Utmärkt medlem
670 inlägg
Jag skulle sprungit Malmö halvmara i augusti 2012. Tyvärr satte en knäskada stopp för det. Det var så tråden startade från början! Nu är det en tråd för pepp och stöd för oss som springer eller vill springa mer än vad vi kan än :) Häng med!
hahaha...! vänta bara!! får ju bättre och bättre kondition och så kan jag ändå inte `ta ut mig` riktigt för knäet....men det är väl sunt att ha någon slags reglator/moderator...så man inte kör slut på sig... ;D tänkte springa kortare pass på tisdagen, 30 minuter och sen köra lite styrkeövningar 30 minuter....började lite med att lyfta stången igår...men det är för tråkigt att bara styrketräna tycker jag...måste få svettas lite mer :D
Nu har jag klarat av LillRaijan Runt ett lopp på ca 8 km I sista sekund backade jag ur och bestämde mig för att springa men ta tiden själv med hjälp av telefon, men då min tid bara var ca 15-20 min efter 1:an så ska jag nog våga springa på tid nästa gång :) Jag hade ju tänkt ta det lugnt men inte då Jag är riktigt nöjd med tiden just över en timme. Jag hade ju tänkt ta det lugnt i början men inte då, och när jag sedan börjat springa i den hastighet som jag brukar ha på mina snabba 5 km så fanns det ingen återvändo, jag bara fortsatte. Det konstiga med att springa runt sjöar är att det är motvind större delen av tiden, någon som har en bra förklaring på det?
Tror inte det e motvind hela tiden, saken e nog den att det bara känns så, då du springer kommer även sidovinden kommer att känns som motvind...
Ska snart ner till gymmet och lunka på löpbandet. Att jogga är verkligen inte min grej och jag kan max jogga 1-2 km i ett väldigt lågt tempo. Mina steg är såååå tunga, precis som min kropp inte är ämnad att jogga, vad tror ni? Kan det vara så?
kolla in tekniken för framfotslöpning... går mycket lättare :)
Karmayog, det tror jag inte. Jag tror det beror på ovana helt enkelt. När du blir mer van kommer det att kännas lättare. Testa att jogga i ett för dig lugnt tempo i 1km på bandet, sen går du i 3-4 minuter, sen joggar du 1km till, växla ner till att gå igen 3-4 minuter och sen joggar du så länge du bara orkar. Helst 1km, men även om det bara blir 200m till så är det 200 meter längre än tidigare. Nästa pass gör du om det, och försöker komma lite längre än förra gången. Du kommer rätt fort att komma upp i 1km tredje intervallen också, och då växlar du ner till gång igen, 3-4 minuter som tidigare. Så jobbar du på det viset till du kommit upp i 5km jogg, totalt (då räknar jag inte gåsträckan som är bonus). Sen börjar man kapa gåtiden, från 3-4 minuter till 2-3 och låter den krympa, bit för bit tills den är borta och du joggar 5km i ett sträck.
Det var verkligen ett riktigt bra tips, tack! Det ska jag absolut göra...! Kom förresten inte iväg och jogga idag, så svårt har jag för att motivera mig. Men jag gillade verkligen ditt tips LadyG, det känns som ett sätt som skulle passa mig!
Krsitallsjukan satta stopp för mig ett tag men nu har jag sakta men säkert börjat komma igång igen! Hoppas allt är bra med er alla :) En vecka kvar på sommarlovet för min del. Dottern inskolas på fritids så lite tid för träning kommer att finnas under nästa vecka även om mannen börjar jobba :)
Nu har jag bara ca 4 mil löpning kvar för att klara min utmaning :) Det har ju blivit lite simning och cykling med men jag tror stenhårt på att jag ska klara de sista 160 poängen innan tiden går ut sista augusti. Jag har ju värvat min svåger så vi springer tillsammans och har även en ny bekant som vill följa med och försöka.
jag springer ute i naturen nu och 7 km i sträck!! har kunnat sluta med gångintervallerna efter 14 veckors uppträning, med ökande intervaller på löpbandet.. känns väldigt bra och är sååå skönt att komma ut tidigt på morgonen.. :D