icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Veteran
    1732 inlägg
    24 mars 2014 12:28

Först skapar vi våra vanor och sen skapar de oss. Välj en som du vill byta ut mot en bättre och jobba hårt i 1 månad. Cola mot mineralvatten Vitt bröd mot mörkare alternativ Godis mot frukt och bär Margarin mot Bregott Saltade jordnötter mot sötmandel Det finns många exempel där man kan ersätta gamla matvanor mot bättre och man behöver inte gå all-in på en gång. Här ovan är det bara ett förslag och idéer. Happy måndag alla!

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    24 mars 2014 20:58

madde: avis! Längtar till den dagen jag fixat en mil! mallanK: London är mys men kanske inte den hälsosammaste maten i det landet =) Någon som har tips på hur man kan göra när man vill dra ner på sina kolhydrater? Misstänker att det är bröd och pasta som är de största bromsklossarna för min viktnedgång just nu...

• Veteran
    1732 inlägg
    24 mars 2014 21:39

jennyc, skippa bröd, pasta, ris och all form av gluten...du hittar massor av smarriga subsitut på www.56kilo.se Grattis Madde, en mil, hur coolt som helt och jag är superavis!

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    26 mars 2014 10:25

flodis: Tack,ska kolla där! Lämnar veckans vikt idag då jag jobbar fredag: 79,9 kg. Woohooo äntligen under 80 även fast det är på håret =) Trodde jag skulle nått hit innan jul men men skam den som ger sej =)

• Veteran
    1732 inlägg
    26 mars 2014 11:25

ha ha ha underbart Jenny!!! Grattis, det är äalltid en milstolpe att komm aunder ett tiotal! Nu har vi varit hemma i drygt en vecka och jag har tränat setnhårt sedan dess, den enda träningsfria dagen var söndag, förutom PW då. MIn kropp ha ha ha jaghar ONT i varenda muskel..men detär skönt att vara tillbaka! I söndags började jag också med njur rening, lever som Vegan i 3 veckor nu....och när jag surfar på veganska recept blir jag mörkrädd, sååå mycket vitt mjöl och socker....jag uteslutar all gluten, socker och laktos så det blir inte så mycket kvar att äta ha ha ha. Tur jag har fantasi! Nu ska jag fortsätta redigera boken, om en vecka ska den skickas in! Pepp från Cypern och ja vi har 25° och strålande sol, bikinin är på!

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    26 mars 2014 13:22

Härligt Jenny! Cannes kanallöpet är den 4 maj så det är ett tag kvar. Men kände att jag ville prova att springa längre och det gick ju bra. I går var jag ute och då blev det 5 km igen. Vet fortfarande inte om jag tycker det är så kul att springa men får väl ge det lite tid och kanske tycker jag att det blir roligare. Fördelen är ju att jag ändå måste ut med hunden och då kan hon vara med. Härligt flodis med sol och värme:) Nu när jag gick upp ( har jobbat i natt) så SNÖADE det!! Usch känner inte alls för det. Till helgen ska det visst bli sol men då jobbar jag.

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    27 mars 2014 20:13

Madde: testa zombierun! Den appen gör löpningen ännu roligare tycker jag, det blir typ som en ljudbok fast man själv är en del i sagan/berättelsen! Själv äter jag penicillin mot bihåleinflammation och öronvärk... är såååå trött på detta nu, jag har varit sjuk i stort hela tiden sedan i Januari! Så jobbigt att försöka komma igång med träningen om och om igen! Och så hatar jag att ha en kropp som är så här otränad!

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    28 mars 2014 11:47

Ska testa den appen Jenny:) Jobbigt att vara sjuk så mycket, krya på dig! Här står vikten stilla den här veckan. Här skiner solen och ska ta en promenad med hunden. Har jobbhelg så ska det säkert vara jättefint väder. Får passa på att njuta idag! Ha en skön helg!

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    28 mars 2014 11:47

Står still denna fredag. Men nu känner jag mig mer motiverad och tror det kommer vara minus nästa fredag, satsar på det :)

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    28 mars 2014 13:57

Det fixar du cannes:) Hur lång är du? Undrar lite för vi har ju samma målvikt och ligger ungefär på samma vikt. Jag är 164 cm och skulle vilja väga mellan 57-58 kg men är jättenöjd om jag kommer ner till 60 kg. Känner att det är svårare med åldern också och har inte målet att bli jättesmal utan må bra och känna mig nöjd.