icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Pepp-tråd Löpning

Utmärkt medlem
670 inlägg
10 juni 2012 09:53

Jag skulle sprungit Malmö halvmara i augusti 2012. Tyvärr satte en knäskada stopp för det. Det var så tråden startade från början! Nu är det en tråd för pepp och stöd för oss som springer eller vill springa mer än vad vi kan än :) Häng med!

• Veteran
    2214 inlägg
    21 september 2013 16:19

Ja inte vann jag något men är SUPER nöjd :) Mitt mål var att springa hela tiden och klara det på under 1.5 h kom i mål på tiden 1 timme 27 min ungefär. Jag var ´stum i benen de sista km men är ändå så nöjd

• Veteran
    1448 inlägg
    21 september 2013 17:09

Bra jobbat SuperK!

• Veteran
    3541 inlägg
    22 september 2013 17:56

I`m back! Sakta men säkert börjar jag återta löpningen efter min knäskada förra året. Jag har gjort några löppass nu utan att få ont. Jag tar det lugnt för att sakta träna upp kroppen igen. Huvudet vill mer men jag har lovat mig själv att ta det lugnt. Trots det gjorde jag jag mitt längsta löp-pass hittills 16 km. Men jag tog det lugnt. Det tog 1 tim 43 min. Jag har nog aldrig sprungit så långsamt. Men så fort farten gick upp var jag rädd att känna av knäskadan igen. Så har det varit tidigare och jag satsar hellre på långt och långsamt än kort och snabbt. (Jag hade faktiskt ont av det i natt). Jag fick ju start till Göteborgsvarvet i present... Och någonstans i bakhuvudet finns drömmen om att kunna vara med i Helsingborgs marathon om ett år. - once in a lifetime - :-)

• Veteran
    2214 inlägg
    22 september 2013 19:37

Va roligt Mait! Har man inte sprungit på ett tag är det nog bäst att skynda långsamt :) Hoppas det går bra för dig!

• Veteran
    2214 inlägg
    24 september 2013 20:42

Var på springträning i går och vi tränade lite teknikövningar :) Jag har muskler i låren kan jag medela, stora och onda såna! hade vilodag i dag och i morgon får vi se om jag kan ta mig ner för trappan :P

• Veteran
    3541 inlägg
    24 september 2013 22:02

Aj, aj. Ja ett litet felsteg kan få ödesdigra konsekvenser! Det var det som hände mig, fast inomhus, på jobbet... Jag tänkte jag skulle tagit en löprunda i kväll, men matplaneringen drog ut på tiden (passade på att grilla i det fina vädret), och det var väl lika bra det. Jag ska inte forcera fram löpträningen utan ta det lugnt. Jag har bestämt mig för att springa på torsdag igen så jag får väl längta tills dess istället. :-)

• Mycket engagerad
    146 inlägg
    28 september 2013 21:16

Gick det bra idag LadyG? Såg iallafall bra ut vid passagen Lindövallen!

• Veteran
    5951 inlägg
    28 september 2013 21:28

Såg du oss, att du inte hojtade! :-) Vi hade jätteroligt, det lovar gott inför 6-timmars i Karlstad att dotterns löparknä verkar vara helt botat nu. Inget nytt personbästa, men det gör inget. Då kan vi persa nästa helg i Karlstad istället! :-) Hur gick det för dig?

• Mycket engagerad
    146 inlägg
    28 september 2013 21:40

Såg er precis när ni sprang förbi och han helt enkelt inte heja fram er... Även för mig gick det bra, hade som sagt som mål att komma under 3 timmar och kom in på 2:39:03 och e nöjd, lite synd att det ska vara så trångt i spåren så man inte kan ta sig fram, hade tyvärr ganska mycket kraft kvar vid målgången, men e nöjd med loppet, kände att jag hade kontroll hela vägen, mer än man kan säga om förra året... Men det märks att det e en krävande bana nu när man sprungit några olika lopp, tror inte man sätt så många personer stå efter kanterna med så mycket smärta, dom flesta med kramp!

• Veteran
    5951 inlägg
    28 september 2013 21:49

Det är ju en kanonbra tid! Gott om marginal till målet, du hade kunnat jogga baklänges sista kilometern och ändå klara 3 timmar :-) Det är förskräckligt smalt bitvis så jag förstår om 30km-gänget får det trångt, ni är ju så många fler än vi som springer 15km. Vi slipper ju dessutom abborrbacken, den knäcker nog ganska många faktiskt. Den är ju bara brant bitvis men det är ju så förskräckligt lång!