Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Efter att ha stått still ett tag börjar det äntligen röra sej nedåt: 79,1 kg vägde jag igår men glömde skriva in det här...
Han kommer att älska Nya Zeeland Mallan, vilket häftigt land det var och som sagt det är inte sååå långt till NZ därifrån ha ha ha bara 7 tim flyg ha ha ha. MIn son lämnar NZ imorgon och åker till Bali i en månad :) Tvärtom med andra ord :) Härligt Jenny att vågen rör sig neråt....och nu är det under 80 sträcket och jag ska banne mig få dig under 70 sträcket med ha ha ha :) Själv har vi det bara bra här på vår lilla ö, sommaren är här och solstolarna är framme på beachen igen. Folk badar i havet och jag tycker de är galna...vill ha minst 27° he he he. Det är skönt att vara hemma och v í njuter av våra vänner, katterna och vårt hus. Jordgubbarna är här för att stanna till dec och de är sööööta och stora, och billiga, mums! 1€ per liter :) Om vi äter ha ha ha Min andra vecka som vegan är snart till ända och imorgon går jag in på vecka 3. Det funkar hur bra som helst....inget vin på 7-8 veckor nu ....så jag ser fram emot PÅsken då det ska firas med både champagne och festmåltider :) Lite kompisar kommer ner från Sverige men de har egn ahus här bredvid oss men det är alltid kul att ses. Vi spelar mycket golf och så tränar jag ju om morgnarna MEN jag har beslutat att ha träningsfria helger, eller inte åka iväg och träna iallafall utan vill jag träna så kan jag göra det hemma eller sticka ut och springa. Känns bra! Ha en skön helg!!!
Flodis: haha oh my God... hur ska detta sluta =) Vägde 75 när jag gifte mej 2011 och var nöjd då så förstår inte vad jag ska under 70 och göra ;-)
jennyc, det är mitt mål att du ska under 70 kg he he he , vänta du bara ...... ha ha ha
Nu är vi hemkomna efter en helg med mycket mat och dryck. Jättemysigt boende! Vågen vill jag inte ens tänka på just nu:) Har inte blivit alls så mycket promenader som jag tänkte mig heller. Men som tur är så är det ju ett par dagar kvar tills det är vägning. I morgon blir det fasta igen.
madde: Härligt att höra att ni haft det bra! Flodis: du måste ha i åtanke att jag är väldigt väldigt big boned! Och att jag är lååååång ;-)
Okej Jennyc , hur lång är du ? :) :) Vet att jag har frågat förut men svaret ligger långt bakåt i tråden, r för lat för att gå igenom alla :) Viktnedgång måste inte vara att gå runt med ständig hunger och depression som många tror att man måste för att gå ner i vikt. Utan det handlar om att göra rätt val av mat och att träna smart. Då kommer du uppnå dina mål mycket snabbare och samtidigt må bra och ha en sund livsstil. Här är en lista med 8 tips för viktminskning och hur du får en hälsosam och smal kropp: #1 Är protein och grönsaker till varje måltid Om man ser till grottmänniskornas kosthållning så bestod majoriteten av deras föda av olika animaliska proteinkällor samt färgrika frukter och grönsaker samt hälsosamma fetter. De fanns inte en chans att de kunde få i sig farliga miljögifter eller dåligt halvfabrikat och transfetter. #2 Undvik gifter Med andra ord ska du undvika saker som innehåller sötningsmedel, färgämnen, transfetter och livsmedel som innehåller kemiskt framställda ämnen. Coca cola Zero må ha noll kalorier men sötningsmedlet har nästan fler dåliga egenskaper än vanligt socker. #3 Rör på dig ofta Här pratar jag inte träning utan vardaglig motion. Vi rör på oss alldeles för lite nu för tiden och människan är skapt för att röra på sig. Ta promenader regelbundet varje dag. Detta hjälper dig utveckla en god hjärthälsa, starka leder och skelett. #4 Utför tunga lyft Styrketräna regelbundet för att ha en bra hållning, hög förbränning och starka leder. Det räcker med några övningar för dina stora muskelgrupper (som armhävningar, knäböj, dips, situps etc) för att involvera flera muskelgrupper samtidigt. #5 Utför sprinter Människan är gjord för att kunna göra sprinter. För grottmänniskan var det skillnaden mellan liv och död. Att utföra regelbundna sprinter ökar utsöndringen av viktiga hormoner som höjer din förbränning samt förbättrar din energinivå. #6 Sov ordentligt Att sova ordentligt gör att ditt immunförsvar fungerar optimalt samt så sker utsöndring av hormoner som förbättrar hjärnans function #7 Ta tillskott av Vitamin D Vitamin D är livsviktigt för optimal cellhälsa. Det är nästan omöjligt att få i sig tillräckligt med vitamin D genom vanlig kost och enbart solljus här i norden. Sommaren är kort och vi befinner oss under mörker större delen av tiden. #8 Använd hjärnan Hjärnan är också en muskel som behöver tränas. Det som skiljer oss från djuren är att vi faktiskt behöver regelbunden intellektuell stimulans för att ha en bra hjärnhälsa. Det finns ju så klart 100 andra punkter man kan ta med som är viktiga. Men börja med någon av dessa vi just tog upp. Du behöver inte göra alla förändringar samtidigt för att det ska börja hända något. Välj en sak på listan som du känner dig vara motiverad och utför den i 2 veckor innan du påbörjar nästa punkt.
Flodis: 173 cm =)
Härligt, jag älskar långa kvinnor :) Då är du 5 cm längre än mig ...
Då borde det ju vara lagom att jag väger 15 kg mer än dej ;-)