Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Vikt idag. 74,4
Vikten står stilla den här veckan. Förra helgen var katastrof så jag får vara glad att det inte blev +. Den här helgen har våran mellanson fyllt 20 år så det har varit kalas och en massa mat och dryck. Men i morgon är det fasta igen. Känns skönt i alla fall att jag har kommit igång bra med det. Fastar oftast måndag och torsdag. Hoppas på lite minus till fredag.
MallanK, tack! Synd du fick så dåligt med snö!
Fortsättningen följer... ja,i onsdags besiktigades "hästen of my life" & hon gled igenom det mesta. Hennes ben, knä, lår & hov röntgades grundligt & tog lång tid. Det mesta såg bra ut , men hon hade 2 lösa benbitar, var av en av dom satt så att den skulle kunna flytta sig & då bolllades frågan över till försäkringsbolaget. & här avstannade hela betalningsproceduren. Priset hängde på om försäkringen täckte eventuellt en operation, om den lösa benbiten skulle ställa till problem i framtiden. Vi var trötta allihopa & jag kunde knappt tänka logiskt om vad jag skulle säga till veterinären & ägaren & vad jag skulle ställa för frågor. Det var så mkt information. Men det bestämdes att jag skulle ha hästen men det var priset som skulle bestämmas utifrån försäkringsbolagets slutord, så hästen följde med mig hem. Dagen efter fick vi reda på att försäkringen inte skulle täcka en eventuell operation, så därmed reducerades priset & vi kom överens om att jag skulle betala 8000kr mindre, så då blev alla nöjda! I torsdags provade jag ut en ny sadel på hästen & det var inte en dag för tidigt, eftersom säljaren sa att den sadel som använts till hästen innan varit misshandel på hennes rygg! Det kändes skönt att få detta gjort för hennes & min skull även om priset svider i börsen! Men helt klart värt det! Så allt med ridning & hoppning kan ju bara bli till det bättre med en sadel som passar. Det är ju heller inte konstigt att hon inte gått så bra i dressyren då hon tävlades förra året & att hon hoppar så flackt! så jag ser att allt börjar ljusna för henne! I lördags red jag ut henne för första gången på nya stället & det gick bra. Båtarna på land var lite läskiga, men det går över! Bra känsla iaf. Det var länge sen jag red ut en häst hemma!
Låter sååå fantastiskt Camilla, sååå kul att allt tillslut har gått din väg, måste kännas magiskt. det är underbart att höra din story!!! Tack snäll! Vi är nu i Wellington efter några fantastiska dagar på Sydön, måste var det vackraste vi har sett i våra liv. Någon som varit där? Om inte, åk dit! Queenstown var magiskt vackert och en äventyrsstad, låg så vackert vid en stor knallblå kristallklar sjö med bergen i bakgrunden, ja jisses! Vägarna är kanonbra och det finns nästan inga vägskyltar och uppmaningsskyltar, tack! Mkt bättre än Australien!!!! Här kan ni åka skidor, rafta, skydiva, åka båt, se valar, delfiner, pingviner, sälkolonier, vandra i veckor eller i månader eller ta en dagstur eller en tur på en timme eller två. Vi har trekkat till en glaciär, Franz Josef, magiskt vackert! Hit åker vi lätt igen! Nu ska vi se vad Nordön har att erbjuda, hittills har den här dagen varit den värsta på hela resan med en inställd båt mellan Picton och Wellington, alltså mellan Sydön och Nordön. Blev ombokad på en annan båt som var försenad, en resa som skulle ta 3 tim blev till 10 tim och jag kräktes bland alla människor i en spypåse under nästan hela överfärden. Förjävliga vågor och färjan gungade så mycket så det var stört omöjligt att ta sig till toaletten. Så jag ha haft 2 fastedagar på raken. Imorgon blir det hyrbil igen och nu ska vi se vart vi ska åka. Pepp på er alla och kämpa på, snart kommer våren och motivationen!! Kram från Nya Zeeland!
Flodis, låter helt underbart. När du säger Sydön & Nordön, var är du då om inte i Australien? Så grymt härligt det måste vara att vara i sol & värme så här års! Det är alltid kul att läsa om dina äventyr! Have fun!
Flodis, låter helt underbart. När du säger Sydön & Nordön, var är du då om inte i Australien? Så grymt härligt det måste vara att vara i sol & värme så här års! Det är alltid kul att läsa om dina äventyr! Have fun!
Camilla, vi är på underbara Nya Zeeland, måste vara det vackraste av det vackraste på denna jord, ni som aldrig har varit här avboka alla resor och åk hit och stanna lääänge!!!! kram & Pepp!
Camilla, vi är på underbara Nya Zeeland, måste vara det vackraste av det vackraste på denna jord, ni som aldrig har varit här avboka alla resor och åk hit och stanna lääänge!!!! kram & Pepp!
itta inte neråt- titta framåt! Där står du- du KÄNNER dig slankare, musklerna framträder bättre men vågen visar samma siffra- igen. Ska du fokusera på det negativa, så kommer du aldrig kunna göra framsteg för du kommer alltid tänka på det som är negativt och inte motsvarar dina förväntningar. Osäkerheten, självsabotage, självförakt-allt detta föds ur kampen med vågen. Trots att du känner dig annorlunda. Dessa känslor är så pass starka så det är kanske dags att försöka komma loss? Hatar träna- hitta det som funkar. Äter skräp? det fins mängder med hälsosam mat som smakar gott- du bara måste lägga din tid på det, väcka intresse, engagera dig. Fokusera på en dag i taget, vad kan du göra bättre idag än det du gjorde igår?vad kan du justera? ändra på? man kan alltid optimera lite till!