Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Jag är redan avundsjuk på dig CamillaQ - resor är ju livet! Bra Madde att du fortsätter med fastan. Jag känner också från o till att man är superhungrig dessa dagar men faktum är att jag nu hållit på i 2 månader och det är längre än de flesta dieter jag testat men snart övergivit. Och det går ju faktiskt åt rätt håll även om det är med små steg. Så håll i!!
amoe- grattis!!! Vad skönt att få bli scannad och få allt svart på vikt :) Kämpa på alla, ni är hur duktiga som helst!
Dagens vikt 67,6 - 100g mindre än förra veckan. Men åt rätt håll åtminstone ...:-)
62,2 kg, inte bra. Ska få till en bra kommande vecka. Var ute och sprang 4 km igår och det kändes så tungt, tillskillnad mot i helgen då jag sprang dubbelt så långt och det kändes som jag kunde ha fortsatt lika långt till. MallanK, även små steg nedåt på vågen är bra :) Kämpa på och pepp till er alla!
Dagens vikt 64,4 kg. Men det känns ändå helt ok. Har som sagt ätit massor och druckit både vin och drinkar i Turkiet. Huvudsaken jag kommer tillbaka igen och det har jag gjort. Har annars lätt för att tappa fokus helt när det går åt fel håll. Helgen är fullplanerat, känner egentligen inte riktigt för det men i kväll ska vi till ett par kompisar och den ena tjejen har en ny särbo som vi inte träffat. I morgon fyller min pappa år så då blir det att åka och gratulera honom. Hade hellre bara legat hemma i soffan och segat känns det som. Ska väl försöka ut och kratta upp lite löv också för det har blåst ner massor. Nyvaken och solen skiner så det får väl bli en promenad innan det är dax att fixa till sig inför kvällen. Ha en bra helg och kämpa på det går med stormsteg till jul!!
Bra där Madde att du har fokuserat igen efter en härlig unnarvecka :) Jag är inne på min 5e dag av detox och det går bra måste jag säga. Ikväll ska vi på middag hos goda vänner ( äter haloumisallad och dricker vatten ) och jag har bakat Leilas smarriga morotskaka till alla ( utom till mig då ). Ska ta med mig ett gott te och surpla på medan de andra får feta rumpor och lår av kakan - he he he. Imorgon blir det thaiboxning som vanligt sedan på kvällen ska vi till Muse ( vår favvorestaurang här på ön ) med goda engelska vänner, det blir haloumisalald där med och vatten :) Solen skiner och jag ska snart hoppa ur bikinin för att göra mig redo för kvällens fest! Pepp på er alla, vad duktiga ni är och precis som Madde säger, 2 månader till Julafton var det igår!!!!
Samma vikt idag 73,5
Heja Madde, ok att njuta när man är bortrest men bra att komma tillbaka till rutinerna när man är tillbaka i vardagen. Jag är imponerad över din detox Flodis, vet inte om jag skulle klara detta och under så lång tidmen jag tror säkert att det är jättebra för kroppen.
Så kul att gå in & läsa om er alla. Har varit dålig med det denna vecka. Har blivit mkt förberedelse för resan. Nu är det bara måndag oxå sen åker vi! Jag har haft en VÄLDIGT intensiv vecka med hästen. I tisdags var det en klubbtävling i hoppning, det blev många timmar till häst, 2 fina hopprundor & sen kväll. torsdags blev det hoppträning, det var kul & lagom svettigt. I fredags fick vi oss ett privat pass med dressyrtränaren i 45min. & det är tusan jobbigt! Hon tittar på en & kommenterar oss i 45min, puh! Men sicka framsteg vi gå då! Igår var det hopptävling på annan tävling. Vi tog oss runt hela banan precis som det är tänkt & nuddade inte en bom. Klarar man grund-rundan på 8 hinder, får man fortsätta direkt & hoppa 4 hinder på tid. Snabbast tid & minst fel vinner. Av dessa ekipage kom vi sist, men vi var felfria & mitt mål var att hoppa allt utan att få några fel - & det uppnådde vi, så jag är super nöjd. Det innebar att vi kom 12:a av 24:a ekipage. Idag är det dressyrtävling på schemat & jag är så laddad. Mitt mål med dagens ritt är att slå min förra poäng. Dagens tävling innehåller nog 26st tävlande. Ha en bra dag! Min vikt har gått upp lite men som jag äter & håller igång är jag inte orolig det minsta, plus att jag inte har någon putmage alls! Jag måste ut & jogga mer om vikten ska gå neråt & i nu läget med 5 hästar som rids olika dagar & tävlingar etc, så hinner jag bara inte det. Men gud så jag njuter av ridningen! & det är det som räknas!
Jag åker på semester 29/10 till 5/11, min vikt är den samma. Ha det bäst!