icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Veteran
    1732 inlägg
    21 mars 2014 14:52

grattis Madde, det går ju neråt för varje vecka, tjohooo! Låter superspännande med din utbildning Jenny! Tack för att du delar med dig! Pepp till er alla!

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    21 mars 2014 15:40

Härligt Madde, det händer saker nu! Jag står kvar på samma vikt. Spännande att höra ang din utbildning och ditt yrkesval Jenny, kul att få lite inblick i hur det går till. Pepp till alla och trevlig helg!

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    21 mars 2014 17:54

Veckans vikt: 80,1 kg. Sakta men säkert går det nedåt... Dagen efter fettisdagen inleds fastan med askonsdagen och sedan varar den fram till påsk. I år fastar jag de veckorna genom att ta bort allt socker och onyttigheter som innehåller det alltså godis, bakverk chips mm. Än så länge har det gått bra, var värst den första veckan! Jag inser att jag inte kommer hinna nå mitt mål till påsk men jag kämpar på med 16:8 så får jag se till påsk om jag kanske måste börja räkna kalorier igen även om det är något jag helst slipper... Pepp till er alla!

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    21 mars 2014 18:47

Duktig du är Jenny! Har jättesvårt att plocka bort sötsaker men har minskat på dom i alla fall:) Jag kommer inte heller nå mitt mål till påsk men vi får fortsätta kämpa! I dag har jag varit ute och sprungit 4 km och det kändes lite bättre i knäna,. När jag kom hem körde jag 1/2 timma på crosstrainern också, så jag känner mig nöjd i dag.

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    21 mars 2014 20:42

Härligt Madde o Jenny! Har varit i London 3 dagar och det betalade sig liksom inte. Passar till nästa vecka...:-)

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    23 mars 2014 08:32

madde: minska på sötsakerna är ju också jättebra att jag göra! Jag kände att jag behövde göra något drastiskt då jag upplevde att jag helt fastnat i sockerfällan - min kropp skrek efter godsaker varje dag... Visst har det känts lite trist de här veckorna att inte kunna spetsa till helgen med nåt gott eller när jag ville fira att jag blivit antagen; hur firar man utan tårta liksom =) Jag har tappat 26,5 kg sedan min son föddes för 16 månader sedan, det har varit en lång och kämpig resa men ändå känns det som att där jag är just nu är värst av allt - hur 17 går det till att tappa de sista 3-5??!! Jag inser ju att jag måste dra ner ännu mer på kalorierna om det inte händer nåt på vågen men jag förstår inte riktigt hur det ska gå till, jag har ju redan dragit ner så himla mycket det sista året så då känns det som att det inte blir något kvar... Och jag vill inte gå runt ashungrig hela dagarna för det kommer aldrig hålla i längden. Har räknat kalorier i över 1 år så det känner jag mej inte alls lockad av att börja med igen. Trodde att 16:8 skulle funka bättre faktiskt, att den skulle ge ett bättre resultat på vågen men har kört den sedan juni och nu känns det som att viktnedgången helt stannat av...

• Veteran
    1001 inlägg
    23 mars 2014 11:55

Min vikt 74,1

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    23 mars 2014 11:57

Jenny du har ju varit jätteduktig som tappat så mycket! Visst är det svårare när man nästan är i mål att tappa dom sista kg. Härligt det låter MallanK med London! Har aldrig varit där men skulle gärna åka dit. Måste skryta lite också:) I går sprang jag 1 mil! Trodde aldrig jag skulle orka och dom sista 2 km gick på bara ren vilja. Det gick inte så fort men jag sprang hela tiden!! Nu är jag ännu mera motivera:)) Ha en skön söndag!

• Veteran
    1310 inlägg
    24 mars 2014 06:24

Hej! Nu var det ett tag sedan jag var inne här. Jag tog en paus! Men vikten & jag står still för jag hittar inte ut i terrängen. Men snart så! Jag har startat en blogg som handlat mest om hästar men om livet & vardagen i allmännhet! www.camillaql.blogg.se Ha det bra!

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    24 mars 2014 07:33

Men va kul Madde, känns som det var typ någon vecka sedan bara som du sa att du skulle börja springa, och nu har du redan avklarat 1 mil! Wow! När är loppet du skulle vara med på?