Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Det tror jag att du fixar madde, bara du ger dig tusan på det och prioriterar springandet. Och gör det även när lusten är som bortblåst. Leta reda på något träningsprogram som du kan följa, det gör det lite lättare. Kan rekommendera det, det är en skön känsla när man har sprungit sin första mil! Lämna gärna rapport hur det går, det inspirerar.
Tack för hjälpen:) Har sprungit tisdag och torsdag den här veckan än så länge. Jättejobbigt! Men ska fixa det!! Har en runda på ca 4 km som jag varvar med att springa och gå. När jag orkar springa hela rundan har jag tänkt att lägga på varefter. Har eventuellt fått med mig mina barn som också ska springa.Vi får väl se hur det går:)
Vikt idag 74,1
Nu laddar jag för halvvasan så absolut ingen nedgång denna vecka, snarare lite uppgång. Madde du fixar lätt en mil. För två år sen anmälde jag mig till tjejmilen och hade ingen som helst löpning i kroppen - ingen kondition alls - men på 3 månader hann jag träna upp mig successivt och det var sån häftig känsla att man orkade springa 1 mil. Man orkar mycket mycket mer än man nånsin tror så det handlar bara om att bestämma sig och sen köra. Lycka till - det kommer vara jättekul!!
VI är i underbara rawfoodmekkat Ubud på Bali. Jag juicar äter rawfood tränar och skriver på boken. Detta måste vara paradiset på jorden, fullkomligen ÄLSKAR Bali!!!
Låter härligt Flodis:) Tack MallanK ska fixa det! När är halvvasan? Har en kompis som körde tjejvasan idag. Vikten står stilla den här veckan:(
Förra veckan var jag hemma med barnen då dom hade sportlov. Vi såg på bio två dagar, vi såg Frost båda gångerna. Se den, så himla bra musik! Tränade med hästen som vanligt, red i havet längst med stranden på ebben. Fantastisk känsla, lite magisk av frihet! Igår var det träning av en tävlingsbana & där hoppade vi med lätthet 1m´s hinder. Det känns så bra med nya hästen! Fortfarandestår jag & väger på att ut & springa, men skjuter på det hela tiden! Ja, ja, snart nog så!
Madde65 nu kan jag berätta; halvvasan gick igår! Det var 5 grader varmt och obefintliga smöriga spår och inget gratis glid... Men vi gjorde det, det tog 5h 44min och sen hade vi åkt 45km. Fantastisk känsla när det var över - särskilt med tanke på att det inte funnits nån snö att träna på. Allt runtomkring var betydligt roligare och häftigare runt tjejvasan förra året, så om jag ska göra om detta nån gång så skulle jag nog välja nåt av 30km loppen. Nästa anhalt i halvklassikern blir vätternrundan. Nu får jag ta tag i vikten igen eftersom jag haft en alldeles för tillåtande attityd till mat, bröd o pasta med ursäkten att jag skulle äta upp mig inför halvvasan. Vi får väl se på fredag vart jag landar...:-)
Vad duktig du är! Är ni flera tjejer som gör det i hop? Du fixar vikten också ska du se:) Pepp!!
Ja vad imponerande Mallan, åka skidor i nästan 6 timmar, det skulle jag nog aldrig mäkta med :) Hur går det för dig då madde, har du varit ute något mer och joggat? Jag har tagit mig en runda nu, första på drygt en vecka efter förkylning. Det var gott, lite småregn och inte för kallt. Pepp på er!