härligt Cypern!

• Veteran
    1310 inlägg
    8 november 2013 07:25

Stort stort grattis MallanK till din viktnedgång! Ja, Flodis, kilo nr:1 är borta nu! Har ridit 4 hästar på 2 dagar! Superkul att vara tbx. Längtade faktiskt efetr min ridning på vår resa, trotts att det bara var 1 vecka! Har funderat på att ge min egen häst 2 veckors vila över jul & nyår. Det har liksom aldrig hänt förr! & så satsa på den andra hopphästen lite! vi får se vad det blir av allt! Flodis, du är så fantastiskt duktig & inspirerande! Jag är inte nöjd än, ska nå 69,9kg först & sen lite till, tror jag! Fredagsvikten: 72kg

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    8 november 2013 07:44

Förlåt att jag inte varit så aktiv det senaste har varit en tuff period med tentor extrajobb och sjuka barn... sköter kosten ändå, ny vikt: 82,6 kg

• Veteran
    1732 inlägg
    8 november 2013 09:04

CamillaQ, jag låter din gamla vikt stå kvar, du kommer ta dessa kilon den här veckan ;) Oj nu fick du en liten utmaning *ler*. jennyc- förstår så väl att småbarn och plugg tar hur mkt tid som helst, inget att be om ursäkt för. Kämpa på. Vi säger ett stort GRATTIS till Jenny som idag har gått ner hela 11 kilo, hurra hurra hurra!!!! Otroligt bra kämpat!!!! Pepp på er alla och gör det bästa av den här fredagen- gör bra val och träna hårt och må bäst! Kram från Cypern!

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    8 november 2013 09:07

toppen Jenny!!

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    8 november 2013 09:32

Grattis till er som gått ner under veckan! Jag står still på 62 kg. Jag har tänkt om lite, kommer sluta fasta nu under hösten för att ta upp det igen sen när det börjar bli vår. Jag har fått sånt sug övriga dagar, kan äta hur mycket som helst känns det som. Vill därför testa om det blir bättre genom att sluta med 2 dagars fasta. Det som är bra är att jag fortsätter att springa, det känns hur bra som helst. Igår kväll stack jag ut på en 6 km runda i mörkret och regn-rusket, kände mig så nöjd när jag kom hem igen :). Trevlig helg på er!