icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• På gång
    22 inlägg
    14 februari 2014 15:21

Hejsan alla, vikt i morse 70,9kg

• Veteran
    1001 inlägg
    14 februari 2014 19:48

Vikt 74,3 Trevlig alla hjärtans dag

• Veteran
    1732 inlägg
    14 februari 2014 21:21

Vad duktiga ni är alla! Nu drar vi till Bali oc Giliöarna en månad, boken ska skrivas klart och vi ska ta dykcert och fortsätta njuta av ivet fast nu med mer sol och bad och bikinihäng! Ska bli skönt efter 450 mils bilkörning i Austraienoch i Nya Zeeland :) Nej vi ska inte hyra bil på Bali där hyr man en privatchaffis för en fispeng :) Kram på er!

• Veteran
    1732 inlägg
    14 februari 2014 21:23

Madde du leder viktligan med dina minus 1,8 kg so far, GRATTIS!!! Och ni andra kämpa på snart är det ju Påsk!!!

• Veteran
    1732 inlägg
    14 februari 2014 21:24

Solrosbröd lchf 2 ägg 60 gram keso 1 msk olja 3 msk grädde 3 msk solrsofrön ½ dl mandelmjöl 2 ½ msk pofiber 1 msk kokosmjöl 1 tsk fiberhusk ca 2 krm brödkrydda 2 krm salt 1 tsk bakpulver Sätt ugnen på 150 grader. Lägg solrosfrö, ägg och keso i en skål och mixa. Tillsätt övriga ingredienser och låt svälla i ca 10 minuter. Smör och böra (med nötmjöl eller pofiber) en liten brödform (ca 8X18 cm) och fördela i smeten. Grädda mitt i ugnen i ca 40 minuter.

• Veteran
    1732 inlägg
    14 februari 2014 21:25

För de flesta är det kombination av dålig kost, brist på kontinuerlig satsning och utebliven kontakt hjärna-muskel som leder till uteblivna resultat. Det är inte ett nytt träningsupplägg som kommer funka som magic- som många tror. Nej. Det handlar inte om att rusa genom passet bara för att få det gjort och att det blir nödvändigt ont. Du ska bli kär i övningarna och ta ut varenda rep - så ska det kännas. Är du kär i din träning?

• Veteran
    1732 inlägg
    14 februari 2014 22:03

Till 8-10 stycken småbröd behöver du detta: 3 g färsk jäst (3 krm), 300 g kallt vatten (3 dl), 390 g rågsikt (6 1/2 dl), 6-9 g salt (1-1 1/2 tsk), 20 g honung (1 msk), 3 msk solroskärnor till utbakning Gör så här: På kvällen: Rör ut jästen och tillsätt sedan övriga ingredienser. Rör tills allt blandats ordentligt. Degen ska vara lös men inte rinnig. Täck bunken med lock eller platsfolie och låt stå i rumstemperatur i 8-10 timmar. Små solrosbröd På morgonen: Sätt ugnen på 275 grader med en plåt i mitten. Skrapa ut den lösa degen på mjölat bakbord och dra ut den till en långsmal rektangel. Vik ihop degen en gång på längden så att den blir ungefär som en baguette. Pensla degen med vatten och strö på rikligt med solroskärnor och lite rågsikt eller mjöl. Låt jäsa i cirka 30 minuter. Små solrosbröd Baka nu av bröden. Dela degen i bitar, 8-10 stycken, och lägg på ett bakplåtspapper. Låt papperet glida in på plåten via en skärbräda eller bricka. Sänk värmen till 250 grader och låt bröden stå 15-20 minuter i ugnen. Ta ut bröden och låt svalna på ett galler. Små solrosbröd Gör en god smörgås eller servera dem till en varm och god soppa. Om något skulle bli över så går det bra att frysa in.

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    15 februari 2014 19:46

Ingen förändring på vågen denna vecka. Har haft min första "stor konferens" på jobbet - återkommande var 6e månad o presentation för många. Tog mycket tid till förberedelser och jag var supernervös. Det gick "tillräckligt bra" så trots allt så jag får vara nöjd. Nästa gång blir det bättre när jag vet hur det funkar o vad som förväntas. Alltid jobbigt att göra saker första gången. Men nu känns det jättebra och dags att tänka framåt. Dock har stressen gjort att jag inte hunnit träna och sena kvällar på jobbet innebär dålig mathållning. Blir supersugen på att resa och Nya Zeeland låter fantastiskt...!

• Veteran
    1732 inlägg
    18 februari 2014 08:55

http://www.expressen.se/allt-om-resor/malin-berghagens-elva-favoriter-pa-mallorca/

• Veteran
    1732 inlägg
    18 februari 2014 08:55

God morgon! Morgoncardio på bandet: check. Senare under dagen: styrka för överkroppen. Se alltid vad din kropp behöver, man behöver inte alltid dela upp kroppen i muskelgrupper- kanske ska du ta hela kroppen under ett och samma pass, kanske bara axlar, kanske bara dela kroppen i överkropp och underkropp, kanske baksida och framsida. Det finns inget som är "rätt", men utgå alltid ifrån dina mål och vilka resultat du vill ha av din träning. Det är inget som jag kan berätta för er, ni måste själva ta reda på vad som funkar bäst. Men: ju fler muskler man involverar i en och samma rörelse desto högre förbränning. Ju större muskelgrupp desto högre förbränning så kanske köra biceps när man har 30 kg att tappa är inte så smart? ta reda på det. Happy tisdag tjejer!