icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    26 februari 2014 22:21

Madde; Jag genomför halvklassikern med min förra chef Kajsa. vi gjorde tjejklassikern förra året (började med Lidingö tjejlopp 1 mil o sen tjejvasan som en team aktivitet) och även om jag bytt till en annan avdelning o ny chef så satsar vi på nästa nivå i år. Och du ska veta att jag var en äkta soffpotatis innan vi drog igång tjejklassikern 2013 och det var just tjejmilen som fick mig motiverad att börja träna o äta rätt. Trodde inte att det fanns en chans att klara en mil och min man trodde INTE att jag skulle genomföra de olika grenarna och blev verkligen imponerad när jag faktiskt körde (och klarade) gren efter gren. Prata ihop dig med nån kompis och bestäm er för att köra igång, ni kommer inte ångra er. Tjej klassikern är jätterolig! Kör igång med Vätternrundan (du bor ju i närheten...:-) för detta klarar man på en vanlig damcykel och se det som en trevlig dagsutflykt. Hoppas du blev lite sugen nu...:-)

• Veteran
    1310 inlägg
    27 februari 2014 06:21

Imponerande MallanK! För mig går allt sin vanliga trall, jag rider, lagar mat, jobbar, läser läxor & sen är jag helt slut. Men på fredag & lördag tänkte jag springa en runda för första gången sen i oktober! Pepp till er alla!

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    27 februari 2014 12:08

MallanK: grymt bra jobbat-jag hade kollapsat om jag hållt på i så många timmar! veckans vikt: 80,6, det är seeeegt nu.

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    27 februari 2014 18:53

Jennyc o alla andra; tack för all uppmuntran...:-) Jag har en kompis som vägde 92kg för 1,5 år sedan. För 6 mån sedan vägde hon 82kg o nu 69kg. Impressive!! Till saken hör att hon helt enkelt drack för mycket och anmälde sig till AA så hon inser att stor del av nedgången beror på noll alkohol. Men ändå - det är ju superviktigt att orka hålla i när det är jobbigt och går trögt. Jag har bestämt mig för att ta nya tag nu när jag klarat halvvasan. Det ÄR trist att höra till den skara som inte kan unna sig - För jäkligt helt enkelt - men inget att göra åt. Antingen får man acceptera sin vikt och välja att se ut som man gör ELLER så väljer man att inte unna sig själv alla gånger/ äta annorlunda och rätt och istället vara NÖJD med det man ser i spegeln. Jag är ingen moraltant men jag har insett att det är jag själv till 100% som väljer hur jag ska se ut... Hoppas någon blir lite peppad för det var grundtanken...:-) Ha en bra kväll på er!!

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    27 februari 2014 19:46

Cannes har varit ute och sprungit 2 gånger den här veckan än så länge. Ska springa i morgon och ev söndag också. Har haft så himla ont på framsidan av låren:) Har en kompis MallanK som frågat om vi inte ska göra tjejklassikern men vet inte om jag fixar det. Skidor är inte min grej precis(förutom utförsåkning) Men blir lite sugen när jag läser det du skriver:) Tack för inspirationen! Nu är det dax för jobbet,sista natten den här veckan! Skönt. Har ni sett att jag lyckades fixa en bild? Är från i somras när sonen tog studenten.

