icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    22 november 2013 17:23

Fler än jag som helst inte vill lämna vikt idag ;)? 62,5 kg i morse, uhh. Jag tar mig helt enkelt inte ur denna höst-mode jag hamnat i. Har inte orken. Men jag låter det inte gå över styr, rör på mig när jag hinner, helst löpning annars får en promenad duga bra. Lite konstig känsla, för samtidigt som jag inte orkar lägga ner mig angående matplanering så har jag en längtan tills den dag jag kör på igen, målinriktad och med energi. Ha en bra helg!

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    22 november 2013 18:10

Heja Camilla! jag är på din nivå Cannes, står helt still. Var det nån som sa att man blir tjock av stress? I så fall är jag beviset. Denna vecka har varit helt sjuk med nya jobbet. Ska bli superhärligt att ta helg och få elda ris och vara ute i naturen i helgen. Ha en härlig helg!

• Veteran
    1001 inlägg
    22 november 2013 20:41

Vikt idag 74,2

• Veteran
    1310 inlägg
    23 november 2013 00:00

Fredagens vikt 70,3kg! Äntligen nere på vikten jag vägde innan semestern!!! Men jag orkar inte heller jogga i mörkret! Jag rider mina hästar så får det räcka tills det ljusnar igen! Tack för alla fina heja hälsningar! Det värmer! Trevlig helg folks!

• Veteran
    1732 inlägg
    23 november 2013 09:11

Hejja och pepp till er alla. Visst är det så att det är lättare att gå ner i vikt under våren och sommaren??? Jag har tappat i vikt de senste 2 veckorna, över 2 kg....jag äter riktigt strikt, kör ju en lever detox nu och kör en strikt vegetarisk diet, i början får man äta fisk men från tisdag blir jag vegan veckan ut. Tränar som en Gud och är stark som en oxe :) Japp, så är det. Harvprecis kört häcken av mig på ett grymt jobbigt thaiboxningspass, nuär det vilo som gäller ända fram till måndag morgon. Skönt: Ska strax juica massor av gröna nyttiga grönsaker och äta massor av kokosnöts flakes :) Vårt nya köpcentrum har öppnat och dit ska vi igen idag, det är 103 000 m2, nästan som Väla ;) Tjohoooo, ska mumsa på en sashima lax sallad - ahhhhhh! Time for en dusch sedan ska jag pyssla och dekorera om här hemma efter shoppingen! Pepp till er alla där ute!

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    29 november 2013 06:20

62,2 kg idag, så lite ner :). Äntligen fredag, ha det bra alla!

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    29 november 2013 07:50

Grattis Flodis, vad duktig du är!! Står still på 66,8 men jag är nöjd med det med tanke på 2 julfester i veckan. Har beställt en slow juicer via en kompis som importerar från Kina. Det fina med denna produkt är att den behåller alla vitaminer bättre så färgen på det man pressar blir finare. Kan inte förklara vetenskapligt men det verkar bra. Dessutom blir "skräpet" torrare och samlas i en burk utanför så att man slipper rengöra hela bunken inuti där det i vanliga juice extractors blir mycket stökigt. årets julklapp i Sverige blev ju juiceextractor så nu blir det säkert mycket pressande i svenska hem...:-) Ha en härlig helg på er!

• Veteran
    1732 inlägg
    29 november 2013 08:36

MallanK du kommer att bli så nöjd med din slowjuicer, den är underbar! Jag juicar ju varje dag och älskar denna boost för kroppen. Glöm inte att du kan spara pulpan som blir över och använda till vegetariska biffar etc. Kolla in Renée Voltairs hemsida om du vill ha tips och köp hennes senaste bok där du får massor av smarriga tips! Jag står stilla på min vikt och jag mår toppen. Sköter kosten exemplarsikt- strikt vegan är jag sedan i tisdags och på söndag är dagen för leverflushen. Ska fasta ett dygn mellan söndag och måndag så träningen på måndagmorgon blir nog tuff :) Men självklart går jag dit och kör så det ryker. Idag körde min PT skiten ur mig- ursäkta uttrycket- på 8 minuter och 15 sekunder gjorde: 100 armhävningar på tå 300 Mountainclimbers 200 Drop squats sedan fick jag vila i 2 minuter innan jag fick 10 min råstyrka och då klarade jag av: 40 pullups 40 squats med 30 kg 60 romainen deadlift med 30 kg Skönt, kort intensiv träning MEN med massor av repetiotioner. Fredag och i helgen ska vi boka alla våra resor, vi kan ju inte bestämma oss var vi ska vara i jul, blir det Stockholm och Gotland eller blir det Thailand eller blir det Australien eller ska vi vara hemma på Cypern.....japp det har vi att brottas med. Kämpa på i helgen och gör bra val! Pepp från Cypern!

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    29 november 2013 18:05

Du är grym Flodis :)

• Veteran
    1001 inlägg
    30 november 2013 00:21

Vikt idag 74,4