icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Pepp-tråd Löpning

Utmärkt medlem
670 inlägg
10 juni 2012 09:53

Jag skulle sprungit Malmö halvmara i augusti 2012. Tyvärr satte en knäskada stopp för det. Det var så tråden startade från början! Nu är det en tråd för pepp och stöd för oss som springer eller vill springa mer än vad vi kan än :) Häng med!

• Veteran
    5951 inlägg
    29 augusti 2013 20:44

Så du är en terränglöpare wixen? Det låter jobbigt :-) Jag är helt tagen av hur bra Tirunesh Dibaba och Meseret Defar sprang nyligen i Diamon League... Herre gud så de kan springa! Sista 400m på 58,5s är brutalt!

• Veteran
    5951 inlägg
    29 augusti 2013 20:52

Hmfp, tror jag vad jag vill på ;-) Skämt åsido, det är nog mest jag som är lite bekväm av mig faktiskt, det är så mycket lättare att springa på asfalt :-) Ja, jösses Amalia så det gick undan :-) Inspirerande att se dock, det var en mäktig duell. Den kommer jag att ha i tankarna när jag springer intervaller nästa gång.

• Veteran
    2214 inlägg
    29 augusti 2013 22:35

Jag undviker asfalten så mycket jag kan. och håller mig på stigar och spår. Spenat verkar för trädgårdsaktigt för att beskriva den terräng jag helst springer i nu. mer brännässlor och djungel :) Jag har ett lopp planerat, om jag inte klämmer in ett till som jag hittade förra veckan. Båda loppen är en mil långa, det kommer att ta tid men det vore roligt att klara det på tävling.

• Utmärkt medlem
    670 inlägg
    30 augusti 2013 08:33

Nu har jag blivit opererad för gråstarr. Allt gick bra men jag får inte träna på 3 veckor... Men det förståss man ska ju helst se helt bar också innan man ger sig ut så än så länge gör det intensiv mycket ;)

• Mycket engagerad
    408 inlägg
    30 augusti 2013 19:02

Jag ska springa tjejmilen nästa lördag. Känner mig rätt laddad faktiskt,blir ett inplanerat långpass nu under helgen,sen får det bli några kortare under veckan,så man inte tar ut kroppen helt innan. Lycka till alla som ska springa=)

• Mycket engagerad
    146 inlägg
    9 september 2013 22:04

Idag blev det lite intervallsträning! och uppladdnings veckan inför DN halvmara har börjat! Intervallerna blev 3x1 km i 3:50 tempo och avslutade med 4 km i 4:20 tempo! Imorgon fortsätter det med ca 12-14 km i lugnt tempo. Onsdag: intervaller i backe! Torsdag: Vila Fredag: En liten runda för att känna på lite tävlingsfart! Lördag: Tävlingsdags :)

• Veteran
    2214 inlägg
    10 september 2013 21:36

Vågar jag? Det är ett mil lopp här snart och jag funderar på att anmäla mig, Men har känt mig riktigt seg senaste veckan så jag vet inte om jag vågar. Eller det gör jag nog :) Man får ju gå om man vill och har ändå lika stor vinstchans på den stora vinsten. Men mitt mål är nog att orka springa hela vägen och gärna lite fortare än när jag tränar.

• Veteran
    5951 inlägg
    10 september 2013 21:39

DYR, det är inte utan att jag önskar jag vore lika snabb som du :-) Sjukt imponerande snabb du är. Inspirerande!! Jag hoppas det går riktigt bra på Halvmaran! Kör hårt SuperK, bästa tiden är nu!! Hoppas du vinner storvinsten också :-)

• Mycket engagerad
    146 inlägg
    10 september 2013 21:40

Såklart du vågar, bara gå ut med inställningen att försöka springa hela loppet och kanske ha ett tempo lite fortare än träning, men samtidigt känna att man han kontroll på löpstegen, Sen om det helt enkelt inte skulle hålla hela vägen in i mål så finns det inget negativt i att sänka tempot eller rent av att gå vissa bitar på slutet för att endå ta sig i mål, Så tveka inte, Anmäl dig direkt så behöver du inte fundera längre ;)

• Veteran
    2214 inlägg
    10 september 2013 22:11

Då gör jag det! Nu är jag anmäld :)