Utmärkt medlem
670 inlägg
Jag skulle sprungit Malmö halvmara i augusti 2012. Tyvärr satte en knäskada stopp för det. Det var så tråden startade från början! Nu är det en tråd för pepp och stöd för oss som springer eller vill springa mer än vad vi kan än :) Häng med!
Låter skoj. synd att det är så långt Håller mig mer hemmikring än. Men bra jobbat!!
Jag är beroende!!! Lika bra att erkänna och kliva ut ut garderoben. Jag mår inte bra om jag inte är ute och springer 4-5 gånger i veckan och då gärna 5-10 km Var ute i dag igen och sprang i terrängen här, planen var att jag skulle vara på spinning pass men vem vill sitta inne när det går att vara ute i skogen och solen :)
Heja SuperK, det är bra att utnyttja den sol och värme som finns kvar. Spinningen finns kvar när det är snöstorm och sämre väder för löpning, jag tycker du gjorde rätt! :-)
Hoppas det går bra för er! I mitt tycke kommer vi snart till den bästa tiden på året, då luften är frisk och sval och löpningen går så mycket lättare än den gör annars. Tjejmilen och Lidingöloppet drar närmare också. Lycka till alla som är anmälda!
Nu återstår bara 2 inplanerade lopp kvar på detta år, och året avslutas med Lidingöloppets 30km och innan blir det DN halvmara den 14 Sep, som jag dessutom hade blivit framflyttad till Startgrupp A, Så nu gäller det väl att utnyttja det springa bra och kanske inte lika trångt som vanligt. Men under Lidingöloppet blev jag kvar på startgrupp 3 samma som förra året! Så nu e det bara att utnyttja den sista månaden till att finslipa på formen ;)
Kul!! Startgrupp A på halvmaran betyder att du är snabb :-) Hur slipar du på formen, har du någon plan eller kör du på dagsform och känsla?
Halvmaran känner jag inte så stor oro för och där kör jag lite på känsla, Har jag krafter så kör jag på och går det tungt så släpper jag lite på tempot, Däremot till Lidingöloppet känner jag att formen kanske inte e den bästa och måste försöka komma ut lite mer i terräng och backar, men hoppas att jag endå ska klara under 3 timmar iår Ska du spring Lidingöloppet?
Halvmaran har några elaka backar som jag minns det, men det klarar du bra är jag övertygad om. Du är i så bra form att du springer i cirklar rund de flesta ändå :-) Är det inte viktigare med backträning än terränglöpning, Lidingö går ju mest på parkstig och rätt fina vägar ändå? Lidingö15 blir det, jag ska vara hare/sällskap åt dottern så det blir lite av en familjeutflykt nästan, bortsett från att vi springer och äter/dricker :-)
Med terräng menar jag typ Lidingöunderlag, Vanligtvis så springer jag mest på asfalt, så för mig blir terräng, mjukt underlag i preparerade motionsspår där det finns endel backar ;) Att orientera ute i skogen håller jag mig borta ifrån ;) Lycka till på erat lopp!
Ah, ja då är det terräng du ska springa! Har du tillgång till t ex Ursvik så är det ju ett bra substitut, rätt stygga backar också så får du två flugor i en smäll! Jag är också asfaltslöpare, och gör få utflykter i spenaten om jag kan undvika dem :-)