icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Veteran
    1732 inlägg
    28 mars 2014 14:09

Hallå tjejer! 3 månader kvar till Midsommar och några veckor kvar till Påsk. Hur går det för er tycker ni??? Ni som inte når ert delmål i Påsk; 3 månader till midsommarafton. Man hinner så mycket under dessa 90 dagar. Ska du sätta igång så ska du göra det nu. Alltid drömt om en axellös midsommarklänning- varför inte ta tag i möjligheten nu? alltid drömt om att ha shorts- varför inte du och varför inte nu? Plocka fram din dröm och jobba hårt mot den! Just nu ligger jag vid poolenoch redigerar som en galning fastän jag egentligen skulle vilja göra allt annat ha ha ha. Snart har jag varit vegan i en hel vecka och det har funkat super. Pinterest och mitt matinresse har varit min räddning samt alla goda juicer & smoothies som jag gör :) Pepp på er alla och ha en härlig fredag och helg. Gör bra val!

• Veteran
    1001 inlägg
    28 mars 2014 21:23

Vikt 74,1

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    28 mars 2014 21:33

Vad ni är duktiga. Jag står still denna vecka och ser fram emot sommartid på söndag. Nu börjar jag bli sugen på att vara utomhus. Underbart att känna dofterna i skogen och höra fågelsången. Samtidigt är det helt sjukt att 1/4 av året redan har gått...

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    29 mars 2014 08:29

Jag är 166 cm Madde, så vi ligger ganska lika längd o viktmässigt. Vi får peppa varandra vidare framöver så vi kommer fram till målet snart! :)

• Veteran
    1732 inlägg
    4 april 2014 09:58

i har nog alla hört om hur frukost är den viktigaste måltiden på dygnet. Om den nu är det går ju att diskutera och åsikterna är delade. Många hävdar att de inte alls behöver frukost och att de ofta känner sig lite piggare än om de gjorde det. Men att dem känner så är förmodligen för att de åt en skitfrukost från allra första början. En frukost med mycket kolhydrater och socker som gjorde att blodsockret kraschade långt innan det blev lunchdags. Att äta en kolhydratsrik frukost stoppar din förbränning och ökar dit insulin (insulin= ditt lagringshormon) som gör att kroppen vill lagra allt som finns i blodomloppet. Att inte äta någon frukost alls bromsar också ner förbränningen eftersom kroppen nu inte har bränsle för att arbeta effektivt samtidigt som den inte får några byggstenar att använda för att underhålla muskler och andra vävnader som håller igång förbränningen. Men vad är en bra frukost då? Allt du behöver göra är att svara rätt på denna fråga, vad behöver kroppen för att överleva? Jo.... Kroppen behöver essentiella (livsnödvändiga) aminosyror för att underhålla muskelvävnader och andra organ i kroppen. Aminosyror får man från proteinkällor så som ägg, fisk och skaldjur, nötkött, keso och kvarg och andra proteinrika livsmedel. Stort proteinintag ökar mättnadskänslan, ökar din förbränning och förser kroppen med livsnödvändiga näringsämnen. Kroppen behöver essentiella fetter då dina celler i kroppen består utav stor andel fett (din hjärna består nästan utav enbart fett). Med andra ord så måste du få i dig fetter i form utav olika oljor som fiskolja, olivolja och rapsolja, olika former utav nötter som mandlar, cashew och valnötter. Fetter ökar din förbränning, förser kroppen med livsnödvändiga byggstenar och stabiliserar ditt blodsocker. Kroppen behöver viktiga vitaminer, mineraler och antioxidanter för att upprätthålla en optimal hälsa. Du bör alltså äta mer utav gröna grönsaker så som isbergssallad, bladspenat, broccoli etc. Att gå brist på dessa viktiga näringsämnen försämrar inte bara din förbränning utan kan också göra dig sjuk om man går brist på det väldigt länge. Så hur ska en frukost se ut för optimal fettförbränning? Svar: Proteinkälla plus fettkälla plus grönsaker. Detta tips gör att mina klienter tappar fett nästan omedelbar, känner sig piggare och får en ökad mental fokus under hela dagen.

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    4 april 2014 10:49

62,4 kg den här veckan. I helgen ska vi på innebandy cup med sonen så då blir det att sova på hotell och äta god mat. Ha en trevligt helg!

• Veteran
    1732 inlägg
    4 april 2014 11:16

Men Madde wow du når ju snart ditt mål!! Tjohooo :) Ha en superhelg och gör bra val :) Pepp från Cypern

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    4 april 2014 12:38

Och jag står kvar på mitt 62,5 även denna fredag. Har varit och är förkyld så jag har inte rört en fena på hela veckan. Matlusten har varit som bortblåst också. Längtar så efter att bli pigg och kunna gå ut och röra på mig!

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    4 april 2014 16:57

Jajamen jag står också stilla denna vecka. Och mitt mål som var att vara klar till min son kom hem efter sina 3 månader i asien - MEN där klarade jag mig undan för tillfället - han har beslutat stanna ytterligare en månad och dra till Nya Zeeland på vägen hem " - det är bara ett stenkast dit från Bali" - så nu har jag några veckor kvar att ändå hinna fixa målet...:-)

• Veteran
    1001 inlägg
    4 april 2014 21:42

Vikt 74,0