icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Veteran
    1001 inlägg
    1 mars 2014 14:33

Vikt 74,0

• Veteran
    1732 inlägg
    6 mars 2014 06:42

För många verkar projektet "komma i form " vara som ett JÄTTEprojekt. För dem flesta av oss vill ha resultat på en gång- därför känns det rätt övermäktigt ibland. Inte så konstigt! Det ÄR svårt att påbörja något nytt om man aldrig varit på andra sidan tidigare. Det ÄR svårt att gå ner till 60 kg om man alltid vägt 100 eller det ÄR svårt att hålla ut om man vill bygga lite muskler om man aldrig haft dem tidigare och har egentligen ingen aning om hur lång tid det tar. Det ÄR svårt att visualisera något man aldrig upplevt. Det ÄR svårt att ta åt sig komplimanger från andra för man är ju självblind och tror fortfarande att man väger 100 kg eller är för spinkig. Det tar tid att bearbeta den positiva förändringen, precis som det är svårt att bearbeta och acceptera något dåligt. Man är inte alltid född till en champ. Det jag vill säga är att återigen- ta en dag i taget, börja med något smått, ändra inte på allt på en gång-låt förändringen ta tid och låt det sjunka. För trots allt ju långsammare det går desto mer hållbart blir det. Easy come-easy go, ni vet. Man uppskattar sällan det man fått gratis!

• Veteran
    1732 inlägg
    6 mars 2014 06:46

Tjejer jag är kvar i underbara Indonesien och åker tillbaka till Balis sköna natur imorgon :) Skriver, redigerar och njuter av livet och av all god underbar mat som finns här. Det kan inte finnas godare mat någon annan stans i världen! Och då ska ni veta att jag är kräsen! Hoppas ni kämpar och mår bra...hur går det med träningen? Är ni fortfarande motiverade? Pepp från Giliöarna

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    6 mars 2014 07:29

Låter härligt Flodis! Här ser det ut som solen ska visa sig framåt och det behövs verkligen, har varit grått och trist länge nu så behöver lite energi! Var ute och sprang i går, 5 km och jag sprang hela tiden. Så visst går det framåt:) Har fastedag i dag och är ledig så hunden och jag ska ut på långpromenad.

• Veteran
    1732 inlägg
    6 mars 2014 07:50

Vad duktig du är Madde som springer...själv skriver jag bara eller redigerar i solstolen....måste boka ett hotell med gym när vi ska till Bali...lär ju annars få en chock när jag sätter igång med min träning 6 dar / veckan när vi kommer hem ha ha ha :) Skönt att våren är på väg till er!

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    7 mars 2014 06:08

62,5 kg idag. Ja vad skönt det ska bli med lite sol i helgen! Motivationen är bättre nu än på ett tag, nu dags för jobb! Ha en bre helg"

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    7 mars 2014 06:08

62,5 kg idag. Ja vad skönt det ska bli med lite sol i helgen! Motivationen är bättre nu än på ett tag, nu dags för jobb! Ha en bra helg!

• På gång
    22 inlägg
    7 mars 2014 09:03

Jag står kvar och stampar på samma. vikt. Några hekto upp eller ner mellan veckorna men ingen synbar långsiktig förändring. Börjar tvivla på att 5:2 funkar för mig. Dessutom har jag så ont i ryggen att jag inte kan tänka rakt. Jag tror att jag måste minska ner på allt som händer runt omkring, allt engagemang i föreningar och extragrejjer som stjäl tid från det som jag egentligen skulle vilja göra. Tänker därför gömma vågen i en månad och se vad som händer om jag koncentrerar mig på att leva och ha kul istället för att tillfredsställa andras och mina krav på vad jag "borde göra" . Ha det så bra, jag dyker upp om någon månad igen. // Jeanette

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    7 mars 2014 10:17

Lycka till Jeanette! Visst är det lätt att se till att allt runt omkring ska funka och så glömmer man bort sig själv.

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    7 mars 2014 10:21

Dagens vikt 64,2 kg. Här går det också trögt med vikten. Kör ändå 5:2 och ska försöka att ge det ett par månader till. I går var jag ute och gick 2,5 timmar i skogen. Härligt! I dag har jag startat dagen med promenad på 45 min, sprang 20 min och avslutade med crosstrainern 15 min. Skönt nu när det är gjort! Pepp till er alla och ha en skön helg och hoppas att solen visar sig lite också:)