icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    9 november 2012 13:59

Hallå igen ! Nu är bilen klar , ska snart hämta den !! Jag förstår vad du menar lena- det hela handlar om att man nu vill vänja sig vid sin nya livsstil, i den stilen ingår det regelbunden motion och speciell kost, man ska inte behöva motivera sig utan bara leva på det sättet.Belöningen är ju att man inte går upp / går ner mer i vikt. Jag har inte vägt så här lite som jag väger nu på över 20 år, min yngsta fyller 20 nästa vecka, jag gick upp 40 kg när jag väntade henne och lyckades inte gå ner så mycket av det och för varje år blev det mer och mer.Försökte ta tag i det men lyckades inte förrän nu ! Jag vill aldrig mer vara så överviktig , det är bara fördelar med att gå ner i vikt,Jag slipper höftont, jag kan röra mig obehindrat, jag tycker det är kul att träna och min kondition blir bara bättre och bättre ! Jag vill ner ca 20 kg till , men det måste gå lite långsammare nu så jag hänger med, 35 kg minus på ca 9 månader är mycket, Ha en bra fredagskväll !!

• Veteran
    2754 inlägg
    9 november 2012 17:29

grattis mymlan till både bilen och viktiminskningen härligt blev så ledsen idag när jag hörde att min bror hade sagt att hon är snart fet igen usch vilket stöd man fick där då pepp och ha en bra helg

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    10 november 2012 09:17

God lördagsmorgon !! Ikväll ska vi ha gäster på middag , min sambo ska laga maten , jag ska fixa förrätt och dessert.Till dessert ska jag göra päronsmulpaj med vaniljkesella som ska serveras i portionsglas. Förrätten har jag inte hittat på ännu.Ska snart iväg och handla, det vanliga lördagsnöjet. Ha en bra lördag alla kämpar pepp,pepp

• Veteran
    2754 inlägg
    10 november 2012 10:27

tds mymlan ha en toppenhelg iem ska jag och maken träna pepp alla

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    11 november 2012 09:23

God morgon tjejer ! Gårdagens middag blev lyckad men jag åt alldeles för mycket ! Idag ska jag hem till min 90-åriga pappa och upopvakta på Fars dag- ska inte äta något alls då ! Ha en bra söndag alla duktiga kämpar ! Pepp,pepp

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    11 november 2012 09:26

YEEEEHAAAW!! Dagens vikt 98,5kg! Under 100 för första gången på 28 år!! Totalt minus 50,6kg. *glädjetjut*

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    11 november 2012 09:31

Grattis,grattis grattis !!!! Annika ! Otroligt bra jobbat ! Vad ska du belöna dig själv med nu när du kommit till denna milstolpe ???

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    11 november 2012 09:38

Jag ska belöna mig med att köra järnet nu och hoppas nå slutmålet den 13 februari, på årsdagen för min start av denna viktkamp. =) Men lite ny musik ska jag inhandla med så jag har att njuta av under promenaderna.

• Mycket engagerad
    438 inlägg
    11 november 2012 10:03

Hej Fick tips om denna tråden, jag har skrivit min historia i under tråden: Hej känner mig enormt ensam stor viktnedergång Så jag skriver inte den engång till. Vad skönt att jag inte kämpar själv! Igår motionerade jag så mycket att jag tänkte vila hela dagen idag, har dock varit och handlat det är ca 2 km sammanlagt. Tänkte först gå på rygggympan idag med men min sjukgym har sagt att jag måste vila också. Har varit med om en arbetsolycka när jag jobbade som montör. Var på rygggympan igår. Men jag får sådan ångest av att vila, tänker hela tiden tjockis rör på dig. Håller mina kcal idag i alla fall hade jag tänkt Hur gör ni när ni vilar? har ni ångest? . Hur hanterar ni det i så fall? kramar

• Veteran
    2754 inlägg
    11 november 2012 10:28

härligt annikaE stort grattis vilken enorm insats för din hälsa du gjort wow pepp alla