icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Veteran
    1732 inlägg
    21 oktober 2013 12:25

Åhh vad kul Madde65 att veckan var lyckad!!!! Tjohoo, hoppas du lever länge på den i höstmörkret! Idag har jag börjat skriva på min andra bok "Grön Grön Avund", känns skönt och spännande. Sedan startar jag en 30 dagars Detox idag, japp nu ska det rensas i kroppen ha ha ha. Hej hopp från Cypern med bikinin på!

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    22 oktober 2013 11:33

Härligt med solveckan Madde, den får du leva på tills jul...:-) Madrid var helt fantastiskt, framförallt Prado museet där jag blev så imponerad när jag till och med kände igen en av tavlorna av Goya...:-)! Den bilden sitter sen nån lektion i skolan och det var en häftig upplevelse. Sen åt vi såklart, drack vin o shoppade, underbar stad att bara strosa omkring i. Däremot åkte jag på en stenförkylning så idag jobbar jag hemifrån. Nyser o nyser men fördelen är ju att man inte är hungrig he he.

• Veteran
    1732 inlägg
    22 oktober 2013 12:36

Åhh låter underbart Mallan K :) Madrid står på listan .) Nu ska vi ner och ta oss ett dopp i havet med våra svenska vänner! 27° och strålande sol, klagar inte ! Pepp från Cypern!

• Veteran
    1310 inlägg
    23 oktober 2013 09:59

Tack Flodis! Nu är det 5 dagar kvar tills flyget går mot Teneriffa! Nice. Hoppas på lika fint väder som du har Flodis! Tävlade kvälls hoppning igår med klubbmedlemarna. & hoppade min första 1meters bana på tävling. Ni tänker säkert: vad spelar det för roll om man hoppar 1m på träning elr tävling, det är ju samma höjd! Men det spelar stor roll. Träning är träning & tävling är tävling! Men vi gjorde 2 fina rundor. Började med 90cm & sen en runda på höjden 1m. Skit nöjd!

• Veteran
    1732 inlägg
    23 oktober 2013 11:37

Grattis CamillaQ, tjohooo. Har du inga bilder någonstans så vi kan få se dig in action med alla dina ljuvliga varelser :) Sprang på 3 åsnor igår som var vilda, de såg ut att må bra...de var inge benrangel direkt :) Skönt! Hade en åsna en sommar på Möja i Sholms skärgård som jag red :) Igår hade vi en snorkligsdag med våra svenska vänner, såååå skönt i havet och i sooolen. Sedan stack vi direkt till vår strandbar och hängde hela kvällen. Medan alla andra drack drinkar och åt massor av mat drack jag vatten. Jag hade druckit en smoothies på stranden så jag var inte alls hungrig. 3 dagen på min 30 dagars detox och det går srålande bra, träningen funka och jag är okej pigg. Tur att jag kan sova siesta i solen ha ha ha och att jag inte jobbar ( förutom mitt skriveri och ja jag har börjat skriv apå min andra bok, tjohooo ) Nu ska jag ha poolhäng och njuta av solen! CamillaQ, såå underbart med Teneriffa!!!!! Pepp från Cypern!

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    23 oktober 2013 14:12

Låter härligt med resor! Tror det är dags att planera in något :) Här går det lite hackigt igen, tror bestämt att det är hösten som påverkar mig såhär, har bara lust att mysa inomhus med massa gott. Men jag har samma tak som i somras under semestern, tillåter mig till viss del att ge efter men det finns ett stopp, ett "hit men inte längre"! Något som är bra är att min löpning känns bra nu, det går relativt lätt att ge mig ut.

• Veteran
    1732 inlägg
    23 oktober 2013 14:17

Härligt Cannes att du kan sätta gränser, det är välbehövligt när godisråttan väcks till liv inom oss :) Just nu känns det som att jag skulle kunna äta upp en hel oxe, nej jag är inte sugen på kött bara ovanligt hungrig. Kan vara för att jag var mätt hela dagen igår och åt väldigt lite. Dags att juica igen då... Pepp och mys!

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    23 oktober 2013 14:26

Härligt Camilla att komma iväg:) Känns som jag skulle kunna åka igen! Helt otroligt vilken energi du har Flodis:) Fattar inte hur du orkar, kan det vara att du har solen hos dig hela året kanske:)) Här är det i alla fall jättetrögt, hungrig, trött och allmänt seg. Jobbade kväll igår och ska nu jobba 2 nätter men känns som jag bara vill sova. I dag har jag i alla fall fastedag igen. Det blev mån, ons den här vecka. I måndags gick det jättebra och det kan kändes skönt efter Turkiet. I dag har jag varit hungrig från det jag vaknade och som sagt ingen ork eller lust till något. Nu ska jag i alla fall gå en sväng med hunden mellan regnskurarna. Pepp till er andra!!

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    23 oktober 2013 14:27

Hoppas att du mår bättre MallanK och låter härligt med Madrid. Har aldrig varit där.

• Veteran
    1001 inlägg
    23 oktober 2013 17:34

Flodis: Nu har jag blivit skannad. Jag har minskat 13,5 cm i midjan och kroppsfettet har gått ner med 2,3%. Vikten har jag bara minskat med 0,5 kg men jag är jättenöjd.