Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
Bra jobbat Lillan! Heja, heja!
God morgon tjejer !! Välkommen tillbaka Lillan ! Jättebra att du tagit tag i det igen och bra jobbat !! Allt är möjligt bara man vill och om förutsättningarna är bra !! För tillfället är mina förutsättningar sämre men nu måste jag rycka upp mig !!! Har förutom magproblemen blivit genomförkyld också !! Jag måste få min bil idag från verkstaden annars blir jag galen !!! Ha en bra dag !!! Pepp,pepp
Krya på dig mymlan! *kram*
Efter flera dagar utan motion och för mycket mat så kände jag hur höstdeppen flåsade mig i nacken. De gamla vanorna likaså... Men så tog jag mig i kragen igår kväll och gick en 5km promenad i regnet. Och genast mår man ju så mycket bättre! Och så tog jag mod till mig och ställde mig på vågen i morse. Trodde den skulle visa ett ordentligt plus, men det blev minus 1hg. *lättad suck* Nu tar vi nya tag tjejer! Pepp!
God morgon tjejer ! Jag är tyvärr inne i en svacka, har gått upp 1,5 kg, kan inte träna p.g.a. magen och nu förkylning, försöker dock promenera så mycket jag orkar men träöstäter tyvärr. Jag vet att jag måste skärpa mig men det är som sagt lätt att hamna i gamla vanor. Bra att det går bra för er !! Jag reser mig snart igen. Pepp,pepp
Tjingeling, vilken lördag =) tog en pulverdrink i morse och sen bar det i väg till Sportlife där körde jag skiten ur mej.... 45 min tufft pass på crosstrainer vilket resultatet blev 615 kalorier bort!! Sen har vi varit på 5 års kalas, där serveras smörgåstårta och tårta från bästa killen!! Vår egen stolthet som har varit med och tagit OS guld med kocklandslaget, den den tårtan kan man inte motstå... Men det gjorde jag =) så grattis till mej oxå! Och du blir det is och zero... Ha en go lördag nu alla och pepp på er!!
Välkommen Shivba! Du fixar det! Bra jobbat Lillanj!
God morgon tjejer !! Bra jobbat Lillan ! Visst känner man sig stoölt när man lyckas avstå från något man förut har kunnat äta hur mycket som helst av.Ibland skyller jag på att jag är glutenallergisk när jag inte tar av kolhydratrik mat. Välkommen Shivba ! Kul att du hänger på vår grupp, många av oss har befunnit sig där du är nu men har lyckats gå ner väldigt många kilo.Det är en härlig känsla att se ens viktticker här på viktdagboken går åt rätt håll. Kan vi så kan du !!! Ha en bra dag ! Idag får jag stanna hemma och försöka bli kvitt min förkylning.Min äldsta dotter var här med sina krukväxter igår, hon flyttar till pojkvän i London idag , jag hoppas hon inte börjar med att bli förkyld där. Massor med pepp !!
bra annika jag förstår dig känner lite så också men nu gäller det att hålla fast vid sina nya fina vanor och motionen gör mig alltid gladare pepp alla
God morgon tjejer ! Här är det fortsatt förkylt nu med ont i ett öra och ledont också, skulle gärna ligga kvar i sängen men har man hund så har man. Jag hoppas ni mår bättre och att ni kämpar på !! Jag kommer igen när jag mår bättre och när jag får tillbaka min bil från verkstaden. Pepp,pepp