Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Bra där Madde, så himla skönt när det händer nåt!! Själv är det inga kioskvältare denna vecka. Gått ner 200g till 68.2 Däremot är jag otroligt motiverat att baka de när Oaxen tårtan...:-)
Tårtan är gudomlig Mallan K :) Jag har varit på Gymmet och strax ska vi bege oss till flygplatsen för att lämna underbara Bali efter en hel månad...det gör ont i hjärtat...verkligen...vill inte åka..vill stanna..bygga hus och bo här :) Jag har shoppat som en gudinna och vi ska också beställa en container med möbler som vi har sett ut när vi kommer hem :) Om ni inte har varit här på Bali så åk hit!!! Men skippa för Guds skull Nusa Dua- det är INTE Bali!! Glöm inte att åka till Gili öarna, ni kan lätt spendera en månad här på olika ställen och Bali är tom billigare än Thailand. Åk gärna hit i feb-april då det är lågsäsong och då det regnar lite :) Mer än halva priset på alla hotellrum etc! Nu blir det Kuala LUmpur och mer shopping i 2 dagar-- på måndag får vi pussa på våra katter igen och på tisdag sätter min träning igång på allvar...gulp! Maten har inte varit några problem och jag har inte gått upp ett gram på resan då jag har kört 16:8 vareviga dag och tränat och levt sunt. Har inte druckit en droppe alkohol på en månad och ska köra ytterligare en vit månad när vi kommer hem. Jag ska också testa på att vara vegan i hela 3 veckor, ska göra en njurrensning tänkte jag, låter verkligen hokus pokus men jag ska ge det ett försök. Härligt att ni har haft vår i Sverige med hela 15° i Göteborg. Grattis! Vi kommer hem till svensk sommar på Cypern med temperaturer på mellan 20-25°, skönt så vi inte får en sådan chock ha ha ha. Kram på er allaihopa, ni rockar fett! Ni är grymma! En månad kvar tills första målet - ni ger väl inte upp???? NI vill väl inte traggla ytterligare ett år???? Kram från Bali!!!
Låter helt underbart Flodis! I dag är det kallt igen här, usch fick ju lite försmak av våren men den kom av sig. Nej jag vill inte tragla ett år till med vikten, i år ska jag verkligen klara mina mål. 3,5 kg kvar men jag kommer inte klara det till påsk. Men det gör inget för huvudsaken jag inte ger upp utan kämpar på så kanske jag klarar det till sommaren i alla fall. Nu ska jag ut och gå en långpromenad med hunden.
Vikt 74,2
Bra jobbat MallanK det låter grymt roligt! Flodis:det låter underbart med Bali, skrivs upp som ett must visit place before I die =) Jag har verkligen haft prövningar de senaste två veckorna... I 2,5 år har jag läst teologi på universitetet med siktet inställt på att bli präst. För 2 veckor sedan var det dags att träffa biskopen för en inledande intervju och förra veckan åkte jag iväg på antagnings konferens (något jag fasat för sen jag började plugga). Vi var 6 prästkandidater och 4 diakonkandidater som blev utvärderade och bedömda av 8 personer från stiftet. På tre dagar var jag med om 3 individuella intervjuer, en skriftlig inlämningsuppgift, ett oförberett prov samt fem gruppövningar. Under allt detta observerades och utvärderades jag men jag fick aldrig veta vad de tyckte om det jag presterade eller sade. Jag kom hem i torsdags och sen har det varit en helg i ångestens och nervositetens tecken. Om stiftet säger nej gäller nämligen det nejet i 5 år innan man får söka igen. Igår var det dags för besked. Jag trodde att hjärtat skulle hoppa ur bröstet på mej. När det var min tur kallade biskopen in mej och svaret blev: det är med stor glädje vi kan bekräfta din kallelse. Så himla skönt! Jag bröt ihop där inne och lipade och hela köret, haha jag är helt hopplös med sånt! Men nu känns det himla bra, till sommaren blir det dags för min första praktik - pirrigt och kul!
Stort grattis Jenny, måste kännas helt fantastiskt att få ett godkännande att man är rätt person för sitt kall. Hur funkar det med jobb i kyrkans regi, vart får du praktik o när blir du präst "på riktigt"? Låter otroligt spännande särskilt då detta är ett område som man vet ganska lite om i praktiken.
Stort grattis Jeny! Vilken nervig pärs att gå igenom....hade aldrig fixat det! Berätta gärna då jag tror att de flesta av oss härinne vet väldigt lite om din yrkesbana. Grattiskramar!
Spännande Jenny! Grattis:)
Tack alla =) Prästutbildningen är gedigen: 5,5 år lång är den och efter denna terminen har jag läst 2,5 år så jag har en bit kvar. De första 4,5 åren är förlagda till universitetet det är en strikt vetenskaplig utbildning (du behöver alltså inte vara troende för att plugga det) som består av teologi/religionsvetenskap inklusive 1 år hebreiska eller grekiska. Det sista året är i svenska kyrkans regi och då lär man sej alla praktiska bitar såsom själavård och att sjunga. Under utbildningen ska vi göra tre praktikperioder om 4 veckor vardera, en ska vara förlagd på landsbygd, en i förort och en i storstad. Ja det är väl det jag kan komma på nu, fråga på om ni undrar nåt mer =)
Dagens vikt 63. Ha en bra helg! Pepp:)