• Veteran
    1310 inlägg
    28 februari 2014 08:02

72kg

• Veteran
    1732 inlägg
    28 februari 2014 08:22

Hej alla! Ursäkta min frånvaro men jag har haft dåligt när där vi har varit. Efter att ha njutit av olika ställen på Bali är vi nu i paradiset - Gili Trawangan- och vet ni vad jag och min man har gjort idag? Fixat varsitt dykcert, Open Water ner till 18 m, tjohoooo!!!! Jag är såå impad av mig själv då jag lider av klaustro!!! Vi har dykt med sköldpaddor, massor av färgranna fiskar och vilket vatten, fri sikt 25 m och havet på 18 m är 29° ha ha ha ja ni fattar hur bra vi har det! Här stannar vi ett tag och bara njuter. Fasen vad duktiga ni alla är, Cannes håller med dig att alkoholen innehåller massor av kalorier och det är ju bra om man känner att man måste kämpa med vikten att man skriver ner allt man äter! Vi är hemma på Cypern om 2,5 veckor igen och jag tror vi stannar här och på några andra Gili öar innan vi tar sista natten i Kuala Lumpor, känner INGEn hemlängtan efter nästan 3 mån resa ha ha ha. Ni är grymma tjejer, drygt en månad till Påsk, vem vill fixa sitt uppsatta mål??? Här på Trawangan dricker jag vetegrässhottar varje dag och dricker massor av kokosnötter och rawfood juicer, tänk att det finns hälosamma juicer här ha ha ha.Ingen ärmer lycklig än jag! Kämpa på allaihopa! Peppkram från kritvita sandsträner och turkost hav!

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    28 februari 2014 08:42

Min vikt pendlar mycket nu, dagens vikt är 63,2 kg. Den här veckan har varit jättebra, skrivit matdagbok och hållit nere på kalorierna, promenerat och sprungit. Kroppen känns bättre av detta och fortsätter jag i samma spår så kommer vågen visa det också, (jag vet att vågen inte är hela sanningen, men det är ändå en måttstock ;) Ha det bra i helgen och kämpa på! ps. flodis, det låter underbart!

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    28 februari 2014 11:47

Madde - ang tjejklassikern. Du fixar det jag lovar!! Min story: När jag tackade ja till tjejklassikern (kompis frågade) så var status den att jag inte stått på längdskidor sen jag var mycket liten och dessutom har jag inte lyckats lära mig ens att åka nerför på slalom skidor heller i vuxen ålder, har inte knäckt koden och jag är rädd att åka utför! (vår familj åkte inte på skidsemestrar nånsin när jag var liten) Så alla runt omkring mig bara garvade när jag sa att jag skulle köra tjejvasan. Men jag köpte ett par längdskidor och hade tur med vintern förra året och hann åka ca 10 mil innan loppet. Det gick utmärkt! Var lite rädd i backarna men det gick bra. Alla garvade lika högt när jag sa att jag skulle springa tjej Lidingö loppet 1 mil. Men på 3 månader lyckades jag komma i tillräcklig form och bara gjorde det! Cyklingen: Normalt sett på ett år cyklar jag kanske max 10ggr (bilburen, jag vet, hemskt!) så jag köpte en begagnad racer cykel av en kompis och började glatt träna. När jag kört totalt 4 mil fick jag skavsår i rumpan av en felaktig sadel så jag fick helt enkelt vila mig i form till tjejvättern. Trots detta gick det utan större problem. Simningen var lättast (man kan ju trots allt simma och det tog bara ca 30min) SÅ alla som roade sig på min bekostnad när jag berättade att jag skulle köra tjejklassikern tystnade en efter en och nu är de impade över att jag fortsatt med halvklassikern. Jag är så glad att jag tog beslutet med tjejklassikern - det i kombination med att jag började använda matdagboken och skriva in vad jag åt gjorde detta möjligt och under året gick jag ner 10kg. Det bästa är att de olika grenarna ligger spritt över året så att man helt enkelt måste hålla sig i form hela tiden. Flodis - låter helt fantastiskt! Jag vill att du ändrar min startvikt till 69,8kg och så utgår jag från det nu. (som sagt åt upp mig lite för mycket inför skidåkningen). Men nu blir det nya tag!

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    28 februari 2014 15:12

Jätteimponerad av dig MallanK!! Du ska vara stolt över dig själv som fixade det fast dom inte trodde på dig! 10 kg är jättebra jobbat! Flodis låter helt underbart! Här hemma är det grått, grått och grått just nu:) Vikten ja det står och stampar, tycker jag äter skapligt i veckorna och fastar 2 dagar men helgerna spårar ofta ut och då känns det som jag inte kommer någon vart. Ska försöka skärpa mig i helgen:) Har tagit upp kräftor som vi ska äta i kväll, mums. Sen blir det säkert ett glas vin till det. Pepp till er alla!!