Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Dagens vikt 63,8 kg. Har bara haft en fastedag den här veckan pga. av jobb och lite annat men bättre än inget. I
Men 5:2 är inte jobbig alls, tycker jag. Jag dricker te och vatten fram till middagen, sedan äter jag oftas en liten grillad kycklingfilé med stekt vitkål i kokosolja och broccoli och blomkålsmos. Använder mig av http://kostbevakningen.se som är kanonbra, äter max 500 Kcal på fastedagarna, ja man får äta. Kolla in den här bloggen också www. 6kilo6veckor.se Pepp och lycka till!
Glömde väga mig i morse. Du kan låta min tidigare vikt kvarstå till nästa vecka. Trevlig helg!
Nu har jag kört mitt nya lågpris gym. i lördags körde jag löpband och maskiner totalt ca 70 min. Fräscha nya maskiner. Idag provade jag pilates i ett av workout rummen och med virtuell tränare. Mina kommentarer; Den virtuella instruktören på filmen var "riktig" så det var en filmad instruktion med en ledare och 3 tjejer som visade rörelserna. Den var på engelska och eftersom jag aldrig testat pilates förut gick det lite för snabbt och jag hängde inte riktigt med i svängarna, kändes som det gick lite för fort. MEN generellt sett, om man har kört liknande klasser så funkar det nog klockrent. Vi var 6 glada amatörer som gjorde detta tillsammmans och alla tyckte det var helt ok. Fördelen är ju att det automatiskt startar pass varje hel timme så det finns hur mycket som helst att välja på. Än så länge är det ett fåtal deltagare men det kommer säkert bli fler ju längre tiden lider o fler vågar prova på. Nästa vecka ska jag köra ett bodypump pass och detta har jag gjort en del tidigare så då blir det nog lättare att hänga med. Många är nyfikna och står utanför och tittar in i workout rummet så intresset är stort. MIn man ska testa spinning nästa vecka. Men lokalen är superfräsch, stor, luftig, nya maskiner och gott om plats. Man går in i en "sluss" en och en. So far so good - and so cheap...:-) De söker nya lokaler så ni som bor i andra städer och vet om lokaler som kan passa - kontakta dem och be att få lite royalty...:-) Som jag förstår är deras mål att öppna 50 gym i Sverige inom några år.
Låter spännande MallanK, skulle gärna se något sådant här:)
fy fasen vad coolt MallanK!! Jag hade lätt hoppat på ett sådant gym!
Låter ju hur bra som helst MallanK!
Oj, oj, oj! Har helt tappat tiden för MD, sorry! Ny vikt 71kg, mao ner 1kg! Tävlade hoppnig med hästen i helgen & debiterade på höjden 1meter. & klarade det perfekt! Så lycklig!
GRATTIS CAMILLQ!!! Till både vikten och tävlingen, you rock!!!
Grattis Camilla! Kul när det går bra:)