icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    23 oktober 2012 06:30

God morgon kämpar ! Idag är jag uppe med tuppen.Ska lämna in min bil för reparation så jag ska klara mig utan bil i ca 10 dagar.Det blir jobbigt men måste gå.Har pumpat cykeln, köpt cykellyse och cykelhjälm för jag ska cykla till jobbet .Men idag åker jag kommunalt - det tar längre tid än att cykla.Jag hoppas att jag kan cykla nu när jag har lättat nästan 35 kg, innan hade jag väldigt ont i ena höften efter cykling. Ha en bra dag !! Pepp,pepp

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    23 oktober 2012 07:00

Bra att cykla till jobbet, mymlan! Du kanske fortsätter även efter att bilen är lagad, av bara farten. =) Jag har inte cyklat sen tonåren. Min rumpa domnade bort efter typ 5 min pga min vikt... Men till våren ska jag nog testa igen. Mycket som ska återupptas nu! Ser fram emot att börja åka både längdskidor och slalom i vinter. Det ska bli så skoj! Pepp till alla!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    24 oktober 2012 07:37

God morgon tjejer ! Jag har inte heller kunnat cykla på flera år, min ena höft har gjort ont men nu verkar det gå bra ! Jag ska cykla till jobbet på fredag , nu är jag ledig 2 dagar och ska cykla till närmaste centrum + ner till min träning m.m. Jag tror tyvärr inte jag kan cykla till jobbet sen för jag måste hem på min rast för att gå ut med hunden. Ha en bra dag alla kämpar . Massor av PEPP !!

• Veteran
    2754 inlägg
    24 oktober 2012 13:10

Hello girls Nu är jag tbx på banan igen och har precis varit ute på långpromenad igen så skönt På fredag kväll blir det fin fest då min man och jag ska på veteranfest min man har jobbat 25 år och ska få guldklocka så det ska bli väldigt kul ny klänning i storlek large istället för typ xxl så himla skönt pepp alla nu kör vi så det ryker vill gärna gå ner några fler kg till min 40 årsdag nu är det knappt 6 v kvar

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    24 oktober 2012 17:49

Det grejar du lätt lena så duktig som du är !! Härligt med storlek L !! Idag har jag sköat hela dagen förutom hundpromenader, ,måste träna imorgon, då har jag viktminskningsgrupp också . Pepp,pepp

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    24 oktober 2012 18:01

Jag testade motonscykel på gymmet igår. Rejält svettigt! 30min och 12km blev det. blev det.

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    25 oktober 2012 07:35

God morgon tjejer ! Bra jobbat Annika ! Jag har ledig dag idag , ska cykla och hämta mediciner till min pappa som kommer hem från sjukhus + shoppa lite på förmiddagen, Ikväll måste jag träna. Usch vad jobbigt att inte ha bil,Hoppas den blir klar snart ! Ha en bra dag. Vi är såå duktiga !! Pepp,pepp

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    26 oktober 2012 07:38

Godmorgom kämpar !! Första snön kom igår kväll här i Stockhokm, just precis när jag cyklade hem från Itrim efter ett träningspass, motvind dessutom, inte kul, Efter gårdagens cyklande + träning har jag ont i hela kroppen idag, neb jag jobbar eftermiddag och ska cykla till och från jobbet, jag ger mig InTE ! Ha en bra fredag med fredagsmys, jag får "mysa " i morgon kväll. Pepp,pepp

• Veteran
    2754 inlägg
    26 oktober 2012 09:11

Hej tjejer gissa om jag är glad idag när vågen stod på ett av mina delmål 86,5 -20 kg är så glad jippi nu gäller det att hålla fast vid sitt mål och kämpa på ikväll blir det fest ska bli jättekul pepp alla

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    27 oktober 2012 18:03

Hallå tjejer ! Orkade inte öppna datorn i morse, började jobba kl. 07 , helt slut efter 8 timmars arbete eller rättare sagt arbetsträning.Jag är ju van att jobba 4 timmar per dag.Nu har jag jobbat 16 timmar på 2 dagar och imorgon ska jag jobba 8 timmar till.Pust !! Grattis Lena !! Härligt med uppnådda delmål !! Välkommen åter kyrelli !! Här är det bara en sak som gäller , vi lyckas !!! Tillsammans kan vi !! Ha en bra lördagskväll kämpar